Ca urmare a calității de membru contributiv al Comunității CHARTER – European Cultural Heritage Skills Alliance, Consiliul Județean Maramureș are oportunitatea de a disemina raportul referitor la „curricula emergentă/inovatoare în domeniul patrimoniului cultural”, punând la dispoziția comunității maramureșene rezultatele studiului.
CHARTER – Alianța Europeană a Aptitudinilor și
Competențelor în domeniul Patrimoniu Cultural, a lansat un nou raport: „Analiza
comparativă a curriculei inovatoare/emergente”. Acesta este al doilea raport în
domeniul educației, făcând parte din Pachetul de lucru 3 (WP3) – Educație și
formare profesională. Raportul își propune să evidențieze curriculele care
conduc la profesii inovatoare și/sau consacrate în contexte emergente și să
analizeze în ce anume constau aceste, încercând să identifice acele elemente
care constituie inovație în educația în domeniul patrimoniului cultural și/sau
care pot fi utilizate pentru a descrie curricula în contexte emergente de
patrimoniu cultural. Raportul prezintă analiza unui set cuprinzător de
indicatori cantitativi și calitativi, oferind constatări specifice pentru a
determina care sunt caracteristicile curriculei inovatoare/emergente.
Noul raport CHARTER Alliance explorează factorii
care fac ca programele de patimoniu cultural să fie inovatoare și/sau
emergente, având două obiective principale. În primul rând, sunt evidențiate
programele care pot duce la profesii inovatoare și/sau care au fost stabilite
în contexte emergente, analizându-le în conformitate cu cele șase funcții ale
patrimoniului cultural identificate de CHARTER. În al doilea rând, raportul își
propune să exploreze ceea ce face curricula să fie inovatoare și/sau emergentă,
încercând să identifice acele elemente care constituie inovație în educația
pentru patrimoniul cultural și/sau care pot fi utilizate pentru a descrie
curricula în contextele emergente ale patrimoniului cultural. Aceste elemente
sunt exprimate în raport ca indicatori, care vor pune bazele elaborării
liniilor directoare pentru formarea profesională vocațională, învățământul
superior și formarea profesională continuă în domeniul patrimoniului cultural,
sub egida curriculei inovatoare/emergente.
Raportul este rezultatul desfășurării unui sondaj
intern în rândul membrilor consorțiului CHARTER și al unei analize a
literaturii de specialitate care contribuie la studiul unor programe inovatoare
sau emergente pentru sectorul patrimoniului cultural. Pentru a oferi o analiză
obiectivă, au fost selectați o serie de indicatori formali, incluzând sectorul
educației, tipurile de educație și formare, formatul, durata, creditele,
nivelurile de calificare naționale și europene, etc. Pentru a înțelege pe
deplin care sunt elementele care definesc și modelează curricula inovatoare sau
emergentă, a fost conceput un set de trei grupuri de indicatori calitativi:
Indicatori generali legați de inovare/emergență,
inclusiv relevanță pentru societate/piață, noutate și
accesibilitate/conștientizare.
Elemente structurale, cum ar fi formatul de livrare,
oportunitățile de învățare la locul de muncă și elementele de colaborare.
Elemente de conținut, evaluarea
trans-interdisciplinarității, a competențelor de bază/transversale ale
patrimoniului, sustenabilitatea, digitizarea etc.
Prelucrarea datelor și analiza detaliată a tuturor
acestor indicatori au ca rezultat o serie de constatări specifice pe care le
puteți consulta în detaliu accesând raportul complet, pe care îl regăsiți aici:
Microsoft Word – D3.2. First layout.docx (charter-alliance.eu)
Aflați mai multe despre CHARTER Alliance: https://charter-alliance.eu/
Abonați-vă la newsletter: http://bit.ly/CHARTER-newsletter
C.S.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu