miercuri, 20 mai 2015

Eurovision între muzică, politică, ideologie şi propagandă LGTB la Viena!

Trebuie să recunosc că pregătirile făcute de ţara gazdă Austria pentru organizarea Eurovison sunt remarcabile, de aceea nu înţeleg de ce au „urâţit” acest moment cu o prezentatoare din filmele de comedie proaste: femeia cu barbă Conchita Wurst. Pe când femeia cu penis sau bărbatul cu păsărică ca să fim corecţi politic? Când camera de filmare cădea pe prezentatoare schimbam canalul pentru ca să nu fac indigestie. Nu înţeleg de ce în anul 2014, Conchita Wurst a adus victoria Austriei la Eurovision că Femeia cu Barbă nu are voce şi nici prezenţă scenică. Păcat că organizatorii care s-au zbătut să organizeze nemţeşte Eurovision cu femeia cu barbă în prim plan au stricat magia concursului.
Cea de-a 60-a ediţie a Concursului Muzical Eurovision se desfăşoară la Viena, în perioada 18 – 23 mai 2015, sub motto-ul “Building Bridges”. Nouă spectacole ce se desfăşoară la Wiener Stadhalle, un “Sat Eurovision” în Piaţa Primăriei din Viena şi multe alte evenimente captează atenţia întregului oraş asupra celui mai mare eveniment muzical din lume, timp de o săptămână. Nota zece pentru alegerea locaţiilor. Satul Eurovision din Piaţa Primăriei (Rathausplatz) oferă muzică live susţinută de participanţii la concursul muzical, vizionare pe ecran, în public, aşa-numita public viewing, seri tematice, program pentru familii şi multe altele. Mai mult de o săptămână, fani din întreaga lume celebrează în inima Vienei, o sărbătoare a toleranţei şi muzicii, sub motto-ul “Hello Vienna. Welcome Europe!”. Principalul punct de atracţie al celui mai mare sat Eurovision din istoria Concursului Muzical (ESC), în cadrul căruia toţi participanţi se prezintă în pavilioane, este o scenă amplă cu un ecran uriaş. Scena pe care vor urca artiştii e o operă tehnică excepţională. Aceasta este percepută ca printr-o privire supradimensionată. Scena concursului muzical este formată din 1.288 de părţi individuale, care simbolizează naţiunile participante. Aceste părţi formează ca întreg, un ochi de dimensiuni uriaşe. Scena are o lăţime de 44 de metri, o înălţime de până la 14,3 metri, iar în grosime măsoară până la 22 de metri. Jocurile de lumină realizate cu tehnologie pe bază de leduri creează efecte senzaţionale. Suprafaţa scenei dispune de un disc cu leduri cu un diametru de unsprezece metri. Peretele cu leduri din fundal are o lăţime de 26 de metri şi o înălţime de 8,5 metri. S-a construit special cafeneaua Euro Fan Vienna ce va fi deschisă în EMS Lounge din Viena, în timpul Concursului Muzical Eurovision. Cafeneaua Euro Fan Vienna este organizată din 17 mai, de clubul austriac oficial OGAE, club al fanilor concursului, ca punct de plecare pentru fanii din toată lumea, care călătoresc spre Viena pentru Concursul Muzical Eurovision. Cafeneaua are o capacitate de până la 800 de locuri pentru vizitatori. În timpul zilei, între orele 12 şi 18 se deschide o cafenea în zona de intrare rezervată admiratorilor Concursului Muzical, pentru relaxare şi schimb de informaţii. Seara, în acest loc se găseşte salonul pentru petreceri: “Eurovision Disco”, un concurs Cover-Contest şi bineînţeles vizionarea pe ecran, în public, aşa-numita public viewing a celor trei spectacole live, marţi (19.5.), joi (21.5.) şi sâmbătă (23.5.) fac parte din program la fel ca apariţiile live, pe scenă ale foştilor şi actualilor artişti ai Concursului Muzical.
Deschiderea oficiala a ediţiei Eurovision a fost spectaculoasă. Magia serii a fost în schimb pătată de prezentatoarea Femeia cu Barbă, care poartă nume de cârnaţ. Nu vreau să înţeleg obsesia organizatorilor de a promova cu obstinaţie cultura LGTB şi transformarea Eurovisionului dintr-un concurs muzical într-unul de promovare a homosexualităţii şi transexualilor. Muzică prea bună nu a fost pe scena de la Viena în debut, în schimb propagandă LGTB s-a oferit din belşug. Poate ar trebui ca România să trimită o formaţie de muzică populară. Ar fi ca o exorcizare pentru organizatori. Eurovision se transformă dintr-un concurs muzical de excepţie într-o întrecere corect politică de promovare a LGTB, fără nici o legătură cu muzica. Îmi e dor de concursurile de pe vremuri când mari artişti, de la ABBA, Toto Cutugno sau Bonny Tyler îţi luminau sufletul. Singurul lucru care m-a bucurat la debutul Eurovison a fost prestaţia bună a băieţilor de la Voltaj, care s-au remarcat ca mari artişti. Piesa cu care a concurat trupa Voltaj, “De la capăt/ All Over Again”, are muzica creată de Călin Goia, Gabriel Constantin, Adrian Cristescu, Paduraru Silviu-Marian, Alstani Victor-Răzvan, şi versurile compuse de Călin Goia, Gabriel Constantin, Adrian Cristescu, Paduraru Silviu-Marian, Alstani Victor-Răzvan, Monica-Ana Stevens şi Andrei-Mădălin Leonte. Piesa trage un semnal de alarmă asupra situaţiei tuturor copiilor lăsaţi în urmă de părinţii plecaţi la muncă în străinătate. Deşi foarte tristă piesa celor de la Voltaj prezintă o oază de normalitate muzicală în zgomotul propagandei şi ideologiei politice LGTB promovate la Viena sub numele de Eurovision. Voltaj face muzică la Viena, în timp ce alţii fac doar propagandă gay. Felicitări Voltaj! Succes România!


                                                                      Ionuţ Ţene
Foto: HEPTA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu