Tranzitia de la gradinita la scoala. Cum ne pregatim
copiii?Tranzitia de la un mediu distractiv si flexibil, asa cum sunt percepti
anii de gradinita, la un mediu mai structurat al scolii, in care incep sa apara
reguli din ce in ce mai stricte, reprezinta o provocare pentru parinti, dar si
o dificultate de adaptare pentru copii.
Acela este momentul critic in care un parinte ii poate
insufla micutului dorinta si placerea de a invata, tot prin distractie, lucru
care ii poate stimula nu inteligenta cognitiva, cat mai ales inteligenta
emotionala.
In acest context, psihologul clinician Gabriela Bazaitu
sustine sambata, 9 aprilie 2016, incepand cu ora 10.00, la Centrul International
Helen Doron English din Constanta ,
un workshop dedicat parintilor, in care acestia vor afla cum isi pot pregati
psihologic copii pentru viata de scolar. In cadrul evenimentului, specialistul
va prezenta toate tehnicile si metodele stiintifice, pe care le foloseste de 15
ani in lucrul individual cu copilul si care au condus la cresterea increderii
in sine, la stimularea coeficientului de inteligenta emotionala si la
optimizarea comportamentului. Intrarea la workshop-ul "Tranzitia de la
gradinita la scoala" este gratuita. Pentru a rezerva un loc, sunati la
0723.949.393. Mai multe informatii pot fi gasite pe www.helendoron.ro.
"In foarte multe cazuri, tranzitia de la gradinita
catre scoala nu este lina si se face intr-un mod brutal pentru un copil. Acesta
iese dintr-un mediu in care invata lucruri noi prin distractie, socializeaza
mult mai mult cu alti copii, este fericit, zambeste mai mult si intra intr-un
mediu foarte rigid, ticsit de reguli stricte, iar dorinta lui de invatare
scade. Prin acest workshop pe care-l organizam cu sprijinul doamnei psiholog
Gabriela Bazaitu ne dorim foarte mult sa le aratam parintilor ca distractia si
educatia nu reprezinta elemente antagonice, ci sunt complementare. Nu inseamna
ca ritmul de invatare scade intr-un mediu mai distractiv, ci din contra, ii
creste interesul copilului pentru acea activitate educativa si il implica mai
mult in procesul de invatare.
Chiar si metoda didactica inventata de reputatul profesor
britanic Helen Doron se axeaza pe invatarea limbii engleze prin activitati
distractive. Dupa 30 de ani de la implementarea metodei si dupa mai multe
studii realizate, s-a demonstrat ca micutii pot invata mult mai eficient daca
ii construim un mediu distractiv de invatare, deoarece ii putem dezvolta nu
numai inteligenta cognitiva, ci mai ales inteligenta emotionala, aspect pe care
sistemul de educatie clasic il neglijeaza. Prin metodele clasice, observam ca
placerea pentru invatare scade destul de mult dupa primii ani in ciclul primar,
si asta deoarece copii trec destul de brusc de la un mediu de invatare prin
distractie la un mediu in care procesul educational se face printr-un stil mult
mai rigid, unde creativitatea si dorinta de a invata sunt ignorate si limiteaza
unicitatea fiecarui copil", declara specialistul in educatie Stefania Filip,
coordonatorul Centrului Educational International Helen Doron English.
Autor: Ion Andreea
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu