vineri, 20 martie 2015

Jandarmeria nu-și uită oamenii de arme

Mă gândesc cu pioșenie la acei oameni, militari-jandarmi fiind, care s-au ,,grăbit să plece” spre o altă lume, punându-mi obsesiv, întrebarea: de ce ei? De ce ei? Nedrept pentru unii, prea devreme pentru alții, dar știm oare, când este rândul nostru? Nu vreau să par morbid în articol, dar credeți-mă pe cuvânt, că sunt cuprins uneori de frica acestei eterne plecări. Nu cred că sufăr, chiar mă simt perfect sănătos! Cel puțin asta mi-e impresia de moment. Am trăit destui ani, aici în Jandarmerie, și-am prins mulți oameni, ofițeri sau subofițeri. Numărul lor nu are în această clipă vreo importanță majoră, de asta mă feresc să dau o cifră. Desigur că ea nu cred că ar corespunde realității.
            E un adevăr incontestabil faptul că odată născuți, cândva ne vom duce spre stele, fără a ști când și cum, așa cum n-am știut nici când am venit în lumea asta. Nu ne-am cerut să venim, și nici nu trebuie să ne cerem să plecăm. Viața trebuie trăită cu intensitate. Cele rele trebuie trecute cu privirea sus, pentru că după rău urmează întotdeauna bine, așa cum după bine întotdeauna poate urma rău. Important este să fim cu adevărat luptătorii neînvinși. Până când? Până vrem noi, nu până vrea Ea - și nu-i dau nume, dintr-o oarecare subiectivitate.
Nu vreau ca cele ce vor urma să pară cine-știe-ce. Vreau doar să spunem lumii că jandarmii sunt respectați și dincolo de moarte. Nu vreau să pară o laudă, dar am trăit aici unii lângă alții ca într-o adevărată familie. Asta am învățat de la viață. Să luptăm pentru apărarea valorilor noastre spirituale, să luptăm în viață cu lipsurile sau cu nevoile care ne-au înconjurat. Să nu ne lăsăm bătuți sau cuprinși de frică sau cine știe ce spaimă din aceste cauze. Am învățat să ne rugăm unii pentru alții, așa cum probabil vor face și alții cu noi, dacă le-am transmis acest sentiment.
Viața este când prea scurtă, când prea grea! Nu contează mărimea niciodată. Ce contează este faptul că ar trebui s-o trăim așa cum se cuvine! Cumpătat, păstrând și respectând poruncile lui Dumnezeu. Am scris toate acestea, gândindu-mă sau raportându-mă și la perioada în care ne aflăm – cu câteva săptămâni înaintea Marelui Praznic al Invierii, când întreaga ortodoxie, în toată perioada postului, sâmbăta o dedică celor morți. Nu degeaba în popor s-a împământenit ideea cu ,,sâmbetele morților”. Mi-aș dori din toată inima să văd oameni fericiți, oameni ce nu suferă, oameni care se respectă, oameni care sar unul în ajutorul celuilalt – întocmai cum predicat-a Isus. Din păcate, acestea sunt din ce în ce mai rar întâlnite. Și-atunci pe bună dreptate nu mergem spre păcat? Doamne iartă-mi sinceritatea, dar și puterea de judecată! Nu vreau să judec ori să cântăresc, într-o formă sau alta, viața cuiva. Nici vorbă! Vreau să sensibilizez faptul acesta și-apoi, nu ca laudă, să spunem lumii că jandarmii, grăbiți din viața lor,  spre ceruri, nu sunt uitați, dimpotrivă. Ne rugăm pentru ei și pentru familiile lor, ne rugăm pentru cei care trec prin suferință sau necaz. Ne rugăm pentru noi!
Credem că ei își veghează, de-acolo, de pe bolta cerească, familiile rămase în durere și suferință. Credem că ne veghează pe noi cei care executăm misiuni diverse cu grad ridicat de risc. Credem că suntem toți o mare familie. Și aici, pe pământ, și în viața de Dincolo.
Jandarmeria, la nivel macro cât și la nivel micro, ocrotește și apără bunurile și valorile. Așa ne apărăm și noi, la modul concret, valorile noastre. Și pentru noi, pentru jandarmii rămași a executa încă misiuni, plecarea lor a fost o suferință și o pierdere. Au plecat de lângă noi prieteni, leat de angajare, amici, colegi. Am petrecut împreună, am trecut împreună și binele și răul fiecăruia. Am fost cu adevărat o familie, ce ne-am ajutat cât ne-a stat în putință. Ne ajutăm cât putem și mai departe, rostind atunci când ne aducem aminte, pentru toți, și pentru fiecare în parte, rugăciunea: ,,Doamne Dumnezeul nostru, ai grijă de sufletul păcătosului, plecat spre ceruri. Ai mare grijă și-L ocrotește așa cum el a ocrotit aici pe pământ, iubește-L așa cum el a iubit pe pământ, apără-L așa cum el a apărat pe pământ. Nu pentru că în viața a fost doar jandarm, ci și pentru că și-a iubit țara. A iubit-o, a respect-o, și-ar fi fost în stare, dacă era nevoie, s-o apere și cu prețul vieții. Apără-le, Doamne, familiile rămase în suferință și alină-le durerea mult prea mare, așa cum ne aperi și ne alini pe toți. Amin!”.
Ne-am promis unii altora, atunci, la Marea Despărțire, că nu ne vom uita. Nici noi pe voi și nici voi pe noi! Noi ne ținem de promisiunile făcute, rugându-l, așa cum este creștinesc, pe Dumnezeu  – să vă ierte!
Tuturor, Dumnezeu să le ocrotească pașii pe cărările cerului. Așa cum ne rugăm pentru noi, și pentru fiecare, ne rugăm și pentru ei, cei plecați, oricare ar fi Ei.  

                                                        Plutonier adjutant sef Aurel BELE




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu