luni, 31 august 2015

De "Ziua Limbii române"


Sper că dacă trimit la dvs. pentru publicare acest anunț să nu intru în polemică cu nimeni.
Am așteptat cu curiozitate, dacă această aniversare va avea loc și la noi, spun acest lucru deoarece în Râmnicu Vâlcea, acest lucru a declanșat o euforie aparte, care nu constă doar din lansarea acestui volum cu poeți și prozatori din Țară și diaspora, dar este și doamna Bolchiș Tataru Teresia, domnul Al. Florin Țene și printre ei mă număr și eu. Am primit și invitație la acest eveniment literar, care, cu regret nu am putut s-o onorez. Cert este că eram curios ce înseamnă aici, în ținutul din care, vorba lui Eminescu: "într-un fel sau altul toți românii se trag, din  Maramureș". In ziarul Graiul Maramuresului, care mi-a sosit luni, sunt niște aduceri aminte, a unui poet, care chiar dacă este în preajma unor personalități, prin ceea ce scrie nu cred că v-a atrage pe mulți la lectură sau la cumpărarea unei gramatici a Limbii Române. Cred că patriotismul celui care a scris articolele este o enigmă pentru dânsul. Din ceea ce cunosc, știrile unui ziar trebuie să incite, să răscolească, să nască întrebări, uneori chiar să doară. Ziarul este săgeata de foc a știrilor, nu umplerea lui cu ...dar nu insult pe nimeni, că se termină Anul Creștinesc, și doresc sa-l incep pe celălat în credință românească și fără păcate noi.

                                                           Cu drag

                                                                                 Toma Gross Rocneanu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu