1. Proiectarea
eficientă a curriculumului::
- am întocmit planificările calendaristice în
conformitate cu cerinţele programelor şcolare în vigoare;
- la întocmirea proiectelor pe unităţi de
învăţare am urmărit să realizez corelarea conţinuturilor cu obiectivele vizate
precum şi alocarea resurselor de timp şi a modalităţilor de predare şi evaluare
pentru a asigura ritmicitate în parcurgerea materiilor predate;
-am întocmit proiecte de tehnologii didactice
respectând metodologiile de elaborare la fiecare disciplină în conformitate cu
prevederile curriculumului naţional;
- proiectarea unităţilor de învăţare promovează
activităţi atractive centrate pe elevi ;
- am
adecvat strategiile de predare şi metodologiile didactice la
posibilităţile de învăţare ale elevilor.
2.
Realizarea curriculumului
- am luat în considerare achiziţiile
anterioare de învăţare a elevilor în procesul de învăţare a noilor
cunoştinţe,am luat în considerare dezvoltarea laturii practice şi aplicative a
achiziţiilor noi;
- am lucrat diferenţiat cu elevii în funcţie
de tipul de inteligenţă pentru a-i stimula în activitatea de învăţare;
- am lucrat pe echipe pentru a le dezvolta
spiritul de conlucrare, comunicare şi ajutor reciproc;
- am folosit eficient materialul didactic din
dotare şi am confecţionat cu elevii materiale didactice cu care am participat
la expoziţii de materiale didactice organizate în judeţ sau în ţară;
- am realizat cu elevii activităţi în şcoală
cu ocazia zilelor de1 Decembrie, Crăciun, 8 Martie, Ziua Pământului, de Paşti,
Ziua Europei, sfârşitul anului şcolar;
- elevii au realizat portofolii în care şi-au
valorificat imaginaţia şi creativitatea;
- utilizarea autoevaluării elevilor,a
evaluărilor formative şi a feed-back-ului pentru optimizarea procesului de
învăţare.
3. Evaluarea
rezultatelor învăţării
- am planificat activităţile de
evaluare-iniţiale, formative şi sumative la nivelul fiecărei discipline;
- am realizat activitatea de evaluare şi am
înregistrat progresul elevilor prin menţionarea unor obiective de îmbunătăţire
a progresului şcolar;
- se evidenţiază un real progres la nivelul
majorităţii elevilor;
- în cadrul evaluării am folosit atât fişe de
evaluare în care am îmbinat mai multe tipuri de itemi cît şi evaluarea orală
sau pe baza portofoliilor întocmite pe unităţi de învăţare sau la finalul unui
modul.
- am folosit cu precădere stimulii pozitivi de
apreciere spre a-i încuraja mai ales în procesul lor de autoevaluare şi
interevaluare
- am încurajat activităţile practice şi
creativitatea elevilor în rezolvarea unor sarcini de lucru;
- în activitatea mea de învăţător la clasa I
am realizat planificarea activităţilor în conformitate cu cerinţele programei
în vigoare după care am desfăşurat activităţi educative, folosind metode
atractive ca: pălăriile ganditoare, blazonul, diamantul, studiul de caz, jocuri
prin care să dobândească o bună autocunoaştere şi o reală integrare socială şi
civică, având în vedere că avem lipsuri la capitolul disciplină;
- am ţinut legătura cu părinţii prin sedinţe
cu părinţi,dar şi printr-o informare regulată privind progresul realizat şi
rezultatele elevilor.
- am încercat să asigur un echilibru între
activităţile şcolare şi extraşcolare ale elevilor;
4. Realizarea
activităţilor extracurriculare
·
„Serbările toamnei” ediţia a VIII-a
·
„Toamna, miresme şi culori” – excursie în aer liber, ecologizarea zonei
şi colectarea de plante pentru ierbare;
·
Organizarea Concursului “Piciul”
unde elevii mei (7 ) au obţinut Premiul I;
·
Participarea la activităţile cu ocazia Halloween ediţia noiembrie 2014,
obţinerea a numeroase premii;
·
Organizarea Concursurilor Şcolare Naţionale de Competenţă şi Performanţă
“Comper” etapele I, a II-a şi etapa
naţională prin eleva Daria Maria Fărcăşan;
-
Serbare cu ocazia Zilei Naţionale a României;
·
Organizarea serbării de Crăciun;
·
Serbare de 8 Martie;
·
Participarea la
Proiectul educativ Interjudeţean „Apa noastră trebuie
păstrată vie”, Tileagd, Bihor;
·
Participarea la
Concursul regional „Hora Vitaminelor” organizat de Şc.
Gimnazială I.L.Caragiale Baia Mare şi obţinerea unor premii;
-
organizarea şi coordonarea Concursului local „Pădurea – izvorul vieţii”
-
Participarea la Concursul Internaţional
„Poveştile copilăriei” Oradea, unde am obţinut numeroase premii;
-
Participarea la „Ziua
Voluntariatului” în colaborare cu ASSOC Baia Mare şi Ocolul Silvic Şomcuta
Mare;
·
Participarea la
Proiectul Naţional „Europa, casa noastră”;
·
Participarea la
Concursul Naţional de desene „Lumea noastră, viitorul nostru”
organizat de Centrul Europe Direct Maramureş şi obţinerea mai multor premii şi
participarea cu elevii la premierea organizată la Biblioteca Judeţeană
„Petre Dulfu” Baia Mare;
·
Membru în comisia de Evaluare a revistelor şcolare apărute în anul şcolar
2014/2015 din partea cotidianului „Informaţia zilei de Maramureş”;
-
În cadrul săptămânii „Şcoala Altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!”
am organizat excursie la
Grădina Botanică Jibou, precum şi proiectul educaţional
„Paştile prin ochii copiilor – pictură pe sticlă” în colaborare cu Centrul de
Excelenţă „Porţile Nordului” Maramureş.
5. Dezvoltarea profesională, activitatea metodică
şi ştiinţifică
- am participat la întrunirile
lunare ale consiliului profesoral, la şedinţele şi activităţile din cadrul Comisiei metodice a învăţătorilor
la nivelul comunei condusă de prof. pt. înv. primar Livia Pop, precum şi la
activităţile din cadrul Cercurilor
pedagogice ale învăţătorilor din zona Chioar.
- am coordonat Cercul ecologic „Laleaua pestriţă” din
cadrul şcolii noastre.
- am îndeplinit funcţia de secretar al Consiliului
Profesoral al Şcolii Gimnaziale Mireşu Mare.
- de asemenea
am participat la toate activitatile de
perfectionare de la nivelul scolii, cat si la cele organizate da I.S.J.
Maramures si CCD-MM.
Proiect educaţional regional „Împreună
construim viitorul-Visul copilului meu”, proiect inclus în CAERI 2015,
organizat în parteneriat cu Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Tileagd,
Bihor;
- Proiect educaţional local „Un mediu curat
pentru o viaţă sănătoasă” în parteneriat cu Asociaţia Profesională
Neguvernamentală de Asistenţă Socială – ASSOC şi Ocolul Silvic Şomcuta Mare.
6. Contribuţia la
activitatea generală a unităţii de învăţământ şi la promovarea imaginii
acesteia
- am completat documentele şcolare conform prevederilor
legale ;
-
am respectat programul de lucru si toate atribuţiile prevăzute în fişa postului
;
-
am popularizat prevederile ROI în cadrul colectivului de elevi şi în rândul
părinţilor
-
am respectat procedurile de securitate a muncii şi PSI ;
-
am promovat în comunitate activitatea unităţii de învăţământ şi a ofertei
educaţionale;
-
am publicat articole despre activităţile din şcoala noastră în ziarul tipărit
„Informaţia Zilei” de Maramureş precum şi pe http://izvoarecodrene.blogspot.ro/
Mireşu Mare,
30 iunie 2015
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu