Federația
“Coaliția pentru Educație”va organiza în data de 21 aprilie 2016, la Bucure ști, o dezbatere
publică privind modul de pregătire a profesorilor, considerând că această temă
este una critică, ce nu mai suportă amânare. Tema dezbaterii, organizată în
format de audiere publică, este:“Masterat didactic sau modul psihopedagogic (I
+ II): ce tip de formare inițială va crește calitatea în sistemul de învățământ
din România?!”
Cine și cum poate participa
la audierea publică?!
Sunt încurajați
să participe la această audiere publică și să-și argumenteze punctul de vedere,
în favoarea sau nu a unei dintre opțiuni, inclusiv să propună altă strategie de
formare inițială a cadrelor didactice, toți cei
co-interesați: experți îndomeniu, reprezentanți ai asociațiilor profesionale ale
cadrelordidactice, reprezentanți ai sindicatelor din învățământ, studenți la
modulul psihopedagogic, profesori, directori de instituții de învățământ,
reprezentanți ai organizațiilor neguvernamentale implicate în educație,
specialiști în resurse umane. Principiul unei audieri publice este ca orice
cetățean interesat să poată transmite și susține o Depoziție de care să se țină
cont în formularea unei propuneri de politică publică.
Dacă sunteți interesați să participați, este
necesar să transmiteți în prealabil punctul dumneavoastră de vedere,
argumentat, prin înscrierea unei depoziții scrise, audio sau video. Pentru
aceasta, puteți completa formularul disponibil pe site-ul Coaliției pentru Educație www.coalitiaedu.ro. Termenul
pentru transmiterea depoziției este 17 aprilie 2016, ora 23:00!
De ce este necesară o dezbatere publică?!
Primăvara anului 2016 a adus o veste
îngrijorătoare pentru viitorul României: 6 din 10 elevi de clasa a VIII-a au
obținut o medie sub 5 la simularea Evaluării Naționale. În plus, rezultatele
simulării Bacalaureatului arată că doar 4 din 10 elevi de clasa a XII-a ar
promova acest examen.
<<În acest
context și ținând cont de studiile din domeniu, Coaliția pentru Educație
susține creșterea calității resurselor umane ca prioritate publică și consideră
că România are nevoie de profesori competenți, motivați, autonomi, respectați
și încurajați să învețe!”Investiția în profesori, în atragerea unor tineri
valoroși către cariera didactică, în programe de formare inițială de calitate
trebuie regândită și considerată o prioritate de investiție, ACUM! Dacă autostrăzile sunt atât de importante
pentru mișcarea capitalurilor, profesorii sunt importanți pentru mobilitatea
capitalului uman pe care o națiune îl are în responsabilitate. Un profesor bun,
căruia îi pasă, poate fi ”autostrada” către o viață de calitate a unui copil
care să devină un adult autonom, responsabil și implicat în creșterea
comunității din care face parte”, spune Daniela Vișoianu, președinta Coaliției
pentru Educație.
De altfel, la finalul anului 2015, Coaliția
pentru Educație a atras atenția asupra amânării succesive a aplicării Legii
Educației Naționale nr. 1/2011 cu privire la organizarea masteratului didactic. Introducerea masteratului didactic în formarea inițială a cadrelor
didactice a fost un subiect intens discutat de-a lungul ultimilor ani.
Deocamdată lipsește, însă, o poziționare clară a majorității actorilor
co-interesați și o decizie asumată pe termen lung. Acestea sunt motivele pentru
care Coaliția pentru Educație pune la dispoziție spațiul și formatul pentru ca
opiniile relevante în domeniu să fie exprimate și asumate public.
Ce se
va întâmpla după audierea publică?!
Toate depozițiile
colectate și raportul rezultat vor fi publicate pe site-ul
www.coalitiaedu.ro.Pe baza depozițiilor, vor fi formulate recomandări de
politici publice de către o comisie de experți, în curs de confirmare în
componența finală, din care vor face prof. dr. Lazăr Vlăsceanu, prof. dr.
Daniel David, prorector al Universității Babeș-Bolyai, dr. Șerban Iosifescu,
președinte A.R.A.C.I.P. și prof. dr. Florence Mihaela Singer, Institutului
pentru Dezvoltarea Evaluării în Educație (IDEE).
Audierea publică este face parte din proiectul
de formare și dezvoltare a Coaliției pentru Educație, finanţat prin granturile
SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România. Proiectul este susținut de
către Asociaţia C4C - Communication for Community, Asociația Română de
Dezbateri, Oratorie și Retorică și Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în
Educație (IDEE).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu