Înclinaṭii am arătat. Închisorile comuniste, mineriadele,
voluptatea arestărilor preventive fără temeinicie legală… Un germen de demenṭă a distrugerii prin fracturarea fibrei morale a
celui presupus inamic există ṣi în
noi. Nu a apucat să de dezvolte prea mult, să atingă forme monstruoase,
deoarece humusul sufletesc al naṭiei
are deficit de bestialitate; a fost hărăzit de natură mai degrabă pentru
cultivarea mămăligoaselor.
În ultimii ani
însă, un politician – brută, aruncat de sila mării direct pe insula noastră
bucolică, a ṣtiut cu satanică eficienṭă să stimuleze secreṭia populară de ură ṣi intoleranṭă. Minciună, învrăjbire, inechitate, împinse la limita suportabilului ṣi, mai ales, ruinarea speranṭei că ceva se mai poate indrepta, i-au exasperat
pe mulṭi români, obligându-i să se gândească la
soluṭii extreme. Unii s-au orientat spre
variante implozive, răspunzând sistemului ticăloṣit prin emigrare, claustrare sau sinucidere, alṭii au ales să experimenteze replici explozive.
Cum să te aperi
de forfecarea rezultată din lunecarea salariilor ṣi pensiilor tăiate peste devalizarea bugetului naṭional prin hoṭiile uriaṣe de la ANRP ?
Cărei jusṭiṭii
să-i încredinṭezi nedreptăṭile care te sufocă, atunci când justiṭia oficială protejează pe faṭă hoṭul
suprem ṣi famiglia lui nesăṭioasă?
În ce democraṭie să mai crezi, când multele milioane de voturi
ale exasperării tale sunt aruncate la gunoi dintr-un condei, cu sprijinul chiar
al exponenṭilor de vitrină ai
acestei democraṭii?
Ṣi atunci nu-ṭi rămân decât soluṭiile pe cont propriu. Să te izolezi până la limita
asocialului, să te imunizezi la răul din jur sau, în extremis, să o dai pe
haiducie. Să încerci a-ṭi face
dreptate singur, după posibilităṭi ṣi cât te duce capul.
Eu n-aṣ lua în derâdere cazul adolescentului din Craiova
autodeclarat adept ISIS. Ṣtiu,
„jihadistul Luigi” sună mai degrabă a titlu de canṭonetă napolitană decât a ameninṭare teroristă de nivel 3. Cu toate acestea, oltenaṣul ăsta spălăcit, cu obrazul încă neatins de lama
de ras, a făcut niṣte paṣi incredibili în direcṭia unei alienări fără întoarcere: s-a convertit la
islamism, ṣi-a luat nume de arab
(Omar al-Faruq), a învăṭat limba
arabă suficient cât să posteze în ea, pe blogul „Gazda islamică”, mesaje
encomiastice la adresa lui Allah ṣi,
apoteotic, s-a lepădat de tatăl său natural pentru a se pune, cu trup ṣi suflet, în slujba Coranului.
Povestea
minorului Luigi, devenită publică în urma anchetei DIICOT, cred că permite
developarea unui mecanism: în ce fel ṣi din ce motive atât de mulṭi
tineri creṣtini, din disoluta
Europă, pot fi atraṣi spre barbarie ṣi autodistrugere. Se întâmplă din decepṭie, din lehamite, din mersul strâmb al lucrurilor,
din descoperirea ineficienṭei de
nesuportat a doctrinelor care ne conduc, a slujbaṣilor care le aplică.
Unii, puṭini, urcă fraudulos ṣi galopant; pe umerii altora, din ce în ce mai mulṭi, ce se târăsc tot mai anevoie, storṣi ca vitele de povară.
Iar totul se
petrece sub oblăduirea statului. Forṭoṣii îṣi construiesc legi protectoare care să-i apere de slăbănogii metamorfozaṭi în râme.
Religia creṣtină a transformat binele, milostenia, alinarea
suferinṭei aproapelui în ceva pur declarativ. Mor arṣi, ca pe rug, tinerii de la Colectiv iar Patriarhul
rămâne rece ṣi ne predică, mânios,
despre satanism. Se sinucid
adolescenṭii, în serie, la Casa de Copii iar biserica
ortodoxă nici măcar nu tresare cu vreo declaraṭie de compasiune. Să ne mai întrebăm atunci de ce unii dintre cei
încă vii încep să privească spre Coran? De ce se convertesc la islamism?
Justiṭia democrată se împăunează cu virtuṭi nemeritate. Ne amăgeṣte c-ar fi independentă, echitabilă, oarbă, pe
când noi o vedem părtinitoare, slugarnică, jonglând cu dubla măsură. Când
Traian Băsescu e liber ṣi
Gheorghe Mencinicopschi în arest, nu-ṭi vine să comuṭi pe auto-dreptate?
Auto – dreptatea,
însă, ar trebui să declanṣeze un
cod roṣu, de alertă maximă!
Căci sună a
anarhie. A violenṭă. A disoluṭie. A suflu terorist!
Ce zic prorocii
neamului despre recurgerea la auto-dreptate? Nu cumva că ar trebui evitată mai
degrabă decât provocată?
Nu de alta dar
atunci când nu vezi limanul, moartea poate deveni ea însăṣi un liman.
Ṣi pentru tine dar ṣi pentru cei din jur.
Sursa: Contele de
Saint Germain
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu