Preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, a afirmat, miercuri, că proiectele de lege ale învăţământului nu aduc vreo „perspectivă clară” de îmbunătăţire a domeniului, propunerile avansate aflându-se „într-o fundătură”.
„Din păcate, problemele acute nu s-au schimbat,
chiar dacă ni se promit nişte legi noi ale educaţiei şi cercetării, aţi văzut
în ce fundătură se află ele în acest moment, propunerile. Şi deci nu s-a
rezolvat. Ele, aceste propuneri, nu aduc, după părerea mea, vreo perspectivă
clară de îmbunătăţire”, a spus Pop, în deschiderea unei sesiuni ştiinţifice dedicate
Zilei Limbii Române, desfăşurată în Clubul Academicienilor.
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat că
proiectele de lege ale învăţământului preuniversitar şi superior, elaborate în
concordanţă cu Raportul „România Educată”, vor intra în curând în circuitul de
avizare.
Cîmpeanu a precizat că după integrarea observaţiilor
entităţilor avizatoare va exista a treia formă a proiectelor de lege, după
prima formă, lansată în dezbatere, şi a doua după includerea amendamentelor
primite în perioada de dezbatere publică şi considerate „acceptabile”.
Sursa: NapocaNews
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu