Un studiu recent efectuat în Danemarca a ajuns
la concluzia că elevii care depun efort fizic înainte de a merge la şcoală se
concentrează mai bine în timpul orelor.
Cercetătorii afirmă
că mersul la şcoală pe jos sau cu bicicleta poate fi o metodă excelentă pentru
a îmbunătăţi concentrarea elevilor la ore. Studiul efectuat de experţii de la
Universităţile Copenhaga şi Aarhus a descoperit că elevii care au fost transportaţi
cu maşina la şcoală sau care au ajuns acolo cu ajutorului transportului în
comun au obţinut scoruri mai scăzute la testele de concentrare decât copiii
care veneau la şcoală pe jos sau cu bicicleta.
Cercetarea a fost
efectuată pe 19.527 de elevi cu vârste între 5 şi 19 ani. Participanţii au
răspuns la un chestionar ce cuprindea întrebări referitoare la alimentele
consumate şi la activitatea fizică pe care aceştia o efectuau.
Niels Egelund,
co-autorul studiului, a ajuns la o concluzie surprinzătoare: „Exerciţiul fizic
ce are loc atunci când un elev merge pe jos la şcoală se reflectă în nivelul de
concentrare înregistrat patru ore mai târziu”.
Oamenii de ştiinţă nu
se aşteptau la acest rezultat. Prin acest studiu, cercetătorii doreau să afle
care este influenţa micului dejun asupra nivelului de concentrare la şcoală.
„Rezultatele au
arătat că micul dejun şi prânzul au un impact asupra nivelului de concentrare,
însă acesta este mic în comparaţie cu cel pe care îl are activitatea fizică
înainte de ore”, a explicat Egelund.
Egelund a declarat că
abilităţile unui copil din clasa a III-a care merge cu bicicleta la şcoală sunt
„la fel de bune ca acelea ale unui elev cu jumătate de an mai avansat în
studii”.
„Majoritatea
oamenilor cunosc sentimentul de înviorare ce apare după efortul fizic, însă
este surprinzător să descoperim că efectul este atât de mare”, a declarat
Egelund. Sursa AFP
Cristian LAURENŢIU
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu