1. Cum se aplica metodologia in cazul art.254 alin 13?(pasii
care trebuiesc urmati)
Daca ati ocupat un post didactic prin concurs validat de
consiliul de administratie si, ulterior ati dobandit definitivarea in
invatamant, directorul unitatii de invatamant incheie contract individual de
munca pe durata nedeterminata, in baza deciziei de repartizare a
inspectoratului scolar.
2. Sunt absolventa a cursurilor Universitatii de Arte
"George Enescu" Iasi, specializarea Design, promotia 2007, durata
studiilor de 4 ani la zi.( mentionez ca nu am studiat modulul Pedagogic in
timpul facultatii). In anul 2007-2008 am sustinut modulul de Pedagogie la
Facultatea de " Istoria si Teoria Artei" din cadrul Universitatii
Nationale de Arte - Bucuresti (cu taxa), pe care din motive personale nu l-am
putut finaliza.
In anul scolar 2010-2011 am predat la Liceul de Arta
"Hariclea Darclee" din Braila, in anul scolar 2011-2012 nu am predat,
urmand ca la examenul de titularizare din august 2012 sa obtin nota 7,20 si
post de profesor in cadrul aceluiasi liceu.
Dorindu-mi finalizarea modulului de Pedagogie, am contactat
Universitatea Nationala de Arte - Bucuresti in vederea procedurilor de urmat.
Raspunsul primit in urma solicitarii mele a fost negativ, argumentandu-se
faptul ca legislatia in vigoare prevede doua nivele de pregatire initiala fata
de unul cum era in vigoare in anul 2008.In urma raspunsului primit am contactat
secretariatul Universitatii "Dunarea de Jos" Galati pentru a reincepe
modulul conform legii in vigoare. Raspunsul primit a fost ca nivelul 1 al
modulului pedagogic a intrat in restrangere si nu se pot face inscrieri.Va rog
sa-mi comunicati o modalitate prin care sa pot continua/reincepe modulul pedagogic
in vederea sustinerii examenului de definitivat si implicit asigurarea
continuitatii in sistemul de invatamant.
Pentru continuarea modului pedagogic, trebuie sa va adresati
Universitatii "Dunarea de Jos" din Galati, avand ca temei legal
Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului
5745/13.09.2012 publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 657/17.09.2012.
3. Ce reglementare legala am in cazul in care vreau sa refuz
transferul unui elev cu probleme (nota 7 la purtare, medii mici la
discipline)la scoala mea, tinand cont ca elevii de la scoala mea au rezultate
scolare deosebite, iar scoala este una de prestigiu; pot cere de la scoala de
unde provine un profil psiho-educational parafat de psihologul scolii sau de
diriginte/ director; Va multumesc foarte mult.
art. 21 alin. 2 din Legea nr. 1/2011 prevede acordul
unitatii primitoare (hotararea consiliului de administratie); prin urmare, daca
in regulamentul intern sunt prevazute conditii speciale (asa cum rezulta din
art. 146 al OMEC nr. 4925/2005), profilul elevului poate fi solicitat, si
transferul poate fi refuzat, dupa caz.
4. As dori sa stiu daca pot fi titular atat in
preuniversitar,cat si in
universitar. In Legea 1 nu exista o interdictie in acest
sens.
Atat in invatamantul preuniversitar, cat si in invatamantul
universitar, posturile didactice se ocupa prin concurs; in urma castigarii
concursurilor, veti fi incadrata ca si cadru didactic titular, prin incheierea
contractelor individuale de munca.
5. M-am titularizat anul acesta si am vrut sa ma detasez
deoarece postul meu este foarte departe;in sedinta publica,am aflat ca nu ma
pot detasa pentru ca nu am definitivatul;totusi am inteles ca in alte judete
s-a putut.La ISJ -ul de care apartin, nu mi s-au dat decat doua variante:sa ma
duc la postul meu sau sa renunt la titularizare si sa ocup un post la
suplinire.Va rog mult,spuneti-mi daca este legala aceasta masura;va deranjez
pentru ca nu am gasit nicaieri un raspuns clar.Ce fel de examen de titularizare
am promovat,daca suntem considerati suplinitori in curs de titularizare si nu
avem nici-un drept al titularilor?Am inteles ca si pe decizii scrie-:pentru
suplinire.
Daca nu ati dobandit definitivarea in invatamant, dar ati
ocupat un post didactic prin concurs validat de consiliul de administratie,
contractul individual de munca se incheie pe perioada determinata, de cel mult
un an scolar (art. 254 alin. (14) din Legea nr. 1/2011, cu modificarile si
completarile ulterioare) ; din acest text de lege rezulta faptul ca nu este
posibila detasarea, pana cand nu se incheie contract individual de munca pe
perioada nedeterminata.
6. Este legal sa fie numit un profesor de
mecanica(subinginer)in functia de director la o scoala gimnaziala, fara ore de
profil (mecanica)prin detasare de la un liceu din Bucuresti? Detasarea se
incearca sa se faca in perioada 10-17 septembrie 2012, dupa expirarea
termenului legal de detasari. In scoala exista cadre didactice compatibile cu
functia de director (profesor grad I,expert manager).
Detasarea a fost pentru asigurarea conducerii unitatii de
invatamant, cu raportare la pdispozitiile art. 254 indice 1 din Legea educatiei
nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.
7. Sunt debutant in invatamant si voi lua clasa
pregatitoare. In aceasta saptamana am fost la formare unde am aflat ca programa
nu mai contine obiective (cadru, de referinta) ci competente. Eu, ca orice
debutant, pana la sustinerea definitivatului trebuie sa fac proiectele de
lectie pentru fiecare disciplina. Problema este ca la formare nu s-a explicat
cum vom intocmi aceste proiecte de lectie, avand in vedere ca continuturile nu
mai sunt centrate pe obiective. Neclaritatea mea este ce anume vom mai
operationaliza? Competentele cu siguranta nu, nici nu le putem masura pe toate!
Atunci eu cum imi fac un proiect de lectie? Tin sa precizez ca am pus problema
in timpul cursului de formare, dar formatorul nu m-a lamurit, am discutat cu
colegii de la alte centre de formare, dar nici ei nu au fost lamuriti, pt ca
nici formatorii nu au fost informati cu referire la acest aspect. Eu ce fac in
aceste conditii? Cand vine cineva in inspectie si imi cere proiectul de lectie,
eu ce ii voi arata, daca nu am primit un raspuns clar la formare in legatura cu
intocmirea acestuia? Daca obiectivele cadru au fost inlocuite cu competente
generale, cele de referinta cu competente specifice, obiectivele operationale
le putem inlocui? Daca da, cu ce? Va rugam sa le solicitati celor care se ocupa
cu formarea noastra sa elaboreze o scrisoare metodica cat mai curand in care sa
lamureasca aceste aspecte. Asteptam o structura clara a proiectului didactic/
de lectie.
Proiectul de lectie ramane doar pentru situatia in care
exista un inspector sau evaluator care solicita acest lucru (inspectia
curenta/de specialitate) si se pastreaza operationalizarea obiectivelor. Doar
in planificare semestriala si planificarea tematica-macroproiectare se opereaza
cu competente.
Mentionez ca toate
raspunsurile reprezinta punctul meu de vedere.
Pentru a primi
raspunsurile avizate, am trimis intrebarile cabinetului ministrului MECTS.
Va multumesc pentru
incredere si raman la dispozitia dvs pentru intermedierea solutionarii oricarei
situatii
Publicat de LIVIU MARIAN POP
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu