MOTTO
„Școala pentru toți, educație
pentru fiecare elev, pentru că „educația
este cel mai frumos dar pe care îl poate primi omul” (Platon).
VIZIUNEA ȘCOLII
În parteneriat și în
colaborare cu actorii sociali, promovând toleranța și înțelegerea Școala Gimnazială Chelința asigură condiții
pentru dezvoltarea armonioasă a fiecărui copil din unitate, sădindu-i
încrederea în sine, încurajându-l să se manifeste liber și ajutându-l să
descopere că prin muncă asiduă, cu talent și perseverență poate
deveni„ cel mai bun”.
În limitele impuse cu
resursele existente, într-un ritm propriu, bazați pe convingerea că toate au un
început, să facem singuri ceea ce așteptăm de la alții, astfel încât mâine să fim
mai buni ca azi.
EDUCAȚIA NU ESTE UN
PRIVILEGIU PENTRU CÂȚIVA, CI ESTE UN DREPT AL TUTUROR.
MISIUNEA ȘCOLII
Demersul educațional al
Școlii Gimnaziale Chelința promovează egalitatea șanselor, responsabilizarea
părinților pentru pregătirea școlară și evoluția elevilor, dezvoltarea
interacțiunii cu comunitatea locală.
Școala ca parte a
comunității, caută să fie atentă la nevoile și așteptările acesteia, să
stabilească strategiile, obiectivele, scopurile.
Cadrele didactice,
autoritățile locale, părinții, vor asigura un climat de muncă și învățare
stimulativ, centrat pe elev, având ca finalitate pregătirea acestuia pentru o
societate europeană.
Suntem deschiși pentru toți
cei care au nevoie de educație. Respectăm fiecare elev, oricât de modeste ar fi
rezultatele școlare, identificând potențialul și aptitudinile fiecăruia pentru
a le putea valorifica deplin.
Cu aceste idealuri care se
găsesc pe frontispiciul școlii ca o profesiune de credință, dar și în sufletele
dascălilor-a avut loc în data de 30 mai 2016 ședința de susținere a lucrării pentru obținerea
gradului didactic I a d-nei directoare a școlii prof. Moldovan Carmen- Camelia
cu titlul „Modalități de stimulare a creativității la Limba și Literatura
Română”, coordonator științific a fost conf. univ. dr.Monica Maier, președinte de
comisie doamna Alina Boja, din comisie făcând parte și doamna Raluca
Pop - responsabila Cercului Pedagogic zonal.
Președinta comisiei d-na Alina
Boja luând cuvăntul transmite felicitări candidatei spunând că lecțiile la care
a asistat au fost realizate profesional cu antrenarea întregului colectiv de
elevi care participă atât la matematică cât și la citire cu mult curaj în
abordarea problemelor. Se acordă nota maximă.
Dna. conf. univ. Monica Maier
precizează faptul că în activitate s-au folosit metode tradiționale dar și
moderne ca „metoda stelară”, „metoda ciorchinelui”„ a cadranelor”, „turul
galeriei”realizându-se înțelegerea lecțiilor
de către toți elevii.
Fiecare copil a reușit să
citească în text în ritm propriu și să înțeleagă ceea ce a citit, propunătoarea
ocupându-se în egală măsură de cei creativi și de cei mai slabi la învățătură.
În fața problemelor creative aceste categorii de elevi au fost la egalitate, pe
toți i-au interesat lucrurile noi și originale: astfel, lecțiile și-au atins
scopul pentru care au fost concepute-elementele imaginative au fost prezente.
Dna. Monica Maier subliniază
faptul că d-na. directoare Moldovan Carmen Camelia este foarte apropiată de
copii, indiferent de etnie; lucrează
folosind metoda „inteligențelor multiple”într-o manieră de integrare a
cunoștințelor într-un sistem; imaginația s-a manifestat prin joc și cu
folosirea metodelor activ-participative-dna.Moldovan Carmen dând dovadă de mult
tact pedagogic și cunoașterea psiho-pedagogică a elevilor. Se acordă nota zece.
D-na prof. Moldovan
Carmen-Camelia în susținerea lucrării sale prezintă părțile lucrării sale ca
fiind: conceptul de creație, strategii de dezvoltare a creativității, educarea
elevilor pentru societate, activități extrașcolare care dezvoltă creativitatea.
Cadrele didactice din școală și invitații urmăresc cu atenție cele relatate
ajungând la concluzia că aceste procedee creative sunt spontane, originale și aduc idei valoroase.
D-na prof. Mureșan Olimpia
apreciază lucrarea științifică precizând că a fi creativ e o calitate, un
atribut al omului în general iar la școală putem să dezvoltăm acest potențial
ajutându-i pe elevi să descopere ceva nou, inedit, să spună și să
gândească„altfel” Noul nu apare de la început, dar prin conversație, prin
asociere se amplifică informația, se poate trece de la cunoscut la necunoscut
prin imaginație având ca rezultat „noul” sau ineditul; știut fiind că fără
imaginație nu există creativitate.
D-na Sav Paulina a luat
cuvântul relatând episoade de pe când era elevă d-na Carmen la ea în clasă ;
fiind foarte emoționată spune că de mică eleva Carmen avea o mare sete de
cunoaștere , fiind un model pozitiv iar acum „faptele vorbesc pentru ea” recunoaște că „învățăcelul și-a depășit
maestrul”„îmi pare bine că m-a depășit”.
La final d-na Pop Raluca
fiind în asentimentul tuturor colegilor o felicită pe directoare pentru
lucrarea prezentată și susținută dorindu-i și pe viitor succese în activitate
și să fie la fel de optimistă.
Am relatat această activitate
deoarece a reprezentat un eveniment plăcut pentru noi, dascălii de la Şcoala
Chelința și pentru comunitatea școlară din localitate.
prof. înv. primar
Olimpia Mureșan
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu