duminică, 31 iulie 2016

TRANZIŢIA DE LA GRĂDINIŢĂ LA ŞCOALĂ. CUM NE PREGĂTIM COPII?!

Tranzitia de la gradinita la scoala. Cum ne pregatim copiii?Tranzitia de la un mediu distractiv si flexibil, asa cum sunt percepti anii de gradinita, la un mediu mai structurat al scolii, in care incep sa apara reguli din ce in ce mai stricte, reprezinta o provocare pentru parinti, dar si o dificultate de adaptare pentru copii.
Acela este momentul critic in care un parinte ii poate insufla micutului dorinta si placerea de a invata, tot prin distractie, lucru care ii poate stimula nu inteligenta cognitiva, cat mai ales inteligenta emotionala.
In acest context, psihologul clinician Gabriela Bazaitu sustine sambata, 9 aprilie 2016, incepand cu ora 10.00, la Centrul International Helen Doron English din Constanta, un workshop dedicat parintilor, in care acestia vor afla cum isi pot pregati psihologic copii pentru viata de scolar. In cadrul evenimentului, specialistul va prezenta toate tehnicile si metodele stiintifice, pe care le foloseste de 15 ani in lucrul individual cu copilul si care au condus la cresterea increderii in sine, la stimularea coeficientului de inteligenta emotionala si la optimizarea comportamentului. Intrarea la workshop-ul "Tranzitia de la gradinita la scoala" este gratuita. Pentru a rezerva un loc, sunati la 0723.949.393. Mai multe informatii pot fi gasite pe www.helendoron.ro.
"In foarte multe cazuri, tranzitia de la gradinita catre scoala nu este lina si se face intr-un mod brutal pentru un copil. Acesta iese dintr-un mediu in care invata lucruri noi prin distractie, socializeaza mult mai mult cu alti copii, este fericit, zambeste mai mult si intra intr-un mediu foarte rigid, ticsit de reguli stricte, iar dorinta lui de invatare scade. Prin acest workshop pe care-l organizam cu sprijinul doamnei psiholog Gabriela Bazaitu ne dorim foarte mult sa le aratam parintilor ca distractia si educatia nu reprezinta elemente antagonice, ci sunt complementare. Nu inseamna ca ritmul de invatare scade intr-un mediu mai distractiv, ci din contra, ii creste interesul copilului pentru acea activitate educativa si il implica mai mult in procesul de invatare.
Chiar si metoda didactica inventata de reputatul profesor britanic Helen Doron se axeaza pe invatarea limbii engleze prin activitati distractive. Dupa 30 de ani de la implementarea metodei si dupa mai multe studii realizate, s-a demonstrat ca micutii pot invata mult mai eficient daca ii construim un mediu distractiv de invatare, deoarece ii putem dezvolta nu numai inteligenta cognitiva, ci mai ales inteligenta emotionala, aspect pe care sistemul de educatie clasic il neglijeaza. Prin metodele clasice, observam ca placerea pentru invatare scade destul de mult dupa primii ani in ciclul primar, si asta deoarece copii trec destul de brusc de la un mediu de invatare prin distractie la un mediu in care procesul educational se face printr-un stil mult mai rigid, unde creativitatea si dorinta de a invata sunt ignorate si limiteaza unicitatea fiecarui copil", declara specialistul in educatie Stefania Filip, coordonatorul Centrului Educational International Helen Doron English.


                                                                                         Autor: Ion Andreea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu