„Căsătoria” între persoane de același sex nu este cauza, ci efectul
disoluției familiei. Căsătoria naște o sferă de autoritate din care Statul
trebuie să se retragă: cea a autorității parentale. Ea oferă cetățenilor
autoritatea și baza morală pentru a rezista invaziei Statului.
În urmă cu 6 ani, autorul conservator Stephen Baskerville
avertiza publicul din Occident: „căsătoria” între persoane de același sex nu
este cauza, ci efectul disoluției familiei și căsătoriei. Așa încât cheia
continuării cu succes a bătăliei pentru familie este adresarea a 3 subiecte:
starea reală a familiei, drepturile parentale și concepția asistențială asupra
familiei. De asemenea trebuie înlocuită abordarea defensivă cu cea pro-activă.
Altfel, spune S. Baskerville, vom continua să pierdem: referendumurile,
petițiile, legile și uneori chiar prevederile constituționale pot fi anulate,
nedemocratic e adevărat, de judecătorii-activiști.
Anii trecuți de la publicarea articolului au verificat cum
nu se poate mai neplăcut veridicitatea afirmațiilor publicistului american:
practic, toate statele occidentale au cedat în fața pretențiilor lobby-ului
homosexual. Ce învățăminte putem trage de aici în România, unde o campanie de
revizuire a Constituției este în plină desfășurare? Două principale și foarte
importante: 1. „Căsătoria” între persoane de același sex nu este cauza, ci
efectul disoluției familiei. 2. Căsătoria naște o sferă de autoritate din care
Statul trebuie să se retragă: cea a autorității parentale. Ea oferă cetățenilor
autoritatea și baza morală pentru a rezista invaziei Statului. Este deci
explicabil de ce organizațiile care luptă pentru căsătoria unisex sunt și
susținătoare ale limitării autorității parentale.
Divorțul de realitate
de Stephen
Baskerville
Doctor în științe politice la London School of
Economics. Profesor la
Universitatea Howard și la Colegiul Patrick
Henry din SUA. Expert în dreptul familiei.
Traducere după The American Conservative, 22 noiembrie 2010
Cu conservatori marcanți precum Glenn Beck și Ann Coulter,
ce întăresc rândurile „americanilor influenți” care conform revistei National
Review consideră „opoziția față de căsătoriile între persoane de același sex ca
fiind irațională în cel mai bun caz și bigotă în cel mai rău caz”, nu putem să
ne bazăm pe afirmații vagi conform cărora căsătoriile între persoane de același
sex le slăbesc pe cele adevărate, când acest lucru nu se întâmplă, de fapt.
Multe absurdități au fost scrise de către oponenții
căsătoriilor între persoane de același sex, în timp ce multe adevăruri
important nu au fost auzite.Confruntându-ne cu realitatea, putem câștiga nu
numai această bătălie, ci și altele mai importante care implică declinul
familiei și anomia socială pe care o produce.
În primul rând: căsătoria există, înainte de toate, pentru a
îl responsabiliza pe tată față de familia sa.
Acest fapt este unul „incorect politic”, dar de necontestat.
La scară largă, divorțul aduce cu sine lipsa tatălui, nu lipsa mamei. Așa cum
Margaret Mead arăta acum ceva timp – da, Margaret Mead, aparținând stângii
politice avea dreptate – maternitatea este o certitudine biologică,
paternitatea este construită social. Tatăl este veriga cea slabă în liantul
familiei, iar fără instituția familiei el este ușor de înlăturat.
Consecințele nereușitei de a îi lega pe bărbați de
descendenții lor sunt evidente în întreaga lume. Din America profundă și
rezervațiile pentru nativii americani [amerindieni, n. tr.] până în nordul
Angliei, periferiile din Paris și în mare parte a Africii, lipsa tatălui – nu
sărăcia sau rasa – este principalul prevestitor al oricărei patologii sociale
în rândul tinerilor. Fără tați, adolescenții deveni rebeli, iar societatea
ajunge în haos.
Noțiunea conform căreia căsătoria există pentru dragoste sau
pentru a „exprima și a proteja uniunea unor adulți” așa cum consideră un
partizan, este ipocrită. Multe relații interumane care implică dragoste si
emoții nu implică și căsătoria. Chiar și argumentul conservator conform căruia
căsătoria există pentru a crește copii este imprecis: căsătoria creează
paternitatea. Fără căsătorie nu există tați.
Odată ce acest principiu este recunoscut, căsătoria între
persoane de același sex nu își mai are rostul. Constatarea judecătorului Walker [cel care a anulat
Proposition 8, n. tr.] că „sexul nu mai este o parte esențială a căsătoriei”
este absurdă. Căsătoria între doi bărbați sau două femei își bate joc pur și
simplu de scopul instituției. Creșterea copiilor în cupluri homosexuale îi distanțează
și mai mult pe tații biologici (și pe unele mame) de aceștia, dat fiind că
părinții homosexuali trebuie să dobândească copilul de la altcineva, de obicei
în urma unui divorț heterosexual.
Al doilea adevăr neplăcut: nu homosexualii au distrus căsătoria,
ci heterosexualii.
Cererea pentru căsătoriile homosexuale este un simptom, nu o
cauză. De departe cea mai directă amenințare pentru familie este divorțul
heterosexual. „Analiștii ratează argumentul atunci când se opun căsătoriilor
homosexuale pe motiv că ar submina înțelegerea tradițională a căsătoriei,”
scrie expertul în familie Bryce Christensen. „Doar pentru că ceea ce se
înțelegea prin căsătorie a fost deja subminat grav, homosexualii încearcă acum
să reclame acces la ea”.
Cu toate că homosexualii susțin că dorința lor de a se
căsători arată că stilul lor de viață nu este inerent promiscuu, ei admit cu
ușurință că acum căsătoria nu mai este bariera împotriva promiscuității, așa
cum era odată. Dacă standardele mariajului au fost deja coborâte, ei se
întreabă de ce homosexualii nu ar fi acceptați.
„Realitatea relațiilor heterosexuale pasagere, fără
obligații si a ratei de divorț de 50% a precedat căsătoriile unisex” arată
Andrew Sullivan.
”Toți homosexualii spun că, având în vedere definiția
actuală a mariajului, nu există un motiv pentru a îi exclude. Dacă se dorește
revenirea la căsătoria anilor 1950, să se meargă mai departe. Dar, până atunci,
excluderea homosexualilor este o anomalie și o negare a egalității.”
Feminista Stephanie Coontz subliniază acest punct de vedere:
„Homosexualii au observat schimbările pe care heterosexualii
le-au adus căsătoriei și consideră că, având în vedere noile norme, mariajul ar
putea funcționa și în cazul lor.”
Al treilea inconvenient: divorțul este o problemă politică.
Nu este o chestiune privată, nu vine de la forțe impersonale
de decădere morală și culturală. Este condus de o mașinărie guvernamentală
complexă, ce operează în numele nostru, folosindu-se de taxele plătite de noi.
Divorțul generează toate tarele sociale care justifică toate cheltuielile
guvernamentale sociale [este o expresiei a concepției anti-etatiste
caracteristice conservatorilor americani, care consideră că statul trebuie
retras complet din viața familiei, concepție greu de înțeles în Europa și mai
ales în România, n.tr.]. Divorțul este promovat de aceiași radicali sexuali
care acum ridică în slăvi căsătoria între persoane de același sex.
Conservatorii au înțeles complet greșit ideea revoluției
divorțului și, deși se plâng de „epidemia” de divorțuri, refuză să se confrunte
cu politicile acestuia. Maggie Gallagher atribuie această „tăcere lașității
politice”:
„Opoziția față de căsătoriile homosexuale sau de includerea
homosexualilor în armată este pentru Republicani [Partidul Republican este
preferat de conservatorii americani, n.tr.] o problemă ușoară, fără riscuri și
picantă. De fapt, mesajul este că divorțul trebuie ținut în afara agendei
politice cu orice preț.”
Niciun politician american de anvergură națională nu a pus
sub semnul întrebării divorțul unilateral. „Democrații nu au vrut să supere
alegătoarele care au văzut divorțul facil ca pe o libertate greu câștigată și
ca pe un privilegiu,” scrie Barbara Dafoe Whitehead.
„Republicanii nu au vrut să îi îndepărteze pe simpatizanții
lor de nivel înalt sau pe aripa lor libertariană, amândouă părțile tinzând să
favorizeze divorțul facil și nici nu au vrut să atragă atenția asupra
divorțurilor din propria conducere.”
În faimoasa sa critică la adresa părinților singuri,
vicepreședintele Dan Quayle a avut grijă să clarifice: „Nu vorbesc despre o
situație în care a intervenit un divorț”. Un articol lung din cel mai recent
număr al publicației trimestriale Political Science este dedicat faptului că
grupurile creștine auto-descrise ca fiind „pro familie” nu depun niciun efort
pentru a reforma legile divorțului.
Acest eșec a subminat grav autoritatea morală a campaniei
împotriva căsătoriilor între parteneri de același sex. „Oamenii care nu vor
condamna divorțul, nu vor conta ca apărători ai căsătoriei”, scrie
editorialistul Froma Harrop. „Autoritatea morală nu se câștigă ușor.”
Cum căsătoria creează paternitatea, ar trebui să considerăm
că divorțul este un sistem de distrugere a ei. Nu este un accident faptul că
instanțele de divorț au devenit sisteme de deposedare și incriminare a taților.
Cu un asemenea regim îndreptat împotriva lor, bărbații sunt încurajați să se
opună căsătoriei și formării unei familii. Nicio cantate de mustrări venite din
partea moraliștilor de serviciu nu îi va convinge pe bărbați să prefere căsătoria,
când aceasta poate însemna pierderea
copiilor, exproprierea și încarcerarea.
Al patrulea punct este cel mai greu de înțeles:
Căsătoria nu este în întregime o instituție publică pe care
guvernul să o poată defini și reglementa în mod legitim.
Ea folosește cu siguranță funcțiilor publice, dar creează,
de asemenea, o sferă de viață dincolo de controlul oficial – lucru pe care
judecătorul Curții Supreme Byron White îl numea „un tărâm al vieții de familie
în care statul nu poate intra”. Asta nu înseamnă că orice relație poate fi
numită căsătorie. Dimpotrivă, înseamnă că aceasta creează o zonă unică de
intimitate pentru un scop superior oricărui altuia: este legătura în care
părinții își pot crește copii fără intervenția statului.
Creșterea copiilor este, la urma urmei, unică din punct de
vedere politic. Este singura relație în care oamenii pot exercita o autoritate
de constrângere asupra altora. Este singura excepție de la monopolul statului,
motiv pentru care statul încearcă să o submineze și să o invadeze. Fără
autoritate parentală, și, în special, autoritate paternală legitimată de
căsătorie, accesul guvernamental este total. Acest lucru este deja evident în
comunitățile în care căsătoria și instituția tatălui au dispărut, iar guvernul
le-a înlocuit cu ajutorul social, pensia alimentară, educația publică și
asistența medicală subvenționată.
Căsătoria este paradoxală într-un mod care este critic
pentru problemele noastre politice- și asta cauzează confuzie în cadrul
conservatorilor și al libertarienilor. Ea trebuie recunoscută de către stat
tocmai pentru că naște o sferă de autoritate parentală din care statul trebuie
să se retragă. Guvernul de astăzi nu mai poate exercita această reținere în mod
voluntar. Noi trebuie să cerem în mod constant să facă acest lucru. Căsătoria –
pe durata întregii vieți și protejată de un act legal, ne oferă autoritatea și
baza morală pentru a rezista invaziei statului.
Interzicerea căsătoriilor homosexuale nu va salva această
instituție. Așa cum Robert Seidenberg scrie în cotidianul Washington Times:
„Chiar dacă republicanii ar reuși să obțină definirea
căsătoriei în constituție ca fiind o relație între un bărbat și o femeie, un
judecător oarecare de oriunde ar găsi un înțeles nou pentru cuvintele ”bărbat”
și ”femeie” sau pentru cuvintele ”între” sau ”relație” sau pentru oricare alte cuvinte care ar
apărea în amendament”.
Acest lucru se întâmplă deja. Marea Britanie le permite
transsexualilor să își falsifice certificatele de naștere retroactiv pentru a
indica faptul că s-au născut de genul pe care ei îl aleg. „Efectul inevitabil
al acestui act va fi căsătoria între persoane de același sex” scrie Melanie
Phillips în Daily Mail [ceea ce s-a și întâmplat 4 ani mai târziu, n.tr.].
„Căsătoria între un bărbat și o femeie va fi distrusă pentru că ”bărbat” și
”femeie” nu vor însemna altceva decât faptul că cineva se simte fie bărbat, fie
femeie.”
Așadar, care este soluția? O măsură luată în fața
Congresului ar putea fi calea. Deși nu a fost gândită inițial pentru a salva
căsătoria, „Amendamentul Pentru
Drepturile Parentale” care a fost propus este primul pas către direcția
corectă. El protejează ”libertatea părinților de a gestiona creșterea și
educația copiilor”. Dar cum întărește acesta căsătoria?
Reafirmarea drepturilor părintești – în special a părinților
căsătoriți – de a își crește proprii copii – ar slăbi interferența guvernului
în cadrul familiei. În special dacă este formulată pentru a proteja legătura
dintre copii și părinții lor căsătoriți,
o astfel de măsură ar putea submina atât regimul divorțurilor, cât și
căsătoriile între persoane de același sex prin stabilirea căsătoriei ca fiind
un contract permanent în care conferă drepturi părintești care trebuie să fie
respectate de către stat. În cadrul legăturii căsătoriei, ar păstra drepturile
taților și părinților de ambele sexe, a soților în general și ar face căsătoria
homosexualilor, în mare parte, lipsită de sens. Căsătoria care aduce copii pe
lume ar fi efectiv insolubilă și ar exista mai puțini copii fără tați, pe care
homosexualii să îi adopte. Bărbații ar înțelege că pentru a avea drepturi
depline asupra copiilor trebuie să se căsătorească înainte de a concepe copii
și ar avea astfel un interes în a asigura performanța instituției.
Acest nu este un angajament mic. Ar însemna confruntarea
întregii organizații radical- sexuale, nu numai a homosexualilor, ci și a
aliaților lor din cadrul feminiștilor, barourilor, psihoterapeuților,
asistenților sociali și școlilor private. Miza ar fi ridicată în mod
semnificativ, sau, mai degrabă, ar sublinia cât de mare este deja. De asemenea,
ar atrage atenția publică asupra interconexiunile dintre aceste amenințări și
familia și libertatea. Ar favoriza interesul unei coaliții a părinților cu un
interes personal și legitim în căsătorie și drepturi părintești.
Alternativa este de a continua declamarea banalității, caz
în care vom fi respinși ca un cor de mustrători, moralizatori – și da, bigoți.
Și vom pierde.
Sursa: Rost online, preluare dupa Cultura Vieții
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu