De-a lungul istoriei, doar strămoșii noștri care au iubit România, care au luptat și s-au jertfit pentru ea, au fost cei care i-au cunoscut cu adevărat sufletul, unicitatea, valoarea ei spirituală și materială și tot ei au știut să vadă adevăratele soluții pentru ea, ancorate în realitatea și adevărul ei.
Fiindcă nu și-au pierdut ancora în normalitatea pe
care au afirmat-o și au apărat-o, păstrându-și claritatea conștiinței și
verticala sufletească în haosul de teorii, „soluții” și sisteme utopice care au
tulburat lumea occidentală, stăpânită de tentația afirmării omului-dumnezeu, cu
alte cuvinte, de tentația puterii (cum spunea Berdiaev, „orice dorință de
putere este un păcat”). Ideile utopice care s-au născut din această tentație au
înrâurit puternic și elitele dezrădăcinate ale lumii românești, elite stăpânite
de idealul construirii unei „țări ca afară”, a unui „paradis terestru” pe
temeiuri mai curând ideologice decât organice, un sistem artificial bazat pe
imitația unor modele și forme străine.
„Soluțiile” propuse de omul dezrădăcinat, dominat de
tentația puterii, au drept rezultat deformarea realității, a Creației și a
omului. Scopul omului-dumnezeu este să obțină controlul asupra realității, pe
care să o remodeleze și să o redefinească (în mod reducționist) pentru a o
supune deplin raționalității umane (văduvind-o astfel de taină).
În acest mod s-au creat societățile artificiale sau
societatea de masă – pe care s-au construit cele mai mari sisteme distopice,
atât comunismul, cât și neoliberalismul – în care omul este folosit doar ca
instrument, ca mijloc pentru realizarea unui vis utopic: „paradisul terestru”
ca rod al ingineriilor ideologice.
Din credința în omnipotența raționalității umane
izvorăsc nu numai mândria omului însetat de putere și control, dar și sistemele
nefirești, utopice, clădite prin trufia acestuia. Turnul Babel este simbolul
tuturor sistemelor totalitare – inclusiv al totalitarismului tehnocratic de
acum –, care au la bază trufia și setea de putere a omului autonom. Succesul
acestor sisteme a depins de negarea unei dimensiuni esențial umane: aspirația
spre transcendent. Această aspirație smerește omul și îl întoarce spre o altă
perspectivă: viziunea raționalistă este înlocuită cu respectul față de Taină,
atunci mintea omului poate coborî în inimă – inima fiind locul întâlnirii
omului cu Dumnezeu. Rațiunea întâlnește, astfel, căldura conștiinței.
Doar prin această raportare la transcendent omul își
poate rezolva angoasa, care stă de fapt în spatele obsesiei pentru putere și
control – obsesie materializată astăzi prin tehnocrație. Experimentul global
Covid este cel mai recent exemplu de deviere totalitară – de proporții fără
precedent – spre anormal și absurd a unei societăți debusolate și înstrăinate
de propriul ei suflet, menținută în frică și separare a oamenilor unii față de
ceilalți. O societate transformată în acest mod într-o masă de indivizi nu
numai că va accepta, dar va cere un control și mai mare, și mai coercitiv, în
numele „binelui comun” și al „siguranței”, și-i va exclude sau stigmatiza pe
cei care vor alege să rămână liberi, refuzând să se supună absurdului totalitar.
Sentimentul religios, „derivat din religia iubirii
(cel mai inteligent sentiment dintre toate)”, cum spune Prof. Ilie Bădescu, ne
dă însă o altfel de putere, care nu se mai bazează pe frică, ci pe demnitate,
pe statutul nostru nobil de creație a lui Dumnezeu. Este o putere a demnității
prin care ne păstrăm verticala și libertatea atât în fața morții, cât și în
fața sistemelor totalitare înrobitoare și dezumanizante. Nașterea Domnului este
Evenimentul care împiedică experimentele totalitare să ajungă la punctul lor
final – distrugerea omului.
În locul puterii și a ideii darwiniste a
„supraviețuirii celui mai puternic” sau a celui care se adaptează (concept care
reduce viața și omul la supraviețuirea biologică), Nașterea Domnului aduce
iubirea ca fundament al comuniunii și răstoarnă total logica acestei lumi unde
stăpânesc păcatul și moartea, restaurând Creația prin Iubirea lui Dumnezeu,
pogorâtă în lume. „Căci Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel
Unul-Născut L-a dat ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață
veșnică” (Ioan 3: 16).
Sfinții închisorilor sau eroii Revoluției din 1989
care s-au jertfit strigând „Vom muri și vom fi liberi!” au ieșit din logica
lumii totalitare care condamnă omul la o existență marcată de frică și lipsită
de libertate și demnitate. Doar ei au iubit cu adevărat România. Nu elitele
dezrădăcinate, nu politicienii, nu birocrații sau tehnocrații mărginiți
doritori să ne „salveze” prin integrarea cu orice preț în „noua normalitate”.
România nu are nevoie de „integrare”, de „alinierea
la standardele europene”, nici de încolonarea în marșul „Marii Resetări”
globaliste, așa cum altă dată elitele dezrădăcinate (sau „pătura superpusă”,
cum o numea Eminescu) au încercat să o alinieze, cu prețul distrugerii și
falsificării ei, la marile idei utopice la modă. România are nevoie în primul
rând să fie iubită și, iubită fiind, să fie înviată sufletește prin
redeșteptarea în ființa ei a memoriei strămoșilor și a credinței.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu