duminică, 14 iunie 2015

Să nu-mi vină să cred – ministrul Ioan Rus declară nonșalant despre muncitorul român din Occident:”copiii se fac golani acasă şi nevastă-sa curvă” !

Domnule ministru Ioan Rus, atunci când cineva spune despre familiile muncitorilor care lucrează în străinătate așa ceva – ”Copiii se fac golani acasă şi nevastă-sa curvă!” – nu mai putem vorbi despre o licență (aici). N-am să vă spun exact ce înseamnă genul acesta de declarație pentru că am obrazul fin ( cel puțin încerc să-l păstrez așa ). N-am să vă repet nici ceea ce probabil v-au spus deja alții și anume că declarația dumneavoastră cu tot cu context este discriminatorie și sexistă. Să nu mai spun că ea nu vă face cinste nici ca ministru și nici măcar ca simplu cetățean.
Există în toate o limită. Aflat la cârma Ministerului Transporturilor care funcționează cum știm cu toții că funcționează, dumneavoastră vă permiteți să jigniți cetățenii unei țări din care majoritatea au plecat din lipsă de șanse – în calitate de ce?
ZF spune că CFR Călători, controlată de stat prin Ministerul Transporturilor, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 2 miliarde de lei, în creştere cu 23% faţă de anul 2013, reuşind în acelaşi timp să revină pe profit, înregistrând un rezultat financiar pozitiv de 69 de milioane de lei, potrivit datelor de la Ministerul Transporturilor. Serios? Cum? Nu cred că am văzut în ultimii trei ani trenuri de călători ocupate în proporție mai mare de 10 % (și nu sunt singura, vă asigur).
Dar ce părere aveți despre Transalpina unde la sfârșitul lunii martie, din cauza ploilor abundente, o porțiune de circa 15 metri din drumul județean dintre localitățile Tilișca și Rod s-a surpat? Că dumneavoastră declarați în iulie 2014 – citez: Transalpina este în situația de copil orfan. Adică ea n-a fost preluată de către CNADNR de la constructor, constructorul e în faliment sau nu știu exact cum e, a preluat-o o firmă de insolvență, o primă firmă de insolvență care a renunțat, și-au dat demisia din insolvență și a luat-o a doua, care nici aia…
Transalpina, deci, e un copil orfan, care n-are tata, n-are mama în acest moment și încercăm să vedem prin ’serviciile de protecție socială, de asistență, de casa copilului’ să-i găsim o soluție în acest moment. Ăsta e adevărul-adevărat. Sigur, câteva luni mai târziu un șofer cu dubiță a plonjat în gol într-o râpă. Probabil încă un nefericit care a rămas în România să lucreze pentru salariul minim pe economie 24 de ore din 24 dacă se poate. Sigur, pentru șoseaua de 148 de kilometri statul român a plătit DOAR 400 de milioane de euro până acum – un material amplu aici. Ce credeți, cam câte locuri de muncă pentru cei ai căror copii devin golani acasă și nevestele curve se puteau crea cu banii ăștia?
Înțeleg că se dorește privatizarea Tarom. Din cauza pierderilor desigur. Un bilet București – Satu Mare dus-întors costă aproximativ 200 de euro. Cum pentru mine banii nu cresc prin copaci am călătorit doar de două ori cu avionul ( și chiar și atunci pentru că era urgent să ajung în aceeași zi și nu după 24 de ore cât aș fi călătorit cu trenul ). În tot avionul eram vreo trei pasageri. De ce? De ce să ții cu dinții de prețul atât de ridicat al biletelor când peste tot în lume avionul a devenit un mijloc de transport comun?!
Spuneați în februarie anul acesta că pentru modernizarea și dezvoltarea infrastructurii de transport a României în următorii ani sunt necesari peste 48 de miliarde de euro. 48 de miliarde de euro!!! Pentru ceva ce se va termina în 2030! Și chiar ați adăugat calm și citez: Este o perioadă destul de lungă, în care nici nu știm astăzi cu mare precizie ce va însemna un miliard de euro în 2027 pentru România. S-ar putea să însemne foarte puțin. Desigur că mizăm pe fondurile europene, mizăm pe resurse bugetare, care, an de an, se vor amplifica, mizăm pe parteneriatele publice private pe unele proiecte care se pretează la așa ceva, mizăm pe concesiuni și mizăm și pe credite de la instituțiile financiare internaționale, care vor putea fi extinse și dincolo de 2030, probabil.
Și dacă nu pot să aștept până în 2030? Și dacă nu pot să vă cred pe cuvânt și prefer să plec să lucrez în construcții, pentru autostrăzile din Europa cu un salariu de 1500 de euro la care aici pot doar să visez frumos? Veți da cu toții vina pe mine?!


                                                 de Dora Constantinovici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu