Ministrul Educatiei, Pavel Nastase,
a anuntat ca nu considera oportuna reformarea metodologiei de acces in
invatamantul liceal prin reintroducerea examenelor de admitere. Tot Nastase
spune, insa, ca ar putea fi modificat examenul de bacalaureat. Acesta ar urma
sa devina diferentiat, in functie de specializarea in care a fost pregatit
elevul.
Ministrul Educatiei, Pavel Nastase, a declarat in timpul
unei vizite facute, joi, la Arad, ca nu crede ca este oportuna reformarea
metodologiei de acces a elevilor in invatamantul liceal, subiect aflat in
dezbatere publica in ultima perioada.
"Asa cum este organizata evaluarea (nationala - n.r.)
in momentul de fata, corespunde si se racordeaza foarte bine cu sistemul
romanesc de invatamant. Noi avem obligativitatea invatamantului pana in clasa a
X-a, iar daca introduci un examen de admitere... nu este necesar. Evaluarea
nationala este un examen care ne permite sa repartizam elevii in ciclul
urmator", a spus Pavel Nastase.
Ministrul a fost intrebat si daca are in vedere introducerea
bacalaureatului diferentiat, in functie de specializarile urmate de elevi in
liceu, afirmand ca ia in calcul aceasta posibilitate.
"Ma gandesc la orice masura, inclusiv la aceasta
masura, care sa aduca sistemul de invatamant romanesc intr-o stare de
normalitate. Sa avem flexibilitatea necesara si cu aceasta descentralizare,
copiii sa vina cu placere la scoala, sa avem manuale care evident sa aiba la baza
programe scolare corespunzatoare, nu foarte stufoase, care sa plece de la
competente, si nu de la anumite disipline sau continuturi pe care le cunosc
unii sau atii care lucreaza in invatamant", a spus Nastase.
Ministrul Educatiei a facut o vizita in Arad pentru a
participa la Targul EDU2JOB (care include un targ a locurilor de munca, un targ
al educatiei si unul al firmelor de exercitiu), pentru inaugrarea unui nou
sediu al Inspectoratul scolar Judetean si pentru o intalnire cu inspectorii
scolari generali judeteni.
Nastase a afirmat ca inchiderea a 1.600 de scoli incepand cu
2006 nu este o masura neaparat buna, pentru ca "s-a mers doar pe ideea de
eficienta economica", in timp ce siguranta elevilor nevoiti sa faca naveta
in centre de comuna sau la oras a fost neglijata.
"Din cauza inchiderii scolilor, au aparut si
microbuzele scolare, a aparut naveta pentru elevi si cadrele didactice (...)
Avem semnale din teritoriu foarte multe de la cadre didactice si elevi care se
plang pentru ca fac naveta dintr-o parte in alta. Foarte grav este ca aproape
in fiecare saptamana sunt accidente in care sunt implicate microbuzele scolare.
Decat naveta, cred ca mai eficient este sa reinfiintam anumite scoli", a
spus ministrul.
"Vrem sa vedem daca sunt unele locatii care, in functie
de populatia scolara si resursa cadrelor didactice, sa fie redeschise, sa
gandim o realocare a acestor spatii".
"Pe mine ma ingrijoreaza foarte mult aceste accidente
cu microbuze scoalare, aproape saptamanal se intampla. in plus, am aglomerat
foarte mult scolile centrale, toata lumea vrea sa invete in centru. Trebuie
facuta o noua analiza, sa nu cumva din motive pur de eficienta economica sa
afectam viata oamenilor, sanatatea", a adaugat Nastase, potrivit news.ro.
Autor: portalInvatamant.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu