Un
mastodont pestriț și diform așa ca Uniunea Europeană (de fapt Europa neunită
din punct de vedere economico-financiar, cu un pospai de unitate geografică și
cu o înfloritoare neunitate spirituală), trebuia să vină cu niște găselnițe
care să-i justifice, mai bine spus să-i mascheze tendințele neoimperialiste.
Da,
tendințe neoimperialiste, căci astăzi statele nu mai sunt cucerite prin
nedemocratica invazie militară, ceea ce nu presupune nicidecum desființarea
armatelor naționale și a blocurilor militare de felul NATO, ci prin mult mai
subtila și mai eficacea invazie/înrobire financiară, ce decurge cu necesitate
din acțiunea conjugată a organismelor financiare mondiale (FMI, Banca Mondială
etc.) și a asasinilor economici special antrenați pentru trebușoare de acest
fel (vezi Confesiunile unui asasin
economic, curajoasa destăinuire a americanului John Perkins), după care,
economicește pusă pe butuci (fără datorii în 1989, astăzi România are o datorie
externă de circa 100 miliarde dolari!) și
gâtuită de corupția alimentată cu banii păpușarilor planetari, țara în cauză
capitulează necondiționat, ba chiar se bucură că în anumite condiții
înjositoare (cedări succesive de suveranitate, amestec fățiș în treburile
interne, privatizări păgubitoare) va fi admisă la periferia conglomeratului
politico-economic, unde – firește – urmează să fie tescuită până la sleire,
întru deplina adeverire a spusei apusene cu iz pungășesc: Drumul de la bine la
mai bine trece prin mai rău!
Una
din găselnițele scornite de oficialii europeni nealeși (deasupra Parlamentului
European este situat „democratic” Consiliul Europei, iar în spatele acestuia
stau de veghe imperiile farmaceutice și petroliere) este aceea cu pericolul
(sic!) dosit în conceptele naționalism și patriotism, în mod cert noțiunile cu
cea mai mare și mai nobilă încărcătură sentimentală, deoarece ele reflectă atașamentul
capabil de jertfă al cetățeanului față de sufletul poporului din care face
parte și față de țara care l-a născut.
De
la centrul de comandă al Europei neunite ni se va spune că da, cândva, în
perioada de formare și consolidare a națiunilor, patriotismul și naționalismul
au avut rolul lor (evident, limitat în plan istoric) de afirmare a apartenenței
la o anumit țară și nație, cu specificul ei național: limbă, particularități
fizice și psihice, tradiții și elemente de civilizație, ba după unii (perioada
pangermanismului și a ideologiilor rasiste) tot aici ar intra și acel fel de-a
fi al poporului conștient de el și valoarea lui, ce musai se reflectă în toate
producțiile sale spirituale: artă, filosofie și știință.
Sigur
că, ni se face cunoscut mai departe, asemenea exagerări naționaliste au generat
ideologiile și politicile bazate pe forță, iar mai apoi cele două conflagrații
mondiale. Tocmai de aceea, dar asta nu se mai afirmă explicit, prin
neoimperialismul european după modelul celui american, s-a depășit faza naționalismului
autocefalo-autarhic, prin amestecul dirijat al popoarelor europene cu semințiile
musulmane aduse de neghiobia politică de peste mări și țări, astfel ca să
rezulte un modern și înfricoșător Turn Babel, cu mult mai înfricoșător ca
strămoșul lui biblic, unde se face dovada într-un mod năucitor pentru localnici
că cei din urmă veniți sunt cei dintâi în atenția autorităților prin ajutoare,
fanatism, fecunditate, trândăvie și nelegiuirile la care se dedau în chip
programatic.
Pentru
unii ca aceștia, apatrizi convinși că prin rodnicele burți ale femeilor lor vor
cuceri/islamiza în câțiva ani întreaga Europă, dar și pentru visurile
hegemonice al păpușarilor, foarte grijulii să nu se aducă vreo atingere atotputernicelor
simțăminte nepatriotice ale alogenilor (ne amintim că gânditorul Nae Ionescu
făcea o foarte subtilă distincție între român și bun român: român poate să fie
doar cineva care simte cu adevărat românește, ca de pildă un țăran cu câteva
generații în spate, pe când bun român poate să fie orice alogen care respectă
legile și se achită cu conștiinciozitate de obligațiile cetățenești), din
aceste motive, vasăzică, naționalismul și patriotismul sunt vestejite fără cruțare
la nivel oficial.
Ce
mai tura-vura, în actualele condiții ale imperiului european (împărații romani
se conduceau după „Dezbină și domnește!”, păpușarii zilelor noastre după
”Amestecă și sodomește!”), este de prost gust să-ți etalezi ca român
patriotismul și naționalismul. Evident, nu la fel stau lucrurile în cazul unui
neamț, deși este arhiștiut faptul că naționalismul german se practică fățiș și
că el este atât de ponderat (sic!), încât de regulă depășește ultranaționalismul
estic. Dar roboții fără obraz din „locomotiva” Europei își pot permite orice și
nimeni n-o să-i tragă de mânecă. Spun „nimeni” gândindu-mă la egalii lor în
făcătura supranumită UE (englezii sau francezii), că pe alții (românii, de
pildă) nimeni nu-i bagă în seamă. Mă rog, avem astfel dovada că una este
egalitatea pe hârtie a tuturor membrilor UE și cu totul alta cea practică,
respectiv de tip orwellian: „Toate animalelele sunt egale între ele. Dar unele
sunt mai egale ca altele”...
Că
nemții își permit orice, o știm prea bine pe pielea noastră. Nu numai că tot acuși-acuși
ne trag de urechi prin oficialii lor, inclusiv prin ambasada de la București,
dar mai fac și pe tâlharii corecți. Dovadă că nu suflă niciun cuvințel despre
zecile de miliarde cu care, potrivit contractelor încheiate, ne-au rămas datori
la sfârșitul celui de-al doilea război mondial. Iar oficialii români sunt prea
lași ca să ia taurul de coarne și să pretindă ce-i al nostru. Dar nu cu fereală
și între patru ochi, ci de la obraz și în auzul tuturor în plenul
Parlamentului.
Aceeași
suspectă tăcere este în ambele tabere și în legătură cu cele peste 93 de tone
(exact 93.570 kilograme), tezaurul românesc încărcat la Iași în vagoane și
trimis în luna decembrie 1916 la Moscova, ca nu cumva să cadă în mâinile nemților.
Ironia sorții a făcut ca tot ei să se înfrupte din aurul românilor, bani cu
care s-au pus pe picioare după enormele pierderi suferite în primul război
mondial. Căci Lenin, omul pregătit și finanțat de nemți, a înțeles să-și
plătească datoriile cu tezaurul românesc, drept urmare l-a expediat la Berlin.
Cu
grosolănia și nesimțirea specifică rasei teutonice, nemții zilelor noastre au
înțeles să rezolve acest litigiu în felul următor: La presiunea lor, în data de
2 octombrie 2012 Adunarea Parlamentară a Uniunii Europene a hotărât că România
nu va primi înapoi tezaurul de la ruși! Păi cum să-l primească de la ruși când
el a fost păpat de nemți?! De unde se vede cât se poate de limpede de ce
istoria este scrisă după vrerea învingătorilor și fârtaților acestora, inclusiv
din tabăra învinșilor : Ar fi grozav de incomod ca tot omul să știe atât despre
fraternitatea tâlhărească dintre nemți și ruși la sfârșitul primului război
mondial și mai târziu, cât și despre strânsa colaborare dintre ei la începutul
celui de-al doilea război mondial (Polonia atacată simultan de cele două
lighioane, Pactul Ribbentrop-Molotov încă în vigoare).
Cealaltă
mare găselniță a Uniunii Europene este multiculturalismul sau acel talmeș-balmeș
care-i va face pe urmașii noștri să fie în anumite privințe (automobilism,
calculatoare, telefonie mobilă, modă, cancanuri, manele etc.) mai informați ca
noi. Dar una este să fii informat și cu totul altceva să fii cult.
Nota 1: Una din grozăviile la care
Uniunea Europeană trudește în momentul de față este viitoarea ei religie
lipsită de credință. Cine știe? Poate că musulmanii nu vor avea nimic împotriva
ei...
Nota 2: Dacă în artă, prioritar în
literatură, se poate vorbi de un specific național, filozofia și știința sunt
supranaționale. A căuta cu tot dinadinsul specificul național în ele, înseamnă
a le răpi universalitatea. Așa cum just afirmă P.P.Negulescu în tratatul Geneza formelor culturii, din simplul
motiv că tot ortodocși sunt grecii, rușii, bulgarii și sârbii, nici măcar
ortodoxismul nu este specific românesc. Altfel spus, poate fi caracteristică o
trăsătură care diferențiază, nicidecum una unificatoare.
Sighetu
Marmației,
George PETROVAI
8 mai 2016
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu