marți, 31 mai 2016

ȘCOALA GIMNAZIALĂ CHELINȚA ARE UN DASCĂL DE EXCEPŢIE ÎN PERSOANA DOAMNEI CARMEN CAMELIA MOLDOVAN !

                            
MOTTO
„Școala pentru toți, educație pentru fiecare elev,  pentru că „educația este cel mai frumos dar pe care îl poate primi omul” (Platon).
VIZIUNEA ȘCOLII
În parteneriat și în colaborare cu actorii sociali, promovând toleranța și înțelegerea  Școala Gimnazială Chelința asigură condiții pentru dezvoltarea armonioasă a fiecărui copil din unitate, sădindu-i încrederea în sine, încurajându-l să se manifeste liber și ajutându-l să descopere că prin muncă asiduă, cu talent și perseverență  poate      deveni„ cel mai bun”.
În limitele impuse cu resursele existente, într-un ritm propriu, bazați pe convingerea că toate au un început, să facem singuri ceea ce așteptăm de la alții, astfel încât mâine să fim mai buni ca azi.
EDUCAȚIA NU ESTE UN PRIVILEGIU PENTRU CÂȚIVA, CI ESTE UN DREPT AL TUTUROR.
MISIUNEA ȘCOLII
Demersul educațional al Școlii Gimnaziale Chelința promovează egalitatea șanselor, responsabilizarea părinților pentru pregătirea școlară și evoluția elevilor, dezvoltarea interacțiunii cu comunitatea locală.
Școala ca parte a comunității, caută să fie atentă la nevoile și așteptările acesteia, să stabilească strategiile, obiectivele, scopurile.
Cadrele didactice, autoritățile locale, părinții, vor asigura un climat de muncă și învățare stimulativ, centrat pe elev, având ca finalitate pregătirea acestuia pentru o societate europeană.
Suntem deschiși pentru toți cei care au nevoie de educație. Respectăm fiecare elev, oricât de modeste ar fi rezultatele școlare, identificând potențialul și aptitudinile fiecăruia pentru a le putea valorifica deplin.
Cu aceste idealuri care se găsesc pe frontispiciul școlii ca o profesiune de credință, dar și în sufletele dascălilor-a avut loc în data de 30 mai 2016 ședința de susținere a lucrării pentru obținerea gradului didactic I a d-nei directoare a școlii prof. Moldovan Carmen- Camelia cu titlul „Modalități de stimulare a creativității la Limba și Literatura Română”, coordonator științific a fost conf. univ. dr.Monica Maier, președinte de comisie doamna Alina Boja, din comisie făcând parte și doamna Raluca Pop - responsabila Cercului Pedagogic zonal.
Președinta comisiei d-na Alina Boja luând cuvăntul transmite felicitări candidatei spunând că lecțiile la care a asistat au fost realizate profesional cu antrenarea întregului colectiv de elevi care participă atât la matematică cât și la citire cu mult curaj în abordarea problemelor. Se acordă nota maximă.
Dna. conf. univ. Monica Maier precizează faptul că în activitate s-au folosit metode tradiționale dar și moderne ca „metoda stelară”, „metoda ciorchinelui”„ a cadranelor”, „turul galeriei”realizându-se înțelegerea lecțiilor  de către toți elevii.
Fiecare copil a reușit să citească în text în ritm propriu și să înțeleagă ceea ce a citit, propunătoarea ocupându-se în egală măsură de cei creativi și de cei mai slabi la învățătură. În fața problemelor creative aceste categorii de elevi au fost la egalitate, pe toți i-au interesat lucrurile noi și originale: astfel, lecțiile și-au atins scopul pentru care au fost concepute-elementele imaginative au fost prezente.
Dna. Monica Maier subliniază faptul că d-na. directoare Moldovan Carmen Camelia este foarte apropiată de copii,  indiferent de etnie; lucrează folosind metoda „inteligențelor multiple”într-o manieră de integrare a cunoștințelor într-un sistem; imaginația s-a manifestat prin joc și cu folosirea metodelor activ-participative-dna.Moldovan Carmen dând dovadă de mult tact pedagogic și cunoașterea psiho-pedagogică a elevilor. Se acordă nota zece.
D-na prof. Moldovan Carmen-Camelia în susținerea lucrării sale prezintă părțile lucrării sale ca fiind: conceptul de creație, strategii de dezvoltare a creativității, educarea elevilor pentru societate, activități extrașcolare care dezvoltă creativitatea. Cadrele didactice din școală și invitații urmăresc cu atenție cele relatate ajungând la concluzia că aceste procedee creative sunt spontane,  originale și aduc idei valoroase.
D-na prof. Mureșan Olimpia apreciază lucrarea științifică precizând că a fi creativ e o calitate, un atribut al omului în general iar la școală putem să dezvoltăm acest potențial ajutându-i pe elevi să descopere ceva nou, inedit, să spună și să gândească„altfel” Noul nu apare de la început, dar prin conversație, prin asociere se amplifică informația, se poate trece de la cunoscut la necunoscut prin imaginație având ca rezultat „noul” sau ineditul; știut fiind că fără imaginație nu există creativitate.
D-na Sav Paulina a luat cuvântul relatând episoade de pe când era elevă d-na Carmen la ea în clasă ; fiind foarte emoționată spune că de mică eleva Carmen avea o mare sete de cunoaștere , fiind un model pozitiv iar acum „faptele vorbesc pentru ea”  recunoaște că „învățăcelul și-a depășit maestrul”„îmi pare bine că m-a depășit”.
La final d-na  Pop Raluca fiind în asentimentul tuturor colegilor o felicită pe directoare pentru lucrarea prezentată și susținută dorindu-i și pe viitor succese în activitate și să fie la fel de optimistă.
Am relatat această activitate deoarece a reprezentat un eveniment plăcut pentru noi, dascălii de la Şcoala Chelința și pentru comunitatea școlară din localitate.


            prof. înv. primar Olimpia Mureșan

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu