Trebuie să recunosc că pregătirile făcute de ţara gazdă
Austria pentru organizarea Eurovison sunt remarcabile, de aceea nu înţeleg de
ce au „urâţit” acest moment cu o prezentatoare din filmele de comedie proaste:
femeia cu barbă Conchita Wurst. Pe când femeia cu penis sau bărbatul cu
păsărică ca să fim corecţi politic? Când camera de filmare cădea pe
prezentatoare schimbam canalul pentru ca să nu fac indigestie. Nu înţeleg de ce
în anul 2014, Conchita Wurst a adus victoria Austriei la Eurovision că Femeia cu
Barbă nu are voce şi nici prezenţă scenică. Păcat că organizatorii care s-au
zbătut să organizeze nemţeşte Eurovision cu femeia cu barbă în prim plan au
stricat magia concursului.
Cea de-a 60-a ediţie a Concursului Muzical Eurovision se
desfăşoară la Viena ,
în perioada 18 – 23 mai 2015, sub motto-ul “Building Bridges”. Nouă spectacole
ce se desfăşoară la
Wiener Stadhalle , un “Sat Eurovision” în Piaţa Primăriei din
Viena şi multe alte evenimente captează atenţia întregului oraş asupra celui
mai mare eveniment muzical din lume, timp de o săptămână. Nota zece pentru
alegerea locaţiilor. Satul Eurovision din Piaţa Primăriei (Rathausplatz) oferă
muzică live susţinută de participanţii la concursul muzical, vizionare pe
ecran, în public, aşa-numita public viewing, seri tematice, program pentru
familii şi multe altele. Mai mult de o săptămână, fani din întreaga lume
celebrează în inima Vienei, o sărbătoare a toleranţei şi muzicii, sub motto-ul
“Hello Vienna. Welcome Europe !”. Principalul
punct de atracţie al celui mai mare sat Eurovision din istoria Concursului
Muzical (ESC), în cadrul căruia toţi participanţi se prezintă în pavilioane,
este o scenă amplă cu un ecran uriaş. Scena pe care vor urca artiştii e o operă
tehnică excepţională. Aceasta este percepută ca printr-o privire
supradimensionată. Scena concursului muzical este formată din 1.288 de părţi
individuale, care simbolizează naţiunile participante. Aceste părţi formează ca
întreg, un ochi de dimensiuni uriaşe. Scena are o lăţime de 44 de metri, o
înălţime de până la 14,3 metri, iar în grosime măsoară până la 22 de metri.
Jocurile de lumină realizate cu tehnologie pe bază de leduri creează efecte
senzaţionale. Suprafaţa scenei dispune de un disc cu leduri cu un diametru de
unsprezece metri. Peretele cu leduri din fundal are o lăţime de 26 de metri şi
o înălţime de 8,5 metri. S-a construit special cafeneaua Euro Fan Vienna ce va
fi deschisă în EMS Lounge din Viena, în timpul Concursului Muzical Eurovision.
Cafeneaua Euro Fan Vienna este organizată din 17 mai, de clubul austriac
oficial OGAE, club al fanilor concursului, ca punct de plecare pentru fanii din
toată lumea, care călătoresc spre Viena pentru Concursul Muzical Eurovision.
Cafeneaua are o capacitate de până la 800 de locuri pentru vizitatori. În
timpul zilei, între orele 12 şi 18 se deschide o cafenea în zona de intrare
rezervată admiratorilor Concursului Muzical, pentru relaxare şi schimb de
informaţii. Seara, în acest loc se găseşte salonul pentru petreceri:
“Eurovision Disco”, un concurs Cover-Contest şi bineînţeles vizionarea pe
ecran, în public, aşa-numita public viewing a celor trei spectacole live, marţi
(19.5.), joi (21.5.) şi sâmbătă (23.5.) fac parte din program la fel ca
apariţiile live, pe scenă ale foştilor şi actualilor artişti ai Concursului
Muzical.
Deschiderea oficiala a ediţiei Eurovision a fost
spectaculoasă. Magia serii a fost în schimb pătată de prezentatoarea Femeia cu
Barbă, care poartă nume de cârnaţ. Nu vreau să înţeleg obsesia organizatorilor
de a promova cu obstinaţie cultura LGTB şi transformarea Eurovisionului
dintr-un concurs muzical într-unul de promovare a homosexualităţii şi
transexualilor. Muzică prea bună nu a fost pe scena de la Viena în debut, în schimb
propagandă LGTB s-a oferit din belşug. Poate ar trebui ca România să trimită o
formaţie de muzică populară. Ar fi ca o exorcizare pentru organizatori.
Eurovision se transformă dintr-un concurs muzical de excepţie într-o întrecere
corect politică de promovare a LGTB, fără nici o legătură cu muzica. Îmi e dor
de concursurile de pe vremuri când mari artişti, de la ABBA , Toto Cutugno sau Bonny
Tyler îţi luminau sufletul. Singurul
lucru care m-a bucurat la debutul Eurovison a fost prestaţia bună a băieţilor
de la Voltaj ,
care s-au remarcat ca mari artişti. Piesa cu care a concurat trupa Voltaj,
“De la capăt/ All Over Again”, are muzica creată de Călin Goia, Gabriel
Constantin, Adrian Cristescu, Paduraru Silviu-Marian, Alstani Victor-Răzvan, şi
versurile compuse de Călin Goia, Gabriel Constantin, Adrian Cristescu, Paduraru
Silviu-Marian, Alstani Victor-Răzvan, Monica-Ana Stevens şi Andrei-Mădălin
Leonte. Piesa trage un semnal de alarmă asupra situaţiei tuturor copiilor
lăsaţi în urmă de părinţii plecaţi la muncă în străinătate. Deşi foarte tristă
piesa celor de la Voltaj
prezintă o oază de normalitate muzicală în zgomotul propagandei şi ideologiei
politice LGTB promovate la Viena
sub numele de Eurovision. Voltaj face muzică la Viena , în timp ce alţii fac
doar propagandă gay. Felicitări Voltaj! Succes România!
Ionuţ Ţene
Foto: HEPTA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu