joi, 20 septembrie 2012

Educaţie. Întrebări şi Răspunsuri


1. Cum se aplica metodologia in cazul art.254 alin 13?(pasii care trebuiesc urmati)
Daca ati ocupat un post didactic prin concurs validat de consiliul de administratie si, ulterior ati dobandit definitivarea in invatamant, directorul unitatii de invatamant incheie contract individual de munca pe durata nedeterminata, in baza deciziei de repartizare a inspectoratului scolar.
2. Sunt absolventa a cursurilor Universitatii de Arte "George Enescu" Iasi, specializarea Design, promotia 2007, durata studiilor de 4 ani la zi.( mentionez ca nu am studiat modulul Pedagogic in timpul facultatii). In anul 2007-2008 am sustinut modulul de Pedagogie la Facultatea de " Istoria si Teoria Artei" din cadrul Universitatii Nationale de Arte - Bucuresti (cu taxa), pe care din motive personale nu l-am putut finaliza.
In anul scolar 2010-2011 am predat la Liceul de Arta "Hariclea Darclee" din Braila, in anul scolar 2011-2012 nu am predat, urmand ca la examenul de titularizare din august 2012 sa obtin nota 7,20 si post de profesor in cadrul aceluiasi liceu.
Dorindu-mi finalizarea modulului de Pedagogie, am contactat Universitatea Nationala de Arte - Bucuresti in vederea procedurilor de urmat. Raspunsul primit in urma solicitarii mele a fost negativ, argumentandu-se faptul ca legislatia in vigoare prevede doua nivele de pregatire initiala fata de unul cum era in vigoare in anul 2008.In urma raspunsului primit am contactat secretariatul Universitatii "Dunarea de Jos" Galati pentru a reincepe modulul conform legii in vigoare. Raspunsul primit a fost ca nivelul 1 al modulului pedagogic a intrat in restrangere si nu se pot face inscrieri.Va rog sa-mi comunicati o modalitate prin care sa pot continua/reincepe modulul pedagogic in vederea sustinerii examenului de definitivat si implicit asigurarea continuitatii in sistemul de invatamant.
Pentru continuarea modului pedagogic, trebuie sa va adresati Universitatii "Dunarea de Jos" din Galati, avand ca temei legal Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului 5745/13.09.2012 publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 657/17.09.2012.
3. Ce reglementare legala am in cazul in care vreau sa refuz transferul unui elev cu probleme (nota 7 la purtare, medii mici la discipline)la scoala mea, tinand cont ca elevii de la scoala mea au rezultate scolare deosebite, iar scoala este una de prestigiu; pot cere de la scoala de unde provine un profil psiho-educational parafat de psihologul scolii sau de diriginte/ director; Va multumesc foarte mult.
art. 21 alin. 2 din Legea nr. 1/2011 prevede acordul unitatii primitoare (hotararea consiliului de administratie); prin urmare, daca in regulamentul intern sunt prevazute conditii speciale (asa cum rezulta din art. 146 al OMEC nr. 4925/2005), profilul elevului poate fi solicitat, si transferul poate fi refuzat, dupa caz.
4. As dori sa stiu daca pot fi titular atat in preuniversitar,cat si in
universitar. In Legea 1 nu exista o interdictie in acest sens.
Atat in invatamantul preuniversitar, cat si in invatamantul universitar, posturile didactice se ocupa prin concurs; in urma castigarii concursurilor, veti fi incadrata ca si cadru didactic titular, prin incheierea contractelor individuale de munca.
5. M-am titularizat anul acesta si am vrut sa ma detasez deoarece postul meu este foarte departe;in sedinta publica,am aflat ca nu ma pot detasa pentru ca nu am definitivatul;totusi am inteles ca in alte judete s-a putut.La ISJ -ul de care apartin, nu mi s-au dat decat doua variante:sa ma duc la postul meu sau sa renunt la titularizare si sa ocup un post la suplinire.Va rog mult,spuneti-mi daca este legala aceasta masura;va deranjez pentru ca nu am gasit nicaieri un raspuns clar.Ce fel de examen de titularizare am promovat,daca suntem considerati suplinitori in curs de titularizare si nu avem nici-un drept al titularilor?Am inteles ca si pe decizii scrie-:pentru suplinire.

Daca nu ati dobandit definitivarea in invatamant, dar ati ocupat un post didactic prin concurs validat de consiliul de administratie, contractul individual de munca se incheie pe perioada determinata, de cel mult un an scolar (art. 254 alin. (14) din Legea nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare) ; din acest text de lege rezulta faptul ca nu este posibila detasarea, pana cand nu se incheie contract individual de munca pe perioada nedeterminata.
6. Este legal sa fie numit un profesor de mecanica(subinginer)in functia de director la o scoala gimnaziala, fara ore de profil (mecanica)prin detasare de la un liceu din Bucuresti? Detasarea se incearca sa se faca in perioada 10-17 septembrie 2012, dupa expirarea termenului legal de detasari. In scoala exista cadre didactice compatibile cu functia de director (profesor grad I,expert manager).
Detasarea a fost pentru asigurarea conducerii unitatii de invatamant, cu raportare la pdispozitiile art. 254 indice 1 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.
7. Sunt debutant in invatamant si voi lua clasa pregatitoare. In aceasta saptamana am fost la formare unde am aflat ca programa nu mai contine obiective (cadru, de referinta) ci competente. Eu, ca orice debutant, pana la sustinerea definitivatului trebuie sa fac proiectele de lectie pentru fiecare disciplina. Problema este ca la formare nu s-a explicat cum vom intocmi aceste proiecte de lectie, avand in vedere ca continuturile nu mai sunt centrate pe obiective. Neclaritatea mea este ce anume vom mai operationaliza? Competentele cu siguranta nu, nici nu le putem masura pe toate! Atunci eu cum imi fac un proiect de lectie? Tin sa precizez ca am pus problema in timpul cursului de formare, dar formatorul nu m-a lamurit, am discutat cu colegii de la alte centre de formare, dar nici ei nu au fost lamuriti, pt ca nici formatorii nu au fost informati cu referire la acest aspect. Eu ce fac in aceste conditii? Cand vine cineva in inspectie si imi cere proiectul de lectie, eu ce ii voi arata, daca nu am primit un raspuns clar la formare in legatura cu intocmirea acestuia? Daca obiectivele cadru au fost inlocuite cu competente generale, cele de referinta cu competente specifice, obiectivele operationale le putem inlocui? Daca da, cu ce? Va rugam sa le solicitati celor care se ocupa cu formarea noastra sa elaboreze o scrisoare metodica cat mai curand in care sa lamureasca aceste aspecte. Asteptam o structura clara a proiectului didactic/ de lectie.
Proiectul de lectie ramane doar pentru situatia in care exista un inspector sau evaluator care solicita acest lucru (inspectia curenta/de specialitate) si se pastreaza operationalizarea obiectivelor. Doar in planificare semestriala si planificarea tematica-macroproiectare se opereaza cu competente.
Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MECTS.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii


                                                  Publicat de LIVIU MARIAN POP 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu