Aproximativ 68% dintre profesorii din mediul rural spun că îmbunătăţirea abilităţilor digitale este principalul lor beneficiu în contextul desfăşurării multor ore online din cauza pandemiei, conform unui sondaj desfăşurat de World Vision România şi Fundaţia Vodafone România.
Principalele dificultăţi întâmpinate de profesori în realizarea de conţinut digital au fost: timpul necesar creării unei lecţii digitale (68%), lipsa informaţiilor legate de aplicaţiile pe care le pot folosi pentru a crea conţinut (30%), lipsa de motivaţie după multe ore desfăşurate online (29%), lipsa unor modele de lecţii din care să se inspire (26%) şi lipsa cunoştinţelor de tehnologie (23%).
În acest context, profesorii incluşi în programul „Şcoala din valiză”, derulat de World Vision România şi Fundaţia Vodafone România, cu scopul de a creşte abilităţile digitale ale profesorilor şi elevilor din mediul rural, învaţă timp de patru luni să folosească Moodle – cel mai utilizat sistem de management educaţional la nivel mondial şi platforma pe care este bazat programul „Şcoala din valiză”.
Profesorii sunt instruiţi cum să creeze cursuri, conţinut interactiv de tip carte/ lecţie/ Wiki, cum să gestioneze conţinutul creat sau cum să utilizeze H5P pentru crearea de conţinut. La fiecare sesiune, profesorii pregătesc lecţii practice aplicând funcţionalităţile predate.
Conţinutul digital poate fi utilizat în timpul predării offline, când orele se desfăşoară la şcoală, dar şi în timpul orelor online, când elevii învaţă de acasă. Programul se derulează până în aprilie 2022.
Sursa: MaraMedia
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu