10.06.2016
Statul a pierdut controlul asupra preţurilor
aferente lucrarilor de infrastructură din România
„Investiţiile necesare pentru modernizarea
tronsonului de cale ferată Constanţa-Mangalia, lung de 43 de kilometri, se
ridică la circa 160 milioane euro”, a declarat joi Marius Chiper, director
general al CFR SA, compania care administrează infrastructura de cale ferată
din România.
Eu le recomand celor din
conducerea CFR să se pregătească ei psihologic pentu tunul DNA. Directorul actual
ar face bine să se preocupe de lucrările aflate în derulare azi pe culoarul IV,
că urmează ei la rând, la DNA ,
dupa cei de la CNADNR.
În ceea ce priveşte tronsonul de cale ferată Constanţa – Mangalia, ministrul
actual poate se decide să şi muncească şi, dacă tot e CFR-ist, să scoată
liniile, care nu le pot opera sau moderniza, la concesionat, iar cei care le
vor opera să le modernizeze (inclusiv cu fonduri UE).
Statul a pierdut controlul asupra
preţurilor aferente lucrărilor publice în ceea ce priveste infrastructura de
transport rutier, cale ferată, infrastructura de transport de gaze şi energie
electrică, lucrări de apă şi canalizare pentru că nu mai există unitaţi (mici
sau mari) de stat care să poată să ofere informaţii corecte vizavi de preţul
unor lucrări. Secţiile de întreţinere/mentenanţă pe care statul le are, prin
direcţiile regionale de drumuri, căi ferate, transport de gaze şi energie electrică,
trebuie să fie folosite pentru executarea de lucrări mici, precum şi a celor
care rezultă ca urmare a rezilierii unor contracte, astfel încât să existe o
permanentă actualizare a preţurilor/costurilor cu privire la realizarea
materială a lucrărilor, eliminandu-se astfel înţelegerile dintre firme. În acest
mod se elimină estimările de preţ pe care proiectanţii şi consultanţii care fac
studii de fezabilitate le folosesc, având tot interesul ca acestea să aibă un
preţ cât mai mare pentru ca procentul ce le revine lor să fie mare. Lucrările
care sunt destinate încredinţărilor directe, se pot încredinţa direct numai
acestor secţii, iar astfel vor avea în permanenţă de lucru.
Senator,
Marius Sorin Bota
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu