Fernando Alonso a obtinut duminica prima victorie pentru
Ferrari de la Marele Premiu al Germaniei din luna iulie a anului trecut, la
capatul unei curse din China in care depasirile efectuate in primele tururi au
fost decisive. Pilotul Scuderiei a avut un start excelent in care l-a depasit
pe Kimi Raikkonen, iar apoi a trecut de liderul Lewis Hamilton in turul cinci
in tandem cu coechipierul sau Felipe Massa. Chiar daca ulterior a cedat temporar
prima pozitie in fata pilotilor care au mizat pe o strategie opusa a pneurilor,
Alonso a revenit pe primul loc si a avut un final de cursa fara emotii.
Nu acelasi lucru se poate spune si despre Raikkonen si
Hamilton. Pilotul echipei Lotus a ratat startul si a pierdut doua pozitii la
start, insa finlandezul a fost capabil sa revina de pe locul patru si sa-si
adjudece pozitia doua. Plecat din pole position, Hamilton s-a multumit in cele
din urma cu locul trei ca urmare a depasirilor efectuate de Alonso si Raikkonen,
insa ultimele cinci tururi au fost cu adevarat dramatice.
Britanicul a fost atacat de Sebastian Vettel, care a inceput
cursa de pe locul noua cu pneuri medium pe o strategie opusa si a fost cu peste
trei secunde mai rapid in ultimul stint efectuat cu softuri. In cele din urma,
triplul campion mondial s-a multumit cu locul patru la numai doua zecimi de
secunda de Hamilton, in timp ce Jenson Button a terminat pe locul cinci pentru
McLaren dupa o strategie asemanatoare cu a lui Vettel, dar cu numai doua opriri
la boxe.
Chiar daca a avut un start excelent in care a ajuns pe locul
doi in turul cinci, Felipe Massa nu a reusit sa tina pasul cu oechipierul sau
si a ocupat in final locul sase, in fata unui Daniel Ricciardo care a facut de
asemenea o cursa foarte buna la volanul unui Toro Rosso si si-a conservat
pozitia de pe grila de start.
Force India a punctat cu Paul di Resta (locul 8), iar Nico
Hulkenberg de la Sauber a terminat pe locul 10, ultimul nereusind insa sa
profite de strategia similara cu cea adoptata de Vettel si Button. Intre cei
doi s-a intercalat Romain Grosjean pe locul noua la volanul celui de-al doilea
monopost Lotus.
In zona punctelor ar fi putut termina si Mark Webber, care
dupa excluderea din calificari a ales sa plece din pitlane cu pneuri soft.
Australianul a revenit la boxe in turul doi pentru a se echipa cu pneuri medium
si a concura la un moment dat chiar pe locul 10 in fata lui Vettel. Un acrosaj
cu Jean-Eric Vergne de la „sora” Toro Rosso l-a fortat sa intre la boxe, insa
mecanicii nu au fixat bine pneul dreapta-spate, iar acesta s-a desprins
ulterior de pe monopost. Inevitabil, Webber a fost nevoit sa abandoneze, in
timp ce trei-patru piloti au fost la un pas sa loveasca cauciucul care s-a
plimbat nestingherit pe circuit câteva secunde.
Rezultate cursa China:
1. Fernando Alonso
(Ferrari) - 25p (foto)
2. Kimi Raikkonen (Lotus) - 18p
3. Lewis Hamilton (Mercedes) - 15p
4. Sebastian Vettel (Red Bull) - 12p
5. Jenson Button (McLaren) - 10p
6. Felipe Massa (Ferrari) - 8p
7. Daniel Ricciardo (Toro Rosso) - 6p
8. Paul di Resta (Force India) - 4p
9. Romain Grosjean (Lotus) - 2p
10. Nico Hulkenberg (Sauber) - 1p
Clasament piloţi:
1. Sebastian Vettel
(Red Bull) - 52p
2. Kimi Raikkonen (Lotus) - 49p
3. Fernando Alonso (Ferrari) - 43p
4. Lewis Hamilton (Mercedes) - 40p
5. Felipe Massa (Ferrari) - 30p
6. Mark Webber (Red Bull) - 26p
7. Jenson Button (McLaren) - 12p
8. Nico Rosberg (Mercedes) - 12p
9. Romain Grosjean (Lotus) - 11p
10. Paul di Resta (Force India) - 8p
11. Adrian Sutil (Force India) - 6p
12. Daniel Ricciardo (Toro Rosso) - 6p
13. Nico Hulkenberg (Sauber) - 5p
14. Sergio Perez (McLaren) - 2p
15. Jean Eric Vergne (Toro Rosso) - 1p
Clasament
constructori:
1. Red Bull Renault -
78p
2. Ferrari - 73p
3. Lotus Renault - 60p
4. Mercedes - 52p
5. Force India Mercedes - 14p
6. McLaren Mercedes - 14p
7. Toro Rosso Ferrari - 7p
8. Sauber Ferrari - 5p
Cristi SOMEŞAN
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu