joi, 29 martie 2012

Şcoala Fărcaşa se prezintă...


PRIMĂVARĂ, BINE AI VENIT!

         Aşa au întâmpinat  elevii clasei I de la Grupul Şcolar Fărcasa, sosirea pe aceste meleaguri, a anotimpului ghioceilor şi-a reînvierii naturii.
          S-au bucurat în egală măsură de timpul frumos dar şi de sărbătorile ce vin odată cu primăvara. Au pregătit din timp cântece şi versuri care să exprime dragostea şi preţuirea lor, pentru cele care sunt sărbătoritele lunii martie, şi care să le meargă la suflet mamelor, bunicilor, surorilor. Au cules cu bucurie flori pline de mireasmă şi-au lucrat cu mânuţe harnice şi pline de îndemânare mărţişoare, felicitări, desene pe care să le ofere, ca daruri de mare preţ, celor pe care le iubesc.
Atmosfera de sărbătoare din clasă, a amplificat emoţiile micilor artişti, inimioarele au bătut mai tare dar vocile tremurânde au dus la bun sfârşit poeziile şi cântecele. Versuri deosebit de frumoase, ce elogiază hărnicia, blândeţea, frumuseţea şi bunătatea mamelor, au făcut ca boabe de rouă să lunece uşor din ochii sărbătoritelor. Parcă s-au simţit mai iubite dar şi mai mândre de cei pe care îi cresc cu-atâta trudă şi nemărginită dragoste.
Cu fiecare fir de floare pe care mamele l-au primit din mâinile copiilor li s-a mulţumit încă o dată pentru toate zilele şi nopţile de neodihnă sau îngrijorare pentru binele acestora. Copiii au simţit bucuria de a-şi arăta şi cu această ocazie recunoştinţa exprimându-şi dorinţa de a aduce, prin faptele lor, numai mulţumire mamelor şi doamnei învăţătoare.
Avem speranţa că bunătatea sufletească şi dorinţa de bine, a copiilor de azi, se va regă şi în sufletul tinerilor de mâine şi-atunci nu e totul pierdut?!


                                                                                                                      Înv. Nistor Elena

Dragei mele mămici

                                                 Elekeş Persida, clasa I
                                                 Grupul Şcolar Fărcaşa
                                                  învăţător Nistor Elena


Îţi mulţumesc că mi-ai dat viaţă şi eşti alături de mine zi de zi. Sunt fericită că am o mamă ca tine şi aş dori ca toţi copiii de pe Pământ să simtă bucuria şi dragostea care o simt eu.
Ştiu că nu este aşa, ştiu că sunt copii care nu se bucură de grija iubitoare a mamei lor. Sunt tristă când văd copii orfani, copii ai străzii. Chiar dacă au o casă şi cele necesare, mulţi suferă când părinţii pleacă în străinătate.
Vreau să îţi mulţumesc că tu nu m-ai părăsit deşi ai avut şansa să pleci. Sunt fericită cu bucuriile care le am, doar să fi cu mine. Ziua este mai frumoasă când mă trezeşte vocea ta cea caldă iar zâmbetul tău plăcut şi interesant îmi însoreşte dimineaţa. La şcoală este frumos, dar tot aştept să mă întorc acasă, ştiind că tu mă aştepţi în poartă, cu braţele deschise.
Zi de zi mă bucur că exişti, că mă iubeşti şi că eşti în preajma mea. Vorbele tale plăcute, poveţele şi grija pe care mi-o porţi, îmi dau putere. Este tot ce ar putea dori un copil. Eşti prietena mea cea mai de preţ şi îmi doresc să fie mereu aşa. Tu mă îndrumi pe calea cea bună, mă ajuţi să gândesc ce e bine şi ce e rău, iar mâna ta ocrotitoare îmi dă curajul de care am nevoie. Îţi sunt recunoscătoare pentru timpul preţios pe care îl petrecem împreună învăţănd, jucându-ne sau făcând unele treburi pe lângă casă.
Doar tu şti să mă alinţi, să îmi creezi un univers de basm când îmi citeşti poveşti de seară iar eu adorm fericită în braţele tale calde.
Mămica mea, vreau să şti că eşti mai de preţ decât orice comoară din lume şi te iubesc foarte mult. Aş vrea să-ţi ofer zilnic un buchet mare de flori, dar până să ţi le ofer, te asigur de dragostea şi ascultarea mea.
Te iubesc, mămica mea !

                                                                         Cu drag,  
                                                                   a ta fiică, Persida


O rugăciune pentru cei
care nu merg la şcoală


Doamne Iisuse Hristoase vreau mai întâi să te cunosc, îmi doresc sa vii în viaţa mea.
Să mă ajuţi să mă rog pentru copiii care nu merg la şcoală. Îţi mulţumesc că ai murit pe cruce pentru păcatele mele, ca să mă poţi accepta pe deplin. Numai Tu îmi poţi da puterea de a mă schimba şi a deveni aşa cum doreşti Tu. Îţi mulţumesc că m-ai iertat şi că îmi dăruieşti viaţă veşnică alături de Dumnezeu.
Acum îmi predau viaţa Ţie, te rog să faci ce doreşti cu ea. Amin.



Gavriş Ricardo
   clasa a IV-a
   înv.Vioara  Indrea 


PEŞTIŞORUL

Ţara mea-i un peştişor,
Satul meu, un solzişor.
Peştişor, minune mare,
Stă doar cu codiţa-n mare.
Dimineaţa, peştişorul,
Îşi clăteşte solzişorul,
Mai apoi şi ochişorul,
În Someşul cristalin.
Şi respiră-n mod divin,
Prin a “codrului” plămân.
Someşul şi “Codrul” – ele
Sunt viaţa ţării mele,
Şi eu mă mândresc cu ele.

OANA POP – CLASA A-II-A
Învăţător Aurica Boloş 


Rugăciune către Dumnezeu pentru cei care nu merg la şcoală

Doamne Dumnezeul meu, eu ştiu că tu eşti tatăl tuturor, dar uneori mă mărturisesc ţie luându-te drept mamă. Cred în tine mereu pentru că de câte ori te rog ceva mă ajuţi şi mă vei ajuta mereu. Eu seara vorbesc cu Dumnezeu prin rugăciunile ştiute, şi mai ştiu de la bunica că Dumnezeu mă ascultă şi îmi vorbeşte în timp ce mă rog. De acolo de sus Dumnezeu vede tot ce se întâmplă pe pământ, de acolo veghează pe cei buni şi pe cei răi. Te rog veghează şi asupra familiei mele şi a tuturor oamenilor.
Doamne te rog să-mi asculţi rugăciunile mele şi dă-le întelepciune copiilor care nu merg la şcoală. Aş vrea să îţi mulşumesc pentru înţelepciunea dată şi singurul mod de a-ţi mulţumi este rugăciunea.


                                                                                 Dunca Denisa
                                                                                   clasa a III-a
                                                                                 Înv. Maria Onţ 


Rugăciune pentru şcoală

Îţi mulţumesc Doamne că sunt un copil norocos, 
că mi-ai dăruit părinţi şi bunici inimoşi care mă
iubesc şi mă ocrotesc. Că mi-ai dat sănătate şi pot 
să învăţ într-o şcoală frumoasă şi spaţioasă, de
asemenea mulţumesc pentru dascălii pe care mi-ai
dăruit, pentru dragostea şi răbdarea cu care ne
transmit cunoştinţe.

Frumoasă este şcoala mea
Şi drag îmi e, să-nvăţ în ea
Copii cu sufletul curat
Cu toţi în clasă am intrat
Să aşteptăm cu nerăbdare
Pe doamna nostră învăţătoare.
Zi de zi ea ne învaţă
Şi cu drag ne dă povaţă.

O, Doamne Iisuse ajută-I pe cei care nu au o
familie, ce sunt în nevoi şi nu pot merge la şcoală.
Trimite în sufletul lor o rază de speranţă, că
într-o zi vor putea fi şcolari deoarece oamenii cu 
suflet bun pot să-i ajute cu cele necesare pentru 
a-şi îndeplini visul.


  Buciu Ştefan
   clasa a IV-a
         înv. Vioara  Indrea 


Rugăciune pentru copiii săraci


Doamne Dumnezeule, eu pe tine te rog ca pe cei săraci să-i ajuţi să meargă la şcoală, pe tine să te cinstească şi să te slujească.
Ajută-i să te citească şi să scrie, să primească de la doamna învăţătoare un sfat bun, să-ţi facă prieteni şi să ştie ce-i mai bine pentru ei.
Eu sunt sigură că acei copii vor să meargă la şcoală şi să aibă un prieten care să-i sprijine la bine şi la greu. Ei ar vrea să aibă o doamnă învăţătoare care să le fie ca şi a doua mamă. Ei ar vrea să aibă a lor bancă în care să scrie şi să ridice mâna pentru un răspuns. Să se bucure pentru notele bune şi să-şi îndrepte greşeala pe care au făcut-o.
Te rog să faci toate astea pentru ei şi să-i ajuţi că probabil ei nu ştiu de rugăciune şi de aceea eu mă rog pentru ei. Te rog Doamne să îi ierţi că poate ei nu se roagă atât cât trebuie şi nu prea le pasă, dar dacă la şcoală ar merge sunt sigură că le va păsa.
Eu te rog să mă asculţi şi o mână de ajutor Tu să le oferi. Amin !


Drăgan Vanessa
    clasa a IV-a
înv.  Vioara Indrea

SĂRBĂTOAREA DE PAŞTI
                                                                                               

                                                                                             
Este din nou primăvară. Natura s-a trezit la viaţă. Narcisele, zambilele şi lalelele zâmbesc la soare şi umplu grădinile de culoare. Pomii au îmbrăcat o mantie de flori delicate.
                                                                       
În fiecare primăvară creştinii sărbătoresc Învierea Domnului. Aştept cu nerăbdare ziua de Paşti! Este o zi plină de bucurie. Cu câteva zile înainte, mama pregăteşte mâncare bună şi pasca. Eu o ajut la înroşirea ouălor. 

În seara de sâmbătă mergem la biserică, ne rugăm şi ascultăm slujba de Înviere.  În duminica de Paşti  ne trezim devreme. Ne îmbrăcăm cu hainele noi şi elegante. Pregătim coşul cu bucatele care vor fi sfinţite. După slujbă, mergem acasă şi mâncăm împreună cu familia. Ciocnim ouă roşii şi spunem: “Hristos a Înviat!” 


                                     “Toţi copiii sunt mai darnici,
                                                 Că ei ştiu că lui Hristos
                                       Îi sunt dragi numai copiii
                                                 Cei cu sufletul milos.” 
    
                                                                          Bartha Emeric
                                                                          clasa a II-a ,  înv. Aurica Boloş  
                                                                          Grupul Şcolar Fărcaşa


Şcoala mea

Şcoala mea cea din Fărcaşa
E frumoasă şi măreaţă,
Are săli încăpătoare
Pe la geamuri câte-o floare.

Eu aş vrea să dau un sfat !
Pentru cei ce s-au lăsat,
De şcoală şi-nvăţătură
Să se-ndrepte către şcoală
Unde cartea e uşoară.

Eu am întâlnit aici,
Mulţi prieteni şi amici
Şi o doamnă învăţătoare
Cu inima foarte mare.

Pilanciu Cecilia
  clasa a III-a
înv. Maria Onţ 


Şcoala mea

Doamne Dumnezeul meu
Fără Tine nu sunt eu
Rogu-Te să ai în pază
Viaţa mea şi-a noastră casă.

Anii mei sunt puţinei
Multe griji n-ai pus în ei
Doamne dă-mi gândul cel bun
Să nu mă abat din drum.

Şcoala vreau s-o ocroteşti
Baftă pentr-ai mei colegi
Pentru toate ce trăiesc
Doamne vreau să-Ţi mulţumesc.

Pentru învăţătoarea mea
Doamne încă Te-aş ruga
Să îi dai putere multă,
Sănătate, spor la muncă.

Mereucz Ionuţ
   clasa a III-a
 înv. Maria Onţ 


Şcoala mea


Mă numesc Marchiş Alexandra şi sunt elevă în clasa a V-a. Locuiesc în comuna Fărcaşa, judeţul Maramureş. Şcoala din Fărcaşa este o clădire mare, frumoasă şi luminoasă aşezată aproximativ în mijlocul satului.
În ultimii ani, s-a început o nouă construcţie întrucât spaţiul din vechea clădire nu a fost suficient.
Când am păşit pentru prima dată pragul şcolii, şcoala reprezenta doar o clădire unde voi învăţa. Acum, şcoala reprezintă un loc viu cu mulţi elevi şi profesori.
Profesorii şi doamnele învăţătoare ne învaţă lucruri folositoare pentru viaţă: cum să ne purtăm, să citim, să scriem, să socotim, să iubim natura, să fim buni unii cu alţii, să ne respectăm.
În fiecare zi învăţăm lucruri noi şi interesante. Eu îmi voi da silinţa să învăţ cât mai bine, să-mi bucur părinţii şi profesorii.
Şcoala este legată de verbul ,,a învăţa”. De când ne naştem şi până murim învăţăm mereu. Întreaga viaţă este o şcoală şi de sus, de acolo de unde vine lumina cineva ne poartă de grijă.
Trebuie să ne rugăm mereu pentru părinţii care ne poartă de grijă, pentru profesorii care ne pregătesc cu ceea ce ştiu, iar noi avem datoria de a creea o lume mai bună.


                                                                                  Marchiş Alexandra
                                                                                clasa a V-a

Scrisoare către Dumnezeu


Doamne Dumnezeul meu
Te rog din sufletul meu
Să mă asculţi şi pe mine
Ceea ce te rog pe Tine.

Ajută-i pe cei săraci
La nevoi şi la necaz
Că-s vai şi amar de capul lor
Şi n-au nici un ajutor.

N-au ce mânca şi ce-mbrăca
Şi la şcoală ce purta,
Că părinţii n-au habar
C-au rămas fără salar.

Iar copiii vai de ei
Ajută-i că-s mărunţei,
Că sunt ai lui Dumnezeu
Şi-n Tine îşi pun speranţa mereu.

Dar zilele trec, Dumnezeu
Şi la ei e tot mai greu,
Dar tot rugându-se mereu
La piept îi strânge Dumnezeu.


Cupşa Larisa
 clasa a IV-a
       înv. Vioara Indrea 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu