luni, 29 iunie 2015

RAPORT DE AUTOEVALUARE PROFESOR PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNT PRIMAR - Gelu Dragoş

       
          

1. Proiectarea eficientă a curriculumului::

- am întocmit planificările calendaristice în conformitate cu cerinţele programelor şcolare în vigoare;
- la întocmirea proiectelor pe unităţi de învăţare am urmărit să realizez corelarea conţinuturilor cu obiectivele vizate precum şi alocarea resurselor de timp şi a modalităţilor de predare şi evaluare pentru a asigura ritmicitate în parcurgerea materiilor predate;
-am întocmit proiecte de tehnologii didactice respectând metodologiile de elaborare la fiecare disciplină în conformitate cu prevederile curriculumului naţional;
- proiectarea unităţilor de învăţare promovează activităţi  atractive centrate pe elevi ;
- am  adecvat strategiile de predare şi metodologiile didactice la posibilităţile de învăţare  ale elevilor.


2. Realizarea curriculumului

- am luat în considerare achiziţiile anterioare de învăţare a elevilor în procesul de învăţare a noilor cunoştinţe,am luat în considerare dezvoltarea laturii practice şi aplicative a achiziţiilor noi;
- am lucrat diferenţiat cu elevii în funcţie de tipul de inteligenţă pentru a-i stimula în activitatea de învăţare;
- am lucrat pe echipe pentru a le dezvolta spiritul de conlucrare, comunicare şi ajutor reciproc;
- am folosit eficient materialul didactic din dotare şi am confecţionat cu elevii materiale didactice cu care am participat la expoziţii de materiale didactice organizate în judeţ sau în ţară;
- am realizat cu elevii activităţi în şcoală cu ocazia zilelor de1 Decembrie, Crăciun, 8 Martie, Ziua Pământului, de Paşti, Ziua Europei, sfârşitul anului şcolar;
- elevii au realizat portofolii în care şi-au valorificat imaginaţia şi creativitatea;
- utilizarea autoevaluării elevilor,a evaluărilor formative şi a feed-back-ului pentru optimizarea procesului de învăţare.


3. Evaluarea rezultatelor învăţării

- am planificat activităţile de evaluare-iniţiale, formative şi sumative la nivelul fiecărei discipline;
- am realizat activitatea de evaluare şi am înregistrat progresul elevilor prin menţionarea unor obiective de îmbunătăţire a progresului şcolar;
- se evidenţiază un real progres la nivelul majorităţii elevilor;
- în cadrul evaluării am folosit atât fişe de evaluare în care am îmbinat mai multe tipuri de itemi cît şi evaluarea orală sau pe baza portofoliilor întocmite pe unităţi de învăţare sau la finalul unui modul.
- am folosit cu precădere stimulii pozitivi de apreciere spre a-i încuraja mai ales în procesul lor de autoevaluare şi interevaluare
- am încurajat activităţile practice şi creativitatea elevilor în rezolvarea unor sarcini de lucru;
- în activitatea mea de învăţător la clasa I am realizat planificarea activităţilor în conformitate cu cerinţele programei în vigoare după care am desfăşurat activităţi educative, folosind metode atractive ca: pălăriile ganditoare, blazonul, diamantul, studiul de caz, jocuri prin care să dobândească o bună autocunoaştere şi o reală integrare socială şi civică, având în vedere că avem lipsuri la capitolul disciplină;
- am ţinut legătura cu părinţii prin sedinţe cu părinţi,dar şi printr-o informare regulată privind progresul realizat şi rezultatele elevilor.
- am încercat să asigur un echilibru între activităţile şcolare şi extraşcolare ale elevilor;


4. Realizarea activităţilor extracurriculare

·        „Serbările toamnei” ediţia a VIII-a
·        „Toamna, miresme şi culori” – excursie în aer liber, ecologizarea zonei şi colectarea de plante pentru ierbare;
·        Organizarea Concursului  “Piciul” unde elevii mei (7 ) au obţinut Premiul I;
·        Participarea la activităţile cu ocazia Halloween ediţia noiembrie 2014, obţinerea a numeroase premii;
·        Organizarea Concursurilor Şcolare Naţionale de Competenţă şi Performanţă “Comper” etapele  I, a II-a şi etapa naţională prin eleva Daria Maria Fărcăşan;
-        Serbare cu ocazia Zilei Naţionale a României;
·        Organizarea serbării de Crăciun;
·        Serbare de 8 Martie;
·        Participarea la Proiectul educativ Interjudeţean „Apa noastră trebuie păstrată vie”, Tileagd, Bihor;
·        Participarea la Concursul regional „Hora Vitaminelor” organizat de Şc. Gimnazială I.L.Caragiale Baia Mare şi obţinerea unor premii;
-            organizarea şi coordonarea Concursului local „Pădurea – izvorul vieţii”
-                Participarea la Concursul Internaţional „Poveştile copilăriei” Oradea, unde am obţinut numeroase premii;
-                Participarea la „Ziua Voluntariatului” în colaborare cu ASSOC Baia Mare şi Ocolul Silvic Şomcuta Mare;
·        Participarea la Proiectul Naţional „Europa, casa noastră”;
·        Participarea la Concursul Naţional de desene „Lumea noastră, viitorul nostru” organizat de Centrul Europe Direct Maramureş şi obţinerea mai multor premii şi participarea cu elevii la premierea organizată la Biblioteca Judeţeană „Petre Dulfu” Baia Mare;
·        Membru în comisia de Evaluare a revistelor şcolare apărute în anul şcolar 2014/2015 din partea cotidianului „Informaţia zilei de Maramureş”;
-       În cadrul săptămânii „Şcoala Altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!” am organizat excursie la Grădina Botanică Jibou, precum şi proiectul educaţional „Paştile prin ochii copiilor – pictură pe sticlă” în colaborare cu Centrul de Excelenţă „Porţile Nordului” Maramureş.


   5. Dezvoltarea profesională, activitatea metodică şi ştiinţifică
- am participat la întrunirile lunare ale consiliului profesoral, la şedinţele şi activităţile  din cadrul Comisiei metodice a învăţătorilor la nivelul comunei condusă de prof. pt. înv. primar Livia Pop, precum şi la activităţile  din cadrul Cercurilor pedagogice ale învăţătorilor din zona Chioar.
- am coordonat Cercul ecologic „Laleaua pestriţă” din cadrul şcolii noastre.
- am îndeplinit funcţia de secretar al Consiliului Profesoral al Şcolii Gimnaziale Mireşu Mare.
-  de asemenea am  participat la toate activitatile de perfectionare de la nivelul scolii, cat si la cele organizate da I.S.J. Maramures si CCD-MM.
Proiect educaţional regional „Împreună construim viitorul-Visul copilului meu”, proiect inclus în CAERI 2015, organizat în parteneriat cu Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Tileagd, Bihor;
- Proiect educaţional local „Un mediu curat pentru o viaţă sănătoasă” în parteneriat cu Asociaţia Profesională Neguvernamentală de Asistenţă Socială – ASSOC şi Ocolul Silvic Şomcuta Mare.
                                                                                                                                                                                               


  6. Contribuţia la activitatea generală a unităţii de învăţământ şi la promovarea imaginii acesteia                                                                   

- am completat documentele şcolare conform prevederilor legale ;
- am respectat programul de lucru si toate atribuţiile prevăzute în fişa postului ;
- am popularizat prevederile ROI în cadrul colectivului de elevi şi în rândul părinţilor
- am respectat procedurile de securitate a muncii şi PSI ;
- am promovat în comunitate activitatea unităţii de învăţământ şi a ofertei educaţionale;
- am publicat articole despre activităţile din şcoala noastră în ziarul tipărit „Informaţia Zilei” de Maramureş precum şi pe http://izvoarecodrene.blogspot.ro/

                                                        Mireşu Mare, 30 iunie 2015



                                                                    














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu