ROMÂNI !
Mergeti la vot în numar mare, pentru ca : la o prezenţă a
românilor de peste 60-65%
UDMR-ul ( care din 22 de ani a guvernat 13,7 ani - cel mai
mult ) nu mai intra în parlament şi nu
mai poate şantaja partidele cu care se va alia, în cazul unei prezenţe mici.
Poate ne trezim o data pentru totdeauna şi le dăm o
lecţie..... !
Daca sunteti patrioţi, daţi mai departe
acest mesaj al meu !
DINU C. GIURESCU:
"Am sentimentul că sunt în 1940, în preajma prăbuşirii hotarelor
noastre"
Iniţiativa de a desfiinţa judeţele se înscrie într-un şir de
acţiuni care sunt menite, pe de-o parte, să destrame unitatea teritorială a
ţării şi, pe de altă parte, să şteargă identitatea noastră naţională. Se
anulează, cu o trăsătură de pix, toată această întocmire care are o vechime
între 600 şi 700 de ani, intrată în conştiinţa noastră, a mea.
Eu sunt din Vlaşca mai întâi, apoi din Argeş, şi pe urmă,
evident, sunt din România, fiindcă Vlaşca şi Argeşul sunt parte din România. Ce
facem?
Ştergem cu buretele, ştergem cu pixul - tot? Unde voi fi?
Din regiunea 1, cetăţeanul cu codul numeric personal cutare, pe care îl înscriu
cu două-trei semne acolo, într-o listă şi, în felul acesta, am robotizat
întreaga Românie. Eu nu mai aparţin unui judeţ, nu mai aparţin României.
Aparţin unor sigle, unor numere înscrise… E trist!
Aşadar, ce se întâmplă acuma cu desfiinţarea judeţelor se
înscrie în două tendinţe foarte clare din ultimii ani. Pe de o parte
destrămarea teritorială a României şi, pe de altă parte, ştergerea identităţii
noastre ca români. Am să enumăr câteva argumente:
*Primul: regiunile de dezvoltare*, acel faimos proiect, din
păcate al UDMR-ului: 50.000 Km², taie Transilvania în două, pe linia trasată de
arbitrajul de la Viena din ’40. Acesta este un fapt.
*Al doilea: statutul minorităţilor* care se pregăteşte. Dacă
se adoptă, prin formulă magică a asumării răspunderii, vom crea zeci de
autonomii teritoriale, sub pretextul autonomiilor culturale. Autonomii
teritoriale în
Transilvania care vor face tranziţia de judeţele secuieşti,
şi până la graniţa cu Ungaria.
*Al treilea argument: legea arhivelor*, în speţă întoarcerea
arhivelor la emitent! Dumneavoastră ştiţi ce înseamnă asta? Să le întorc unde?
Emitentul a fost până în 1918 Ungaria sau Austria. Acolo le întorc? Eu cred că
nu-şi dau seama oamenii de catastrofa pe care o pregătesc
României. Dacă le-aş propune Statelor Unite să întoarcă arhivele de la Arhivele
Naţionale Centrale din Washington DC la diferiţii emitenţi, eu cred că s-ar
uita şi ar spune probabil că este un act de trădare naţională, de destrămare a
unităţii Statelor Unite.
*Al patrulea argument: legea educaţiei*. Suntem educaţi după
moda nouă europeană, în care 92% dintre elevii autohtoni au mai puţine drepturi
decât 8% dintre elevii minoritari. E bine că au minoritarii drepturi, dar vreau
ca şi majoritarii să aibă aceleaşi drepturi! Aceeaşi lege
enumeră 22 de principii directoare, unul din principii este şi cultura,
identitatea şi istoria românească, dar în lege nu se află nimic pentru
promovarea acesteia. Mai mult decât atâta: finanţarea este favorizantă pentru
minoritari: dacă sunt 10 elevi minoritari români într-un sat, desfiinţăm şcoala
respectivă, iar dacă sunt zece minoritari într-un sat, facem o şcoală specială.
Iată, deci, ce înseamnă legea educaţiei europene… Nu mai vorbesc de autonomia
universitară, care acolo e proclamată cu litere groase dar, în realitate,
universităţile sunt supravegheate, acuma, cum nu au fost niciodată înainte, după
bunul plac al rectorului şi al altora.
*Al cincilea argument: nu mai avem manual de istoria
românilor*. Elevii de clasa a XII-a au un manual pe care scrie Istorie, iar
înăuntru e tranşată, ca la abator, istoria românilor pe teme mari, pe care le
înţelege un om care cunoaşte istoria românilor, dar nu unul care trebuie s-o
înveţe, fiindcă principiul cronologic a fost desfiinţat.
*Al şaselea argument: eu pot să insult acuma drapelul
ţării*, personalităţile marcante… În lege nu mai există incriminare penală pentru
acest lucru, pentru profanarea sau batjocorirea simbolurilor naţionale. Fac ce
vreau şi ce păţesc? În cazul cel mai bun, dacă acţionează guvernul sau
autoritatea, primesc o amendă.
*Al şaptelea argument:* am aflat cu stupoare că asociaţia
culturală Forumul Românilor din Covasna, Harghita şi Mureş nu primeşte un leu
de la Guvern pentru acţiunile sale culturale.
*Al optulea argument: ora de istorie la televiziunea romană
nu mai este*. Nu mai există, pur şi simplu.
*În al nouălea rând:* desprinderea propagandistică, şi chiar
mediatică, a celor două judeţe şi jumătate secuieşti.
*În al zecelea rând: reforma sistemului sanitar*, care poate
să ducă foarte departe, spre dezastru.
Peste toate – şi cu asta am terminat – vine *anularea
Parlamentului*.
Asumarea răspunderii este o formulă extraordinară, ca să nu
mai conteze Parlamentul. Marea Adunare Naţională era mult mai logică decât
Parlamentul de astăzi. Spunea Constituţia din ’65: „forţa conducătoare din
Republica Socialistă România este Partidul Comunist Român” – monopolul puterii.
Era clară puterea. Deputaţii votau aşa cum spunea Partidul.
Acuma nu! Avem un regim, chipurile, pluralist şi, în schimb,
ne asumăm răspunderea încât orice lege poate să treacă în momentul de faţă,
fiindcă Guvernul beneficiază de o majoritate aritmetică, care nu mai corespunde
în niciun fel cu opţiunile şi cu sentimentele populaţiei.
Revin la judeţe. Acestea nu sunt o creaţie a lui Mircea cel
Bătrân. Judeţele erau acolo şi Mircea le-a întărit. Nu sunt o creaţie a lui
Carol I sau a lui Alexandru Cuza. Erau acolo. Domnitorul unirii şi fondatorul
monarhiei le-au întărit doar. Culmea este că Uniunea Europeană nu ne cere
această desfiinţare a judeţelor. Este o mistificare grosolană, urâtă de tot, să
spui oamenilor că UE ne cere aşa ceva. Dar nu este adevărat! Franţa şi-a
menţinut zeci, sute de departamente, Germania la fel, Anglia la fel.
Fiecare unitate teritorială cu numele ei este acolo, numai
noi le desfiinţăm.
Partea cea mai gravă e că vor să ne şteargă memoria, vor să
ne şteargă identitatea. Prin toate aceste răsturnări, prin toate aceste acţiuni
de buldozer, pur şi simplu, vor să fiu ca frunza pe apă - căci frunza este acum
un simbol - să nu mai ştiu ce e cu mine, să fiu un fel de cetăţean, aşa, al
nimănui, care locuiesc într-o regiune desemnată printr-o cifră romană, şi care
voi fi, încă o dată, înscris, printr-un indicativ numeric, într-o listă. Acest
tip de om nu are decât nevoi imediate: trebuie să se ducă la mall, să cumpere o
maşină şi să călătorească, poate, în străinătate, şi să se îmbrace bine. Asta
este tot, dar în cazul ăsta România: adio! Aici este partea cea mai gravă.
Prin desfiinţarea judeţelor îmi iei baza mea teritorială
care de sute de ani există acolo.
Bunicul meu s-a născut în Buzău, şi judeţul Buzău există şi
astăzi. De patru generaţii suntem buzoieni prin naştere. Ăla este primul loc.
Îmi ştergi şi Buzăul? Ce fac? Unde sunt născut? În raionul Stalin din
Bucureşti?
Se vehiculează teoria că noi am ajuns în Transilvania prin
secolul XII-XIII... Asta este o veche temă de propagandă: neputând să conteste
majoritatea absolută a românilor, au început să spună: „da, dar voi aţi venit după
noi, şi noi am fost primii ocupanţi” şi alte teorii din acestea.
În Ardeal, însăşi constituirea voievodatului Transilvaniei
în cadrul regatului maghiar este un ecou al formei vechi de organizare, din
vremea când românii conlocuiau cu slavii pe teritoriul Ardealului. (aşa cum a
fost voievodatul Ţării Romaneşti).
Cât priveşte judeţele, să luăm două exemple: Maramureşul şi
Bihorul. Sunt forme vechi de organizare pe care regatul maghiar, în momentul în
care a încorporat Transilvania, le-a preluat şi le-a transformat în comitatele
regatului. Iar mai târziu, când Ungaria a făcut dualismul cu Austria, a
reînfiinţat toate judeţele. Judeţele din Transilvania sunt judeţele care s-au
constituit de-a lungul vremilor. Atât de puternică era instituţia, încât
Austro-Ungaria a extins această instituţie a comitatelor, echivalentă cu
judeţele, pe toată Ungaria mare, aceea din 1867.
Tot ce am înşirat până acuma, acei paşi mai mari sau mai
mici pentru destrămarea unităţii teritoriale şi a demnităţii româneşti, merg
toate ca un şuvoi către o singură ţintă, suprimarea articolului 1 din
Constituţie:
România este stat naţional, unitar, suveran şi indivizibil.
Asta le trebuie, asta vor să suprime. Şi o suprimă în momentul în care, în
conştiinţa elevilor din liceu, dispare Istoria românilor ca materie de
învăţământ, sau când cetăţenii dintr-o urbe nu mai au conştiinţa că sunt
români. Poate nici măcar că sunt bucureşteni sau braşoveni, ci aşa, nişte
cetăţeni în derivă printr-o regiune de dezvoltare, numerotată cu 1,2,3, 4 sau
5.
Dacă doriţi să rememoraţi, sau să vedeţi pentru prima oară,
cine au fost cei care au distrus judeţele României, să ne întoarcem în 1950, ca
să vă arăt o lege adoptată de Marea Adunare Naţională, chiar în anul care
reprezenta debutul obsedantului deceniu. Aş spune cel mai urât, cel mai trist
şi cel mai greu de suportat deceniu din istoria modernă a României. E vorba de
*Legea nr. 5 din 1950*, cea care desfiinţa judeţele României, şi o făcea sub
conducere sovietică. Astăzi, la Punctul de Întâlnire am adus un extras:
*„Marea Adunare Naţională a Republicii Populare Române. În
temeiul art. 38 din Constituţia Republicii Populare Române, văzând Hotărârea
Consiliului de Miniştri nr. 935 din 31 august 1950, adoptă următoarea lege
pentru raionarea administrativ-economică a teritoriului Republicii Populare
Române
Articolul 1”*... Fiţi foarte atenţi la acest articol 1,
fiindcă argumentaţia comuniştilor sovietici din anii ’50 seamănă foarte mult cu
ceea ce oferă astăzi ca motivaţie, actuala coalitie (regimul Băsescu-UDMR). Tot
sub masca bunăstării economice şi a atragerii unor fonduri şi a cooperării
dintre tot felul de persoane fizice şi juridice, sub aceeaşi motivaţie ne este
propusă acum, ca şi atunci, desfiinţarea judeţelor.
Iată aşadar ce spune acest articol 1:*„Pentru asigurarea
dezvoltării industriei şi agriculturii, în scopul construirii socialismului şi
a ridicării nivelului de trai al oamenilor muncii, pentru a înlesni cât mai
mult apropierea aparatului de Stat de poporul muncitor, pentru a contribui cât
mai temeinic la asigurarea rolului politic conducător al clasei muncitoare şi
la întărirea alianţei clasei muncitoare cu ţărănimea muncitoare, TERITORIUL
ROMÂNIEI SE ÎMPARTE ÎN: REGIUNI; ORAŞE; RAIOANE.
Regiunile din Republica Populară Română şi capitalele lor
sunt:...”*
Am sentimentul că sunt în 1940, în preajma prăbuşirii
hotarelor noastre. E de spus numai că fiecare om trebuie să-şi dea seama că
soarta lui personală, afară de beneficiarii regimului, depinde de ce se joacă
acuma.
Se joacă integritatea teritorială a României, se joacă
stabilitatea ei, se joacă identitatea, sentimentului că eşti român, se joacă
apărarea ţării.
Statul de astăzi nu mai apară România. Statul de astăzi
apară pe altcineva,dar nu obştea românească.De aceea fiecare dintre noi, cu
mijloacele pe care le are, trebuie să spună NU.
„Nu!” – la ceea ce se pregăteşte în momentul de faţă şi să
revenim la tradiţiile noastre, să revenim la puterea noastră din totdeauna.
Prof. acad. DINU C. GIURESCU
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu