joi, 23 februarie 2017

COMUNICAT DE PRESĂ IJJR

ASIGURAREA CLIMATULUI DE ORDINE ŞI SIGURANŢĂ PUBLICĂ
CU OCAZIA MANIFESTĂRILOR ŞI ADUNĂRILOR PUBLICE DESFĂŞURATE LA NIVELUL JUDEŢULUI MARAMUREŞ ÎN 2016





            Securitatea statului şi a societăţii, precum şi siguranţa persoanei, constituie valori sociale fundamentale pentru normala desfăşurare a activităţii statului de drept, în realizarea sarcinilor şi funcţiilor care îi revin. Reglementarea riguroasă a relaţiilor sociale, aşezarea întregii vieţi pe bazele trainice ale legalităţii, ale ordinii de drept şi ale disciplinei, reprezintă o cerinţă firească a democraţiei. În prezent, în condiţiile lărgirii Uniunii Europene şi a creşterii migraţiei, problema ordinii publice şi a siguranţei cetăţeanului, în spaţiul european, este de cea mai mare actualitate, fiind tot mai evidentă implicarea factorilor de decizie în acest sens, dar în egală măsură şi ale cetăţenilor, cărora le este din ce în ce mai greu să accepte climatul de insecuritate. Pe aceste considerente, preocupărilor autorităţilor publice se îndreaptă din ce în ce mai mult spre acest domeniu, reper ce condiţionează buna funcţionare a organelor de stat abilitate.
            Un loc deosebit de important în cadrul acestor preocupări îl ocupă asigurarea şi menţinerea ordinii publice, administrarea organelor în atribuţiile cărora intră atât apărarea regimului politic, a intereselor cetăţenilor, măsurile care contribuie la executarea legilor şi hotărârilor judecătoreşti, buna convieţuire în societate, cât şi buna funcţionare a serviciilor de stat. De altfel, ordinea publică poate fi definită ca o stare de drept şi de fapt care permite realizarea echilibrului bazat pe consensul social necesar funcţionării optime a ansamblului social în condiţiile reglementărilor juridice interne, consacrării apărării şi respectării drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, avutului public şi privat, a celorlalte valori supreme, în scopul promovării şi afirmării progresului social într-o societate democratică.
            Asigurarea ordinii publice reprezintă o cerinţă esenţială a stabilităţii interne care garantează asigurarea condiţiilor corespunzătoare edificării unui stat de drept. Cu alte cuvinte, asigurarea ordinii publice reprezintă o necesitate socială, realizată prin activităţi specifice de către organisme speciale - forţele de ordine publică - ce reprezintă autorităţi deţinând competenţe şi atribuţii în materie şi cărora, prin lege şi prin alte acte normative, l-i se conferă sarcini în exercitarea dreptului de poliţie a statului.
            O importanţă deosebită în realizarea funcţiei de garantare şi asigurare a ordinii publice, a securităţii persoanei şi a societăţii, o are activitatea de dirijare a organelor menite să asigure ordinea publică. Pentru a activa în mod eficient este necesar a cunoaşte factorii social-economici, care determină ordinea publică, baza normativă şi organizaţională de activitate a organelor care asigură ordinea şi securitatea publică. Obiectul administrării instituţiilor specializate este însăşi activitatea de asigurare a ordinii publice, iar conţinutul de bază al activităţii acestora derivă din realizarea sarcinilor de ocrotire şi de asigurare a siguranţei publice, de contracarare a faptelor infracţionale, ocrotirea relaţiilor sociale cu privire la proprietatea privată şi publică; a intereselor, drepturilor şi libertăţilor legitime ale cetăţenilor şi organizaţiilor; prevenirea comportamentului deviant şi a celui cu caracter infracţional. Tendinţa de escaladare a fenomenului infracţional, a riscurilor şi ameninţărilor la siguranţa cetăţeanului, la ordinea şi securitatea publică, este de actualitate şi va rămâne şi pe viitor. Acest lucru impune perfecţionarea continuă a sistemului de asigurare a ordinii publice, a siguranţei persoanei şi a securităţii publice şi, în primul rând, a administrării organelor ce asigură ordinea publică.
Gestionarea ordinii publice reprezintă un proces care implică, în principiu desfăşurarea următoarelor activităţi:
-         culegerea şi evaluarea informaţiilor – activitate care se desfăşoară de către structurile specializate ale instituţiilor M.A.I.;
-         analiza situaţiei – activitate care se execută în funcţie de natura şi amploarea unor fenomene sau situaţii care aduc atingere ordinii şi siguranţei publice;
-         definitivarea opţiunilor de răspuns conform scopurilor şi în baza legislaţiei în vigoare – activitate care se execută cu participarea reprezentanţilor din toate instituţiile cu atribuţii în domeniul ordinii publice;
-         aplicarea soluţiilor optime – de către instituţiile care au primit sarcina respectivă şi au atribuţii pe această linie.
            Activitatea de administrare a ordinii publice are un caracter coercitiv. Poliţia şi Jandarmeria, ca organe de drept, îşi îndeplinesc funcţiile lor administrative în numele statului. Ele sunt abilitate să înfăptuiască supravegherea generală asupra respectării regulilor prestabilite de comportament social, de a da apreciere cu caracter juridic acţiunilor cetăţenilor, de a depista faptele infracţionale reacţionând cu promptitudine asupra lor în conformitate cu legislaţia în vigoare, în limita competenţelor şi de a aplica în caz de necesitate, măsurile de constrângere prevăzute şi admise de lege. Activitatea de administrare a organelor de drept este subordonată legii. Ea se efectuează în baza legii şi în scopul îndeplinirii prevederilor legale şi a altor acte normative prin utilizarea procedeelor şi tacticilor permise de cadrul normativ.
            O particularitate obligatorie a componentei de asigurare a ordinii publice o constituie caracterul ei organizatoric şi creativ. În primul rând se manifestă prin faptul că în procesul realizării împuternicirilor de administrare, organele de ordine sunt chemate să asigure ordinea publică. În al doilea rând, instituţiile cu atribuţii în domeniul ordinii şi siguranţei publice şi persoanele cu funcţii de răspundere din cadrul lor îşi realizează competenţele ce depind de situaţiile preconizate dar cele concrete care s-au creat pe moment. În alegerea metodelor de organizare a activităţii de influenţare administrativ-normativă ei trebuie să evite acţiunile standarde, selectând deciziile optime, reieşite din atitudinea creativă faţă de analiză şi aprecierea circumstanţelor operative.
            O altă particularitate caracteristică activităţii organelor care asigură ordinea publică este cea de prevenire a activităţii infracţionale. Pe parcursul realizării ei se rezolvă sarcina prevenirii infracţiunilor şi a consecinţelor lor prejudiciabile. Despre lucrul efectuat şi rezultatele obţinute, instituţiile de drept informează publicul larg prin intermediul mijloacelor de informare în masă, acest lucru având de asemenea efect ideologic şi educativ. În concluzie, se poate releva că esenţa activităţii de management administrativ a organelor de ordine publică constă în organizarea şi realizarea practică a activităţii de asigurare a ordinii şi securităţii publice, acordarea de sprijin cetăţenilor şi persoanelor juridice în realizarea de către ei a drepturilor, libertăţilor şi intereselor legitime.
            La nivelul judeţului Maramureş, activitatea de gestionare a ordinii şi siguranţei publice este gestionată de cele două instituţii, respectiv I.J.J. Maramureş şi I.P.J. Maramureş, cu sprijinul direct al I.S.I. Maramureş, Direcţiei Judeţene de Informaţii ca forţe principale şi Poliţiilor Locale, ca forţe complementare, sub directa coordonare a prefectului judeţului. Dacă activităţile de menţinere a ordinii publice reprezintă atributul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Maramureş, asigurarea măsurilor de ordine publică precum şi restabilirea acesteia atunci când a fost grav tulburată, revine conform legislaţiei în vigoare, Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Maramureş.
Adunările publice – mitinguri, demonstraţii, manifestaţii, competiţii sportive, procesiuni şi altele asemenea, ce urmează să se desfăşoare în pieţe, pe căile publice ori în alte locuri în aer liber, se pot organiza numai după declararea prealabilă prevăzută de lege. Pentru competiţiile sportive internaţionale, precum şi pentru manifestările sportive internaţionale, declararea prealabilă este obligatorie, indiferent de locul de desfăşurare a acestora.
Răspunderea pentru planificarea misiunii de asigurare a ordinii publice la nivelul Judeţului Maramureş revine şefului I.J.J. Maramureş, ori după caz, persoanei investite în acest scop de către ministrul afacerilor interne, secretarul de stat, şef al Departamentului Ordine şi Siguranţă Publică, sau de către inspectorul general al Jandarmeriei Române.
Activitatea de asigurare / restabilire a ordinii publice, se planifică şi se organizează anual, prin Planul cadru de asigurare / restabilire a ordinii publice al judeţului, conform ordinelor în vigoare. Responsabilitatea pentru elaborarea acestui plan revine Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Maramureş, care solicită din timp datele necesare, celorlalte structuri cu atribuţii în domeniul gestionării ordinii şi siguranţei publice la manifestări şi adunări publice. După definitivare, documentul în sine se distribuie structurilor partenere pentru punerea în aplicare, acesta reprezentând cadrul general pentru cooperare intrainstituţională.
            Pentru asigurarea unui climat de normalitate cu ocazia desfăşurării unor manifestări şi adunări cu public numeros, în 2016 au fost executate 466 misiuni de asigurare a ordinii publice, însemnând cu 5 mai mult decât în 2015. Din totalul acestora un nr. de 99 manifestări au fost avizate în comisiile de avizare a manifestărilor publice, reprezentând 21,25%.
În conformitate cu recomandările eşaloanelor superioare, pentru eficientizarea acţiunilor în spaţiul public şi creşterea vizibilităţii jandarmilor / elementelor de dispozitiv, au fost înaintate solicitări către Gruparea de Jandarmi Mobilă Cluj Napoca, pentru sprijin în executarea a 11 misiuni de asigurare sau preluarea integrală a 15 astfel de misiuni.
            Pe timpul executării misiunilor de asigurare a ordinii publice, la nivelul inspectoratului, nu au fost întâmpinate greutăţi majore care să influenţeze negativ buna desfăşurare a acestora. Cooperarea foarte bună existentă la nivel judeţean între instituţiile cu atribuţii în domeniu, şedinţele de cooperare / colaborare organizate şi desfăşurate la sediul inspectoratului cu toţi actorii implicaţi în gestionarea evenimentelor, au asigurat premizele desfăşurării în condiţii normale a acestora.

1.      MANIFESTĂRILE DE PROTEST (MARŞURI, PICHETĂRI, MITINGURI, ETC.)
La nivelul Judeţului Maramureş, în 2016, au fost organizate şi desfăşurate 27 de manifestări de protest, reprezentând 5,79 % din totalul manifestărilor şi adunărilor publice. Aceste manifestări s-au caracterizat prin participarea unor grupuri omogene de manifestanţi, reduse ca număr de participanţi, cele mai semnificative din punct de vedere al numărului de participanţi, suprafeţei ocupate şi mai ales al măsurilor luate în planul ordinii şi siguranţei publice, fiind cele organizate de Sindicatul Şoferilor în Baia Mare din lunile august şi septembrie precum şi cele organizate de Comunitatea Regională Penticostală a Maramureşului şi Sătmarului.
Manifestările s-au desfăşurat paşnic şi civilizat, cu respectarea cadrului normativ, aspect ce reiese şi din faptul că nu au fost înregistrate evenimente. Cu ocazia acestor manifestări au fost aplicate 4 sancţiuni contravenţionale în valoare de 400 lei.
Ca şi o caracteristică a manifestărilor de protest, reliefată din ce în ce mai mult, o reprezintă modul de organizare a acestora. Provocările actuale cu care se confruntă instituţiile cu atribuţii privind ordinea publică şi siguranţa cetăţeanului sunt similare în România ca şi în celelalte ţări europene. Pe măsură ce ne îndreptăm înspre o societate informatizată, observăm schimbări din ce în ce mai rapide, observăm dezvoltări tehnologice extraordinare, mai ales în domeniul tehnologiei informaţiilor şi al comunicaţiilor. Astfel, se conturează o nouă modalitate, tot mai des folosită, pentru anunţarea / informarea între cetăţeni a unor manifestări de protest sau acţiuni de atragere a atenţiei publice asupra unor diferite probleme ale societăţii - reţelele de socializare (facebook), unde se promovează şi „ghiduri de nesupunere civică” şi mesaje de protest „inteligente”, promovându-se nonviolenţa. La nivel naţional se conturează şi adoptarea unor forme de manifestări organizate în alte ţări, aspecte care prin natura grupurilor, comportamentul acestora pot constitui reale riscuri la adresa ordinii şi siguranţei publice şi se pot extinde şi la nivelul judeţului Maramureş.

2.      MANIFESTĂRILE CULTURAL - ARTISTICE, RELIGIOASE, PROMOŢIONALE, ETC.
Conform legislaţiei în vigoare, manifestările cultural-artistice, sportive, religioase, comemorative, cele ocazionate de vizite oficiale, precum şi cele care se desfăşoară în exteriorul sau în incinta sediilor ori a imobilelor persoanelor juridice de interes public sau privat, nu fac obiectul declarării prealabile. În cazul acestora sunt prevăzute şi asigurate măsuri de ordine, chiar dacă acestea nu au fost solicitate, de către structurile de jandarmi, poliţie şi pentru situaţii de urgenţă, dacă se deţin indicii sau date că desfăşurarea lor s-ar putea solda cu acte de dezordine ori că ar putea să ducă la manifestări violente.
Ca şi o caracteristică a acestor manifestări, majoritatea sunt organizate de către administraţiile publice locale în parteneriat cu diferite asociaţii/organizaţii culturale, incluzând şi amenajarea unor standuri/spaţii de comercializare a produselor de alimentaţie publică şi cu vânzare de băuturi alcoolice. De asemene, de regulă la aceste manifestări participă diferite oficialităţi politice de la nivel central şi local. Ca urmare, situaţiile generatore de risc în cazul acestor manifestări se axează pe conflicte spontane iscate pe fondul consumului de alcool şi pe posibilitatea producerii unor conflicte urmare a participării sau discursurilor oamenilor politici.
În acest sens, pentru asigurarea măsurilor specifice de ordine şi siguranţă publică la manifestările publice considerate cu grad mediu sau ridicat de risc, de regulă la sediul I.J.J. Maramureş, se organizează şi desfăşoară şedinţa de cooperare, cu participarea reprezentanţilor tuturor structurilor implicate în procesul de asigurare a ordinii publice. Cu această ocazie, după analizarea situaţiei operative, a tuturor datelor şi informaţiilor deţinute, a factorilor de risc, se stabilesc de comun acord măsurile care se vor lua conform competenţelor, dispozitivele care se adoptă şi dispunerea acestora, canale de cooperare precum şi modul unitar de acţiune al tuturor dispozitivelor şi forţelor participante. Toate aspectele prezentate în şedinţa de cooperare precum şi măsurile şi responsabilităţile fiecărei structuri sunt evidenţiate în procesul verbal încheiat cu ocazia şedinţei şi detaliate în planul integrat de acţiune elaborat de inspectoratul de jandarmi. Celelalte instituţii participante asigură înaintarea în timp operativ a detaliilor necesare elaborării planului de acţiune şi primesc extrase din acesta.
            La nivelul Judeţului Maramureş, în 2016, au fost organizate şi desfăşurate 223 de manifestări cultural - artistice, religioase, promoţionale, etc., reprezentând 47,85 % din totalul manifestărilor şi adunărilor publice la care s-au asigurat măsuri de ordine. Deşi nu toate aceste manifestări sunt supuse procedurii avizării în comisia de avizare a manifestărilor publice, cei mai mulţi organizatori recurg la această metodă de a înştiinţa instituţiile cu atribuţii în domeniu, aspect ce duce la o mai bună planificare a activităţilor şi creşterea calităţii activităţilor forţelor de ordine. De altfel, înfiinţarea comisiilor de avizare a cererilor de organizare a adunărilor publice la nivelul tuturor consiliilor locale, precum şi întrunirea acestor comisii premergător organizării unor manifestări şi adunări publice reprezintă o obligaţie la nivelul tuturor localităţilor (art. 8 din Legea 60/1991 R). Până în prezent astfel de comisii sunt înfiinţate şi funcţionează în localităţile Baia Mare, Sighetu Marmaţiei, Baia Sprie, Fărcaşa şi Vişeu de Sus.
            Ca o concluzie în ce priveşte problemele cu care ne-am confruntat cu ocazia asigurării ordinii publice la acest gen de manifestări, o reprezintă promovarea de către organizator a interesele comercianţilor dar şi pentru a face pe placul consumatorilor, prin prelungirea intervalul orar pentru desfăşurarea acestora, fapt care contravine legislaţiei în vigoare şi care prevede că manifestările publice nu pot continua după ora 23:00 (art. 2 din Legea 60/1991 R). Ce nu cunosc aceşti organizatori, este faptul că îndeosebi după această oră, grupuri de tineri aflate în rivalitate, pe fondul consumului exagerat de alcool, dar nu numai, produc acele scandaluri, la care cad victime şi alţi participanţi la manifestaţie. De asemenea, având în vedere faptul că nu poate exista distracţie fără muzică, aceasta depăşeşte de cele mai multe ori numărul maxim de decibeli, lucru care deranjează locuitorii din zonă. Intervenţia forţelor de ordine pentru reglementarea acestor neajunsuri constatate, provoacă anumite reacţii în rândul comercianţilor şi care, susţinuţi de tineretul prezent la aceste manifestaţii, îngreunează mult activitatea forţelor de ordine.
Manifestările s-au desfăşurat în general paşnic şi civilizat, cu respectarea cadrului normativ, aspect ce reiese şi din faptul că nu au fost înregistrate evenimente deosebite. Cu ocazia acestor manifestări au fost aplicate 71 sancţiuni contravenţionale, din care 27 avertismente scrise şi 44 amenzi în valoare de 8100 lei. De asemenea, au fost întocmite actele de sesizare pentru 1 infracţiune săvârşită de 1 autor.

3.      MANIFESTĂRILE SPORTIVE
Una dintre problemele cu care s-au confruntă frecvent forţele de ordine în ultimii ani, o constituie violenţa în comportamentul unor grupuri de suporteri la manifestările sportive. Adoptarea de către organizatori şi autorităţi a unor măsuri severe de asigurare a ordinii, cu dispozitive solide de filtrare a spectatorilor, urmate de supravegherea lor permanentă inclusiv prin mijloace tehnice, cât şi intervenţia unui personal special instruit în scopul deturnării intenţiilor violente ale acestora, sunt principalele activităţi ce pot împiedica producerea actelor de dezordine. Orice scăpare importantă în sistemul de securitate, poate fi agravată de acest factor greu de definit care este factorul uman, adică forma imprevizibilă pe care o poate lua conduita umană în faţa unei situaţii date şi inopinate. Actele de dezordine produse de grupuri de turbulenţi cu ocazia manifestărilor sportive reprezintă o formă concretă de manifestare cu caracteristici psihosociale, specifice mulţimilor.
Organizatorii competiţiilor şi jocurilor sportive şi forţele de ordine angrenate au obligaţia de a asigura protecţia şi siguranţa spectatorilor, sportivilor şi oficialilor şi de a lua măsuri pentru prevenirea şi înlăturarea oricăror incidente ce se pot produce pe traseele de afluire / defluire şi în interiorul arenelor sportive, înainte, pe timpul şi după terminarea competiţiei sau a jocului sportiv.
Răspunderea pentru asigurarea măsurilor de ordine şi siguranţă în interiorul arenelor sportive revine organizatorului, care poate încheia în acest sens contracte de prestări servicii, în condiţiile legii, cu societăţi specializate de protecţie şi pază sau, în lipsa acestora, cu poliţia locală. Măsurile stabilite de organizator pentru asigurarea ordinii şi siguranţei participanţilor în interiorul arenelor sportive se înscriu în planul de acţiune al societăţii de securitate privată care prestează serviciul contractat ori în planul de acţiune întocmit de responsabilul de ordine şi siguranţă.
Ca şi la manifestările culturale, după primirea declaraţiei de organizare a unui eveniment sportiv cu grad de risc, fie el scăzut, mediu sau ridicat, comandantul structurii de jandarmi competentă teritorial organizează şedinţa de cooperare cu toate structurile participante la asigurarea ordinii publice precum şi reprezentantul clubului (responsabilul de ordine şi siguranţă), al firmei de protecţie şi pază şi al proprietarului bazei sportive (dacă este necesar). Odată stabilite detaliile referitoare la modul de angrenare a fiecărei instituţii, inspectorul şef şi responsabilul de ordine şi siguranţă al clubului, stabilesc gradul de risc al meciului sau jocului sportiv, solicitând, la nevoie, şi punctul de vedere al responsabilului de ordine şi siguranţă al federaţiei de specialitate sau al ligii profesioniste, grad de risc care se consemnează în toate documentele de organizare.
La nivelul Judeţului Maramureş, în 2016, au fost organizate şi desfăşurate 121 manifestări sportive, reprezentând 25,96% din totalul manifestărilor şi adunărilor publice. Marea majoritate au reprezentat meciuri de fotbal, handbal, volei, baschet şi rugby şi în mică măsură competiţii de schi sau auto / moto.
Problemele cu care ne-am confruntat cu ocazia asigurării măsurilor de ordine publică la aceste competiţii au fost generate de necunoaşterea / nerespectarea cadrului normativ referitor la obligaţiile organizatorului, deşi cu ocazia şedinţelor de cooperare / colaborare organizate la sediul I.J.J. Maramureş pentru meciurile cu public mai numeros sau pentru care au fost identificate riscuri şi vulnerabilităţi, au fost făcute precizări în acest sens.
            Datorită mediatizării intense efectuată de către cluburile sportive, organizatorii competiţiilor dar şi de forţele de ordine, publicul maramureşean a fost conştientizat asupra respectării legislaţiei precum şi consecinţele nerespectării acesteia. Rămâne în continuare necesitatea implicării managerilor cluburilor sportive precum şi a administratorilor terenurilor şi a sălilor de sport, pentru îmbunătăţirea bazelor sportive, efectuarea unor amenajări care să respecte cerinţele prevăzute de lege, conform eşalonului în care activează. Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Maramureş, prin structura de Stat Major, acordă în continuare consiliere atât reprezentanţilor cluburilor pentru punerea în practică a prevederilor legii cât şi firmelor de pază care asigură ordinea interioară pe timpul acestor competiţii. Publicul spectator se manifestă în mod normal şi civilizat, în limitele prevăzute de legislaţia în vigoare, la nivelul judeţului nefiind înregistrate persoane sau grupuri de suporteri cu comportament violent, deşi au fost câteva cazuri izolate de persoane sancţionate inclusiv cu dispunerea măsurii complementare de interzicere a accesului pe / în stadioane / săli de sport.

4.      ACŢIUNI EXECUTATE PREMERGĂTOR ŞI PE TIMPUL ALEGERILOR
            Anul 2016 s-a caracterizat prin organizarea şi desfăşurarea a două sesiuni de alegeri:
Ø     alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale – în luna iunie;
Ø     alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor – în luna decembrie.
Din punct de vedere al ordinii şi siguranţei publice, cele două activităţi s-au desfăşurat fără evenimente. Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Maramureş a desfăşurat un nr. de 64 misiuni specifice, reprezentând 13,73% din totalul misiunilor de asigurare a ordinii publice. Astfel jandarmii au asigurat protecţia Biroului Electoral Judeţean, a buletinelor de vot şi celorlalte materiale necesare pe timpul transportului acestora, a locurilor de depozitare provizorie până la distribuirea acestora şi mai ales protecţia şi ordinea publică / intervenţia la secţiile de votare date în responsabilitate.
De asemenea, reprezentanţii inspectoratului au participat activ la sesiunile premergătoare de pregătire desfăşurate cu preşedinţii birourilor secţiilor de votare, aspecte ce au dus la o îmbunătăţire a întregului proces ce vizează asigurarea securităţii şi integrităţii secţiilor şi documentelor de votare.

CONCLUZII
            Asigurarea transparenţei activităţilor desfăşurate în domeniu, prin informarea corectă şi la timp a cetăţeanului şi a instituţiilor publice în legătură cu evoluţia fenomenului infracţional, neimplicarea forţelor de ordine în acţiuni cu caracter politic, analizarea pertinentă a evenimentelor şi fenomenelor sociale semnificative ce au avut loc până în prezent, a vulnerabilităţilor şi a factorilor de risc pentru ordinea publică şi ordinea constituţională, fundamentarea şi reglementarea până în detaliu, pe baza unei legislaţii stabile şi viabile a modului de intervenţie, de gestionare unitară a forţelor de ordine publică la pace sau în situaţii de criză, prin transferul acestora la o singură structură capabilă să răspundă tuturor ameninţărilor interne, reprezintă direcţiile prioritare pe care va trebui să se acţioneze şi în perioada următoare.
            Ca o fundamentare a activităţii desfăşurate, la nivelul judeţului Maramureş, există o permanentă preocupare a factorilor decizionali, cu responsabilităţi în gestionarea ordinii şi siguranţei publice, pentru asigurarea stării de normalitate, de linişte şi pace socială. Considerăm însă că este necesară reconsiderarea metodelor şi tehnicilor de conştientizare a opiniei publice, a societăţii, asupra riscurilor, vulnerabilităţilor şi ameninţărilor pe care tulburarea sau destabilizarea ordinii publice şi a ordinii constituţionale le implică asupra desfăşurării fireşti a vieţii sociale, culturale, spirituale, economice şi politice, dar şi asupra siguranţei personale şi familiale a cetăţenilor. Apreciem că numai în acest fel întregul sistem de asigurare a ordinii publice, va fi avantajat, iar forţele de ordine ale Ministerului Afacerilor Interne împreună cu structurile şi celelalte componente legitime ale statului, prin acţiunile specifice şi generale îşi vor aduce o contribuţie însemnată la întărirea climatului de siguranţă publică.




                    INSPECTOR ŞEF AL I.J.J. MARAMUREŞ
                                                  Lt. col.   Petru Marcel FLORIŞTEANU



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu