Instituţia
Prefectului - Judeţul Maramureş a organizat miercuri, 29 iunie, o întâlnire în
colaborare cu Camera de Comerţ şi Industrie Maramureş şi Direcţia Generală Regională
a Finanţelor Publice Cluj-Napoca. Evenimentul a avut loc la Centrul de Instruire şi
Marketing al Camerei de Comerţ şi Industrie Maramureş din Baia Mare. Aceasta a
fost prima întâlnire dintr-o serie pe care Instituția Prefectului – Județul
Maramureș și-a propus să o organizeze împreună cu instituțiile deconcentrate și
agenții economici maramureșeni.
Au participat:
prefectul județului Maramureș, Sebastian Mihai Lupuț, Dan Maier, șef
Administrație adjunct – Colectare, Administrația pentru contribuabili mijlocii; Mariana Gușet, șef Birou Informații fiscale,
Administrația pentru contribuabili mijlocii; Alina Marincaș, șef serviciu
Registru contribuabili, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Maramureș;
Maria Morcovescu, directorul general al Camerei de Comerț și Industrie
Maramureș; agenți economici mijlocii și mici din județul Maramureș.
Prefectul Sebastian
Mihai Lupuț le-a mulțumit celor prezenți pentru faptul că au acceptat să
participe la o asemenea întâlnire și a mărturisit că este cu sufletul aproape
de breasla finanțiștilor. Acesta a arătat că, încă dinainte de a fi numit
prefect al județului, a avut semnale privind anumite probleme de comunicare
existente între autorități și contribuabili, motiv pentru care a considerat
neceară organizarea unei asemenea întâlniri.
Dan Maier a precizat
că finanțiștii clujeni au experiența întâlnirilor cu contribuabilii. Acesta a
recunoscut că plata obligațiilor fiscale este o temă sensibilă: “Nu dorim să plătiți mult, dorim să plătiți cât
ați declarat.” Dan Maier a afirmat că știe despre existența unor deficiențe în
fluxul informational dintre finanțiști și contribuabili și a specificat că își
dorește o comunicare corectă și operativă.
În continuare, au fost abordate câteva teme de actualitate: prezentarea prevederilor Ordinului Preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală Nr. 1105/2016 din 29 martie 2016 pentru modificarea
Ordinului Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.
3.769/2015 privind declararea livrărilor/prestărilor şi achiziţiilor efectuate
pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA şi pentru
aprobarea modelului şi conţinutului declaraţiei informative privind
livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional de persoanele
înregistrate în scopuri de TVA (acest ordin intră în vigoare la data de 1 iulie
2016); proiectul de Ordin al Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală pentru modificarea și completarea Ordinului Președintelui Agenției
Naționale de Administrare Fiscală nr. 3841/2015 pentru aprobarea modelului și
conținutului formularului (088) ”Declarație pe propria răspundere pentru
evaluarea intenției și a capacității de a desfășura activități economice care
implică operațiuni din sfera TVA”.
Pe tot
parcursul întâlnirii, reprezentanții agenților economici mijlocii și mici au
putut adresa întrebări și primi răspunsuri legate de temele de discuție
propuse.
Instituția
Prefectului – Județul Maramureș
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu