S-au împlinit
trei ani de la referendumul pentru demiterea președintelui Traian Băsescu.
Prilej de evocare a momentului de către actorii principali și, ca de obicei în
astfel de situații, de dezvăluire a unor aspecte inedite.
Crin Antonescu,
într-un interviu pentru Gândul, afirmă că în vara lui 2012 ”Oameni importanţi
din instituţii interne şi internaţionale i-au sugerat premierului Victor Ponta
să încheie un parteneriat în afara USL pentru a se menţine la putere”. De
asemenea, fostul co-președinte al USL apreciază că „puterea tot mai mare a
serviciilor secrete se poate transforma într-o ”situaţie periculoasă”.
De la altă
tribună, ce-i ține microfoanele deschise 24 din 24, Traian Băsescu și-a amintit
că mandatul emisarului american Philip Gordon, care l-a vizitat la sediul de
campanie imediat după referendumul din 2012, a fost „să-mi transmită că am tot
suportul Statelor Unite”. „Nu știu ce le-a spus celorlalți dar știu că nu a umblat
cu limbaj dublu. Asta cu certitudine”.
Așadar și
celorlalți, printre care șefii serviciilor secrete românești, judecătorii CCR,
Administrația Americană le-a transmis în clar că SUA îl sprijină total și
necondiționat pe Traian Băsescu. Nu sună un astfel de mesaj ca un ordin pe
unitate: „nu ne interesează cum, dar țineți-l la putere pe Băsescu”?
Când Gordon a
acreditat, printr-o declarație publică, enorma minciună macovistă că peste 1.5
milioane de voturi ar fi fost fraudate la acest referendum, a adăugat, practic,
ordinului imperativ de salvare a lui Băsescu, dezlegarea și garanțiile de
impunitate necesare executanților pentru folosirea oricăror mijloace în vederea
atingerii acestui scop.
Căci o astfel de
misiune, de oricine ar fi fost ea ordonată, de Washington, de Berlin ori de
Bruxelles, trebuia dusă la îndeplinire de forțele executive ale țării de
destinație. Care forțe, când se pune problema asumării responsabilității
acțiunilor lor (mai ales dacă acestea se anunță a fi la limita legalității),
simt nevoia unei acoperiri totale.
Când Crin
Antonescu se referă la ”oameni importanţi din instituţii interne şi
internaţionale” putem deduce singuri cam cine ar fi aceștia. „Internaționalii”
sunt cei care transmit ordinele iar „internii” cei care le execută.
Și acum să înțelegem cadrul formal ce face posibilă
manifestarea aproape discreționară a unei voințe străine în politica și
afacerile interne ale României.
România, în momentul de față, este sub incidența a 3 tratate
majore:
– Tratatul de la
Lisabona , care reprezintă, practic, fundamentul legitimității
democratice a UE;
– Tratatul
Atlanticului de Nord, asumat odată cu aderarea României la NATO ;
– Parteneriatul
Strategic cu SUA, care stabileşte pilonii relaţiei România – SUA: dialog
politic, securitate, economie, contacte interumane, ştiinţă şi tehnologie,
cercetare, educaţie, cultură.
Dintre acestea,
primele două se referă la structuri cu organe multinaționale de decizie. Care,
prin natura funcționării lor, sunt mult mai transparente și mai puțin expuse
influențelor unor voințe unice cu tendințe discreționare.
Al treilea tratat
însă, funcționează ca frăția elefantului cu mușuroiul de furnici. SUA își
anunță pretențiile prin pasul greu al câte unui mărunt emisar, cu pieptul
bombat, iar mușuroiul românesc începe să trepideze obedient, în vederea
îndeplinirii întocmai și la timp a rolului ce i-a fost stabilit, de multe ori
fără a fi măcar consultat.
Atât de mare preț
pun americanii pe părerea și voința României în relația bilaterală, încât de
aproape 3 ani nu și-au desemnat un ambasador la Bucure ști.
Să ne reamintim
două acțiuni profund antidemocratice ale SUA desfășurate în România ultimilor
ani, cu sprijinul unor instituții românești, populate de români:
– Susținerea prin
minciună și fraudă a regimului antinațional Traian Băsescu, ce a culminat cu
deturnarea referendumului din 2012, și
– Transformarea
binomului SRI – DNA într-o armă de poliție politică, prin intermediul căreia să
manipuleze politica internă a țării, să deturneze voința populară și să
distrugă șansele de renaștere a unei economii românești cu investitori
autohtoni.
Sub pretextul
unei necesare și dorite lupte anticorupție, binomul îndepărtează oameni
politici și industriași incomozi, în vreme ce infractori de anvergură infinit
mai mare (Traian Băsescu, Sorin Blejnar, Adriean Videanu, Ioan Oltean, Vasile
Blaga) sunt protejați sau chiar pregătiți pentru reciclare.
Ce unelte din
interior fac posibilă întreagă această „curățenie” unidirecționată și vădit
tendențioasă?
– Vârfurile
operaționale ale SRI precum și infiltrații lor în parchete, justiție, presă;
– Șefii DNA, CSM,
ÎCCJ, CCR.
Scuza lor?
Parteneriatul cu SUA (care ne garantează securitatea teritorială),
Parteneriatul cu SUA ( care prevede combaterea corupției), pe scurt:
Parteneriatul cu SUA (care reprezintă interesul național).
În aceste
condiții pun și eu o întrebare de prost: dar de americani ne mai apără cineva?
Dacă aceștia, să
zicem, din interese egoiste, din reorientări geo-strategice sau, pur și simplu,
din dispreț, vor dori să nu mai producem ci doar să importăm, vor urmări să nu
mai stăm pe picioarele noastre ci să le devenim vasali, buni la munca de jos,
la războaie singeroase, la operațiuni murdare, dacă, dacă, dacă…
Mai e cineva
vigilent față de astfel de pericole? Mai putem spera într-o protecție
instituțională?
Are domnul
general Coldea o direcție în subordine care să se ocupe de cei care nesocotesc
voința populară și subminează suveranitatea și independența României? Fie
aceștia chiar și reprezentanți ai SUA? Sau domnul Coldea, doamna Kovesi, domnul
Zegrean, doamna Stanciu îi reprezintă, acolo unde funcționează, mai mult pe
americani decât pe români?
Poate se așteaptă
o astfel de atitudine patriotică de la Mihai Răzvan Ungureanu, detestat aproape ca
Băsescu de popor și politicieni dar îndrăgit peste măsură de Tel Aviv, de
Budapesta, de Washington.
Totul pare posibil
în această periferie de Balcani.
Unii cred că în
numele Parteneriatului Strategic cu SUA le este permis orice, inclusiv să facă
rău propriului popor. Căci asta s-a întâmplat și când au fost furate
prezidențialele din 2009, și când a fost deturnat referendumul din 2012 și
când, de dragul FMI, s-au tăiat salariile bugetarilor cu 25%, și când, de
dragul lui Băsescu și a camarilei lui, s-a permis devalizarea bugetului de stat
prin ingineriile de la ANRP.
Și asta se întâmplă și acum, când Băsescu zburdă liber și face declarații
iresponsabile în vreme ce Ponta trebuie dat jos cu orice preț, chiar și prin
instrumentarea unui dosar aberant.
Îi avertizez pe
acești români puternici ai zilei care, turmentați de forța descoperită brusc în
buricele degetelor, și-au pierdut luciditatea, că rostul lor în funcțiile pe
care vremelnic le dețin este dat în primul rând de fidelitatea față de propriul
popor și de propria țară, iar nu de aliați conjuncturali care azi sunt și
mâine, poate, ne vor întoarce spatele.
Fâșia graniței dintre
parteneriatul strategic cu SUA și trădarea națională nu e mai groasă, în
această perioadă tulbure a istoriei, decât o foiță de ceapă.
Nu încercați să
instaurați in România un echivalent al unui regim de ocupație. Nu încercați să
înlocuiți frumoasele aspirații republicane „libertate, egalitate, fraternitate”
cu surogatele unui trădător de neam „muncă, familie, patrie”. Nu vă credeți
nici nemuritori, nici infailibili, nici mai deștepți decât istoria.
Credeți-vă și
fiți români! Și incrustați-vă undeva, pe cristalul oglinzii în care vă priviți
în fiecare dimineață, că nu există păcat mai greu decât trădarea de țară.
Pe acest
teritoriu, numit incă România, turcii au venit și au plecat, rușii au venit și
au plecat, americanii au venit și vor pleca și ei.
Doar românii au
fost, sunt și rămân. Mai se cărăbănesc și dintre ei unii, de lehamite, dar cu
gândul și cu speranța de a se întoarce.
La ei trebuie să
vă gândiți dacă sunteți, cu adevărat, ceea ce pretindeți.
Sursa: Contele de Saint Germain
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu