sâmbătă, 29 martie 2014

Religie. Cuvântul Sfintei Scripturi. Ioan 14

 1. Sa nu vi se tulbure inima. Aveti credinta in Dumnezeu si aveti credinta in Mine.
2. In casa Tatalui Meu sunt multe locasuri. Daca n-ar fi asa, v-as fi spus. Eu Ma duc sa va pregatesc un loc.
3. Si dupa ce Ma voi duce si va voi pregati un loc, Ma voi intoarce si va voi lua cu Mine, ca acolo unde sunt Eu, sa fiti si voi.
4. Stiti unde Ma duc si stiti si calea intr-acolo."
5. "Doamne", I-a zis Toma, "nu stim unde Te duci; cum putem sa stim calea intr-acolo?"
6. Isus i-a zis: "Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. Nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine.
7. Daca M-ati fi cunoscut pe Mine, ati fi cunoscut si pe Tatal Meu. Si de acum incolo Il veti cunoaste; si L-ati si vazut."
8. "Doamne", I-a zis Filip, "arata-ne pe Tatal, si ne este de ajuns."
9. Isus i-a zis: "De atata vreme sunt cu voi si nu M-ai cunoscut, Filipe? Cine M-a vazut pe Mine a vazut pe Tatal. Cum zici tu, dar: "Arata-ne pe Tatal"?
10. Nu crezi ca Eu sunt in Tatal, si Tatal este in Mine? Cuvintele pe care vi le spun Eu, nu le spun de la Mine; ci Tatal, care locuieste in Mine, El face aceste lucrari ale Lui.
11. Credeti-Ma ca Eu sunt in Tatal, si Tatal este in Mine; credeti cel putin pentru lucrarile acestea.
12. Adevarat, adevarat va spun ca cine crede in Mine va face si el lucrarile pe care le fac Eu; ba inca va face altele si mai mari decat acestea, pentru ca Eu Ma duc la Tatal;
13. si orice veti cere in Numele Meu, voi face, pentru ca Tatal sa fie proslavit in Fiul.
14. Daca veti cere ceva in Numele Meu, voi face.
15. Daca Ma iubiti, veti pazi poruncile Mele.
16. Si Eu voi ruga pe Tatal, si El va va da un alt Mangaietor, care sa ramana cu voi in veac;
17. si anume Duhul adevarului, pe care lumea nu-L poate primi, pentru ca nu-L vede si nu-L cunoaste; dar voi Il cunoasteti, caci ramane cu voi si va fi in voi.
18. Nu va voi lasa orfani, Ma voi intoarce la voi.
19. Peste putina vreme, lumea nu Ma va mai vedea, dar voi Ma veti vedea; pentru ca Eu traiesc, si voi veti trai.
20. In ziua aceea, veti cunoaste ca Eu sunt in Tatal Meu, ca voi sunteti in Mine si ca Eu sunt in voi.
21. Cine are poruncile Mele si le pazeste acela Ma iubeste; si cine Ma iubeste va fi iubit de Tatal Meu. Eu il voi iubi si Ma voi arata lui."
22. Iuda, nu Iscarioteanul, I-a zis: "Doamne, cum se face ca Te vei arata noua, si nu lumii?"
23. Drept raspuns, Isus i-a zis: "Daca Ma iubeste cineva, va pazi Cuvantul Meu, si Tatal Meu il va iubi. Noi vom veni la el si vom locui impreuna cu el.
24. Cine nu Ma iubeste nu pazeste cuvintele Mele. Si Cuvantul pe care-l auziti nu este al Meu, ci al Tatalui, care M-a trimis.
25. V-am spus aceste lucruri cat mai sunt cu voi.
26. Dar Mangaietorul, adica Duhul Sfant, pe care-L va trimite Tatal in Numele Meu, va va invata toate lucrurile si va va aduce aminte de tot ce v-am spus Eu.
27. Va las pacea, va dau pacea Mea. Nu v-o dau cum o da lumea. Sa nu vi se tulbure inima, nici sa nu se inspaimante.
28. Ati auzit ca v-am spus: "Ma duc, si Ma voi intoarce la voi." Daca M-ati iubi, v-ati fi bucurat ca v-am zis: "Ma duc la Tatal"; caci Tatal este mai mare decat Mine.
29. Si v-am spus aceste lucruri acum, inainte ca sa se intample, pentru ca atunci cand se vor intampla, sa credeti.
30. Nu voi mai vorbi mult cu voi; caci vine stapanitorul lumii acesteia. El n-are nimic in Mine;

31. Dar vine, pentru ca sa cunoasca lumea ca Eu iubesc pe Tatal si ca fac asa cum Mi-a poruncit Tatal. Sculati-va, haidem sa plecam de aici!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu