Intervenția lui Vasile Bănescu în chestiunea credincioșilor ortodocși români din N. Bucovinei și Herța, nu face decât să decredibilizeze (pentru a câtă oară?!) Patriarhia BOR.
Pe
scurt, în noua sa emanație intelectuală afectată, talentatul domn Bănescu spune
cam așa (traducem pentru public): ”Pe noi nu ne interesează credincioșii români
din Nordul Bucovinei, întrucât ei se află în Biserica Ortodoxă Ucraineană, care
se află “în comuniune” cu Biserica Ortodoxă Rusă.
Păi
toate bisericile ortodoxe sunt în comuniune între ele, stimabile. Nu mai
departe de acum câțiva ani, în 2017, Patriarhul Kirill se afla într-o “vizită
istorică” (cf. agențiilor străine de presă) la București. Pentru că, ce să
vezi, Bisericile noastre sunt… în comuniune.
Biserica
Ortodoxă Ucraineană, condusă de IPS Onufrie, vlădică – o recunosc și adversarii
– de o mare calitate duhovnicească, și-a declarat autocefalia, iar biserica “de
stat” a lui Epifanie NU ESTE RECUNOSCUTĂ decât la Constantinopol, care a și
moșit-o, cu concursul Deep State-ului din SUA. Mai este încă o “biserică”, a
lui Filaret (primul “patriarh” al “bisericii Ucrainei”), care nu e recunoscută
de nimeni.
Ce spune
dl. Bănescu în subtext, este faptul că românii din Ucraina își merită soarta de
a fi prigoniți întrucât nu aparțin de o biserică acceptată de stat dar
nerecunoscută oficial de nicio Biserică autocefală, cu excepția anacronicei
patriarhii din Fanar, orientată din afară de interese geopolitice neortodoxe,
ca să ne exprimăm eufemistic. Mai direct spus, orientată de interese globaliste
de tip davosian.
Cum
poate un purtător de cuvânt al Patriarhiei să aibă un discurs de Bulai de la
USR? Asta după ce a discreditat Patriarhia prin zelul inept de a considera un
experiment genetic (“vaccinul” mARN) care produce acum zilnic victime, un deus
ex machina care va rezolva problema “pandemiei”, lăsând să se înțeleagă faptul
că certificatul “verde” poate fi acceptat ca având, citez: “o rațiune
intrinsecă de convingere” pentru forțarea vaccinării.
Cu
cinismul dat de lipsa de empatie proprie omului de tip nou, Vasile Bănescu
recidivează și spune că BOR nu trebuie să intervină în siluirea convingerilor
românilor bucovineni din Ucraina, care sunt persecutați laolaltă cu toată
Biserica Ortodoxă Ucraineană canonică, întrucât ar avea legături impure cu
“rușii”.
De asta
se intră cu bocancii în biserici și mănăstiri, de asta urmașii lui Bandera din
Securitate și Armată distrug altare, calcă monahi și monahii în picioare,
închid biserici, expulzează ierarhi, nu mai permit slujbe în altă limbă decât
cea “oficială”. Dacă vor să-și păstreze ființa națională în Biserică – după ce
statul le-o limitează drastic în școli – trebuie să se supună piticului
globalist Zelensky și regimului ultranaționalist aferent. (Nu este nicio
incompatibilitate între globalism și fascismul xenofob; ele sunt, în Ucraina,
într-o perfectă simbioză.)
Încă
ceva: liderul spiritual al românilor din Bucovina de Nord și Herța este IPS
Longhin Jar, chiar dacă asta deranjează naturelul simțitor al delicatului
Vasile Bănescu.
Dacă
reprezentanții Sinodului BOR vor să discute cu românii din Ucraina, este
imposibil să fie ocolit. Chiar dacă au fost fricțiuni pe tema Sinodului din
Creta, contestat vehement de starețul de la Bănceni, toate iritările,
frustrările și nemulțumirile trebuie să fie șterse definitiv pentru ca
obiectivul prezervării Bisericii cu limba de cult română, a elementului
românesc din Ucraina în general, să fie îndeplinit.
Regimului
Zelensky nu trebuie să i se dea satisfacția lichidării elementului peren al
românității de dragul obiectivelor Marii Resetări, decât dacă cei care fac asta
își asumă blestemul trădării de neam, mai nebunesc decât orice altă
samavolnicie imaginabilă.
La
final, nu se poate ca să nu ne întrebăm iarăși: Pe cine reprezintă, totuși,
Vasile Bănescu? Pe progresiștii useriști? Pe globaliștii dilematici? Pe
ucrainofili? Pe rusofobi? Că pleroma ortodoxă cred că este sătulă de acest
iezuit mărunt cu pretenții academice.
Dacă
însă reprezintă chiar vocea Patriarhiei Române, așa cum rezultă din preluarea
alegațiilor bănesciene de către oficiosul Basilica, atunci problema devine
gravă, aproape insurmontabilă.
Autor: Iulian Capsali
Sursa: activenews.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu