vineri, 10 noiembrie 2023

IN MEMORIAM - ION ASAVEI



În rest... tăcerea toamnei!
(autor Vasile Bele)
Nu! Nu insistați!
Poate e mai bine să
culeg bruma cuvintelor
dintr-o altă șoaptă pusă
cunună în seninul gândului
rătăcit între două tăceri.
Nu! Nu insistați!
Poate că visul va prinde
aripa unui sărut căzut în seninul
altui timp din cerul meu
și îmi va adormi lacrima luminii.
Nu! Nu insistați!
Cu siguranță azi
nu este despre mine... plouă.
Ce frumos! Plouă cu zâmbet
ploaie cu albastru dintr-o privire
cu șoapte nerostite trezite
de anotimpuri trimise în pribegie...
Nimic deosebit! Doar noiembrie cu ploi
în rest liniște și lacrimă albastră
învelită în gând rătăcit cules
din răsărit de zâmbet...
Nu! Nu insistați!
Picurii nu știu cum se nasc gândurile
și nici nu știu cum se adună culoare din stâncă albastră
dar... am să îi ajut cu veacul
trimis în chemarea nuferilor
dintr-un alt asfințit trecut prin tăcere.
Doar clipa îmi este primăvară
în liniștea adevărului
și timpul supus unei alte toamne
scăldate în lumină și cuvânt
în rugăciunea zorilor din fiecare șoaptă
răsărită în seninul tăcerii...
Nu! Nu insistați! Liniștea își cheamă cerul
zidire pentru mai târziu într-un
verde-miracol așternut pe cărări de gânduri împletite
în zâmbetele altui veac prea răsfățat.
Niciunde cerul meu nu îmi poate
fi decât chemare de rouă
închid ochii și aștept lacrima
altor priviri rătăcite în albastru.
Așa cum vântul așterne umbra visului în
alt asfințit trecut prin tăcere
tot așa voi chema dansul zorilor
să îmi fie temelie pentru
alt asfințit născut din rugăciune...
ION ASAVEI - acrostih
(portret literar)
Iar au înflorit în toamne
Ochii de brumă necoaptă și
Necălcată decât de zâmbetul trecerii...
Au răsărit în șoapte amintiri și în
Speranțele trimise în pribegia sărutului.
Amiezile își au apusul lor
Verde-miracol cules din tăcerile lui
Euterpe care-și valsează singură zorii unor
Ierni visate și dăruite apoi ofrandă...
(a se citi și pe verticală, prima literă din fiecare vers)
DRUM LIN PRINTRE STELE ȘI ÎNGERI ȘI STELE, ION ASAVEI!

Vasile Bele U.Z.P.R. - Vâlcea / L.S.R. Cluj-Napoca
Chiuzbaia, MM, 7 noiembrie 2023

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu