miercuri, 19 ianuarie 2022

POESIS - NICOLAE SCHEIANU

 


Peisaj într-un oraş din Est

 Am trecut pe lângă un om rezemat de un zid

câtă emoţie câtă încrâncenare

şi ce statui grandioase

lângă omul plângând rezemat de un zid

într-o ţară din Est de demult

sentimentele noastre erau sovietice

şi frumuseţea era şi ea sovietică

fiica mamei Rusia la care sugea tot imperiul

aveam privirea căzută pleoştită

şi buzunarele pline de nimic şi de frunze putrede

peste noi sufla crivăţul ca într-o baracă spartă

şi uliţele noastre erau croite-n taiga

scriam clandestin şi ne ascundeam conspirativ în case

ne ziceam vom afla şi noi într-o zi

o istorie poate mai omenoasă

în care ne vom înghesui cu toţii fericiţi

 

am dat nume noi guberniilor tale

ţi-am escaladat munţii

am coborât în grotele tale

ţi-am jefuit comorile trupul

ţi-am băut vodka ţi-am furat samovarul

am scris cu litere latine toate astea

în cartea mea de limba rusă

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu