Cenzura euro-bolșevicilor se ascute ca lupta de
clasă. Noile ținte: poeții, folkiștii și ziariștii
Cenzura euro-bolșevicilor se ascute ca lupta de
clasă. Noile ținte ale demascărilor sunt câteva din cele mai periculoase
categorii din societate: poeții, folkiștii și ziariștii. De curând, fusese
luată în colimator Maria Gheorghiu, pentru punerea pe muzică a versurilor
poetului neo-nazist Adrian Păunescu, despre un anume Ion, „care s-a bătut cu
rușii”. Acum clanul chitariștilor lovește din nou.
Un fost redactor la ActiveNews a fost prins cântând
la chitară un cântec pe versurile unui deținut politic și au turbat comuniștii
de la „Context”, care i-au dedicat o adevărată anchetă despre cine i-a permis
să cânte, ce-a scris ca ziarist și cum urmărește să răstoarne ordinea
constituțională de când s-a apucat de folk. „Verificatorul de conținut” creat
de Attila Biro probabil răspândește astfel de idei iliberale asupra artei la
comanda lui Viktor Orban, omul lui Putin.
Articolul conține o cascadă de minciuni și prostii
solemne, pe care Vlad Pârău le-a demontat în dreptul la replică, pe care
vânătorii de vrăjitoare nu i l-au acordat. Ca în bancurile de la Radio Erevan,
cântecul nu era nici imn, nici legionar, ziaristul nu e pro-rus și nu mai
activează la site-ul în cauză de peste doi ani. Și militarii, pe care îi
îndoctrina cu chitara putinistă, nu erau în sală.
Dar să începem cu poetul. Motivul isteriei
neo-marxiștilor de la Context e că unul din cele patru cântece interpretate de
Vlad Pârău era pe versuri de Radu Gyr, singurul poet din istorie condamnat la
moarte pentru o poezie. De fapt, Radu Gyr, a fost închis în două dictaturi, mai
întâi în cea a lui Carol al doilea, împreună cu Mircea Eliade și Nae Ionescu. Iar
apoi în cea comunistă, când pedeapsa capitală pentru poezia „Ridică-te,
Gheorghe, ridică-te, Ioane!” i-a fost comutată la 25 de ani, din care a
executat 12 ani și jumătate.
Demascatorii de la Context remarcă alt lucru pentru
care simt ei nevoia să îl înfiereze post-mortem: că după ce a ieșit din
închisoare, a activat „în presa comunistă”. De fapt, e vorba tot de una
naționalistă, „Glasul Patriei”, unde a fost lăsat să scrie după 1964, după ce
regimul abandonase linia internaționalistă anti-românească.
Nu e interesant acest contrast? Comuniștii din 1964
au putut să îi ierte lui Radu Gyr tinerețea legionară și au considerat că a
plătit destul cu închisoarea. Au decis că s-a reabilitat, că e recuperabil ca
om, așa cum sunt reabilitați și criminalii, care sunt angajați după ce ies din
pușcării. În timp ce comuniștii „pro-europeni” din 2025 nu sunt de aceeași
părere. Ei consideră că trebuie epurat în perpetuitate, anulat și ca poet și ca
amintire. E genul de intransigență, care îl va face nepublicabil pe poetul
Octavian Goga și, într-un final, pe Mihai Eminescu.
Spre a fi mai convingători, folosesc sintagma
„criminal de război”, deși poetul nu a omorât pe nimeni, e doar o formulă pe
care o foloseau Tribunalele Poporului pentru toți cei care luptaseră contra
Uniunii Sovietice. (Adică împotriva rușilor!) După cum remarcă Pârău în dreptul
său la replică, la fel se folosea și formula de „dușman al poporului” (pentru
unii care nu dușmăneau propriu-zis poporul, cum n-o fac nici cei acuzați azi de
„discursul urii”).
Nu mai departe de azi, toți haștagiștii s-au
dezlănțuit asupra judecătorului de la Ploiești și asupra judecătoarei
pensionare, care a întocmit contestarea anulării alegerilor. Brusc, e OK și
deontologic să contești deciziile justiției, chiar să-i faci albie de porci pe
judecători. În schimb, dacă justiția comunistă i-a declarat pe unii „criminali
de război”, atunci așa le rămâne numele. Acea justiție „proletară” nu mai poate
fi pusă la îndoială.
Cântecul incriminat se cheamă „Ne vom întoarce
într-o zi…”. Și nu e nici imn, nici legionar. A fost cântat și de corul Tronos
al Patriarhiei la spectacolul de Centenarul Unirii, cu Patriarhul României și
al Ierusalimului în Sala Palatului. A fost imprimat și de Mircea Rusu Band.
Dacă nu ești analfabet emoțional și funcțional, îl
asculți sau îl citești și realizezi că poezia străbate epocile și doctrinele
politice, pentru a rămâne ceva etern uman și universal. De pildă, eu o percep
ca pe o elegie a diasporei. Dați să asculte aceste versuri unui român plecat de
mai mulți ani și s-ar putea să-i joace ochii în lacrimi, nu pentru că ar fi
legionar sau fascist:
„Ne
vom întoarce într-o zi,
Ne
vom întoarce neapărat (…)
Cum
apele se întorc din nori
Sau
cum se întoarce tremurat
Pierdutul
cântec pe viori. (…)
Noi,
cei pierduți, reîntorși din zări,
Cu
vechiul nostru duh fecund,
Ne-napoiem
și-n disperări
Și-n
răni ce-n piepturi se ascund.”
Cam așa sună lirica pe care vigilenții de la Context
erau speriați că ar fi putut ajunge la urechile ostașilor. Pentru că
evenimentul avusese loc sub organizarea unei instituții militare. Și și-au
amintit că au mai prins odată un grup folk de soldați, care au cântat aceeași
melodie acum câțiva ani. Legătura făcută de ei era că și acum s-a cântat la
Cercul Militar din Sibiu, deși la finalul evenimentului, când s-a ajuns la
respectivul cântec, nu mai era decât o mână de civili în asistență, că elevii
școlii militare fuseseră retrași la cină.
Dar verificatorii de conținut au tăbărât pe
oficialitățile militare, să le ceară explicații, cum a fost posibil să se cânte
genul de versuri pe care Tudor Gheorghe le cântă de decenii. Presat de hăitașii
corectitudinii politice, cineva de la Academia Militară dă chiar un răspuns
jenant, din care aflăm că de la scandalul cu același cântec s-au instituit
proceduri stricte cum să reacționeze, dacă-l mai aud. Citez:
„În situația în care, la momentul când a început
interpretarea piesei, studenții și muzica militară ar mai fi fost prezenți în
sală, ar fi părăsit-o ca urmare a ordinului pe care l-ar fi dat ofițerul
prezent la manifestare, deoarece, după incidentul din 2022 (când formația
studenților a interpretat același cântec n.r.), au fost stabilite un set de
măsuri pe care să le întreprindem în astfel de situații.”
Zici că-i planul de cod roșu, când dă Arafat un
Ro-Alert. Deci armata noastră a fost prelucrată ideologic și instruită să dea
bir cu fugiții, dacă le pui Tudor Gheorghe în boxe!? Sper să nu afle Putin de
vulnerabilitatea asta, că-i aleargă doar cu câteva boxe puse pe tancuri… Oare
or avea proceduri de stânga-împrejur și retragere dezordonată și dacă aud manele
sau Kalinka!?
Altfel, evenimentul era tocmai despre „Patriotism în
lirica românească”. Ceva ce sună destul de logic pentru stimularea unei armate,
gata-gata să se ia de piept pentru Ucraina, nu!? În ritmul ăsta o să avem
soldați care cântă doar „Internaționala”, „I’m a Barbie Girl”, „Imagine” de
John Lennon și „We Are The World”…
Prilejul era Ziua Internațională a Poeziei, dar ei
se delimitează de poezia de mai sus. Totuși, se dau de gol că s-au cântat
lucruri ultra-naționaliste ca „Deșteaptă-te române!”, „Treceți batalioane
române Carpații!” și „Marșul lui Iancu”. Lucruri foarte problematice, lăsate
netaxate de investigatorii lui Attila Biro.
În fine, tânărul folkist e muștruluit și pentru
activitatea sa din presă. Vlad Pârău a însuflețit publicația ActiveNews în
perioada 2019-2022, adică a fost pe baricade împotriva minciunii pandemice, pe
timpul carantinei și dictaturii medicale. Între timp, poate fi citit pe blogul
său, „Cerul, Codrul și Pârăul”, unde scrie cu bun simț despre artă, credință și
actualitate.
Verificatorii îi reproșează și că „a publicat fără
nicio notă critică discursul lui Vladimir Putin, de după invadarea Ucrainei”.
Când, de fapt, era vorba de celebrul interviu al lui Tucker Carlson, de care a
vuit toată presa, luat în 2024, la doi ani după invazie. Și asta îl face
putinist, că a dat mai departe interviul luat de un ziarist american. Motiv
pentru care nu mai poate cânta la chitară în public.
Sursa:
Reacțiunea

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu