miercuri, 26 iulie 2017

Informare Media IPMM

Realizările  Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Maramureş în cursul primelor 6 luni ale anului 2017 comparativ cu aceiaşi perioadă a anului 2016

                                                     



A.  EXECUTIA  BUGETULUI GENERAL CONSOLIDAT DE STAT

Situatia realizarii veniturilor cuvenite bugetului general consolidat al statului pe total si pe bugete componente, pe semestrul I 2017, comparativ cu cele realizate in cursul semestrului  I  2016, se prezinta astfel:                                                                           
                                                                                                                    - mii lei -
SPS
SPECIFICATIE
REALIZAT
sem.I 2016
REALIZAT
sem.I 2017
Diferente
sem.II.2017/
sem.II.2016
  Grad realizare
    ( % )
Bugetul de stat
284.357,05
270.963,38
- 13.393,67
95,28
Bugetul asigurarilor sociale de stat
184.945,38
220.727,59
35.782,21
119,35
Bugetul fondului de somaj
7.359,47
8.868,63
1.509,16
109,31
Bugetul fondului national unic
de asig de sanatate
98.534,04
110.144,04
11.610,00
111,78
TOTAL BUGET CONSOLIDAT
575.195,94
610.703,64
35.507,70
106,17

       Se constata ca pe total buget consolidat veniturile incasate au crescut in semestrul I 2017 fata de cele din semestrul I 2016 cu 35.507,70 mii lei, ceea ce procentual reprezinta 106,17 %.
  
     Analizand veniturile realizate pe bugete componente in cursul sem.I  2017, fata de  cele realizate in  sem.I 2016, situatia se prezinta astfel:
     - bugetul de stat a inregistrat o scadere  13.393,67 de mii lei, ceea ce procentual reprezinta  o diminuare cu 4,72 %;
                       - bugetul asigurarilor sociale de stat a crescut cu  35.782,21 mii lei ( 119,35  %);
     - bugetul asigurarilor pentru somaj a inregistrat  o crestere cu  1.509,16 mii lei
       (109,31 %);
     - bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate a cunoscut o crestere de 11.610,00 mii lei ( 111,78 %).
  
                      În vederea menţinerii volumului încasărilor bugetare, precum şi recuperării arieratelor acumulate şi  în perioada următoare se vor întreprinde acţiuni constând în:           
            - analiza punctuală a operatorilor economici cu plaţi consistente  la buget în trecut şi care, în prezent, înregistrează un grad scăzut de conformare voluntară la plată, pentru identificarea   cauzelor neplăţi la termen, precum şi pentru identificarea acţiunilor viitoare;
            - intensificare acţiunilor de identificarea a unor noi contribuabili care pot fi beneficiari unor eşalonări la plată, concomitent cu asistenţa privind respectarea eşalonărilor acordate deja şi / sau repunerea pe rol a celor pierdute;
            - monitorizarea măsurilor de executare silită întreprinse în cazul contribuabililor care înregistrează obligaţii restante mai mari de 30 de zile şi
intensificarea măsurilor de executare silită faţă de operatorii economici care înregistrează restante la plată prin instituirea de sechestre bunuri, in cazul in care nu au fost deja instituite;
          - analiza sechestrelor instituite deja din punct de vedere al stingerii titlurilor care au stat la baza întocmirii lor şi-n cazul în care nu se înregistrează o evoluţie satisfăcătoare, solicitarea evaluării în vederea valorificării bunurilor, urmată de măsura organizării de licitaţii de vânzare.

 In cursul semestrului I 2017 au fost aplicate 15.995 proceduri de executare silita pentru recuperarea creantelor bugetare in valoare de 127.320 mii lei, dupa cum urmeaza:
-   15.995  somatii comunicate pentru recuperarea  sumei de 127.320 mii lei;               
-     8.634 popriri pe conturi pentru recuperarea  sumei de 104.872 mii lei;
-     1.217 popriri venituri terti pentru recuperarea  sumei de 21.302  mii lei;
-          17 sechestre bunuri imobile pentru recuperarea  sumei de  6.402 mii lei;
-           20 sechestre bunuri mobile pentru recuperarea  sumei de  2.465 mii lei
          Urmare a acestor masuri s-au incasat creante bugetare restante in suma de                              50.835  mii lei ( 39,92 %).
        Pe bugete componente, recuperarea creantelor bugetare aferente bugetului general consolidat de stat urmare a masurilor de executare silita intreprinse in cursul sem. I  2017 se prezinta astfel:
                                                                            - mii lei -
SPECIFICATIE
SUME EXECUTATE
SILIT
Sem.  I 2017
SUME INCASATE
URMARE
A EXECUTARII
sem.I 2017
          %
(grad de
 incasare)
Bugetul de stat
108.268
32.611
30,12
Bugetul asigurarilor sociale de
 stat
13.128
12.464
94,94
Bugetul fondului de
 somaj
570
541
94,91
Bugetul fondului national unic de asig de sanatate
5.354
5.219
97,47
TOTAL BUGET CONSOLIDAT
127.320
50.835
39,92

        Mentionam ca s-au luat masuri de impulsionare a incasarii sumelor declarate de agentii economici si nevirate la termenele legale de plata, prin notificarea acestora sau prin deplasarea personalului propriu la sediul debitorilor, pentru comunicarea prompta a masurilor de executare silita, precum si prin intreprinderea de actiuni de inspectie fiscala avand ca obiect impulsionarea incasarilor.

        In vederea recuperarii creantelor bugetare Administratia Judeteana a Finantelor Publice Maramures a procedat la somarea agentilor economici aflati in insolvabilitate sau incapacitate de a-si achita restantele la bugetul consolidat al statului, in caz contrar procedandu-se la declansarea procedurii de punere in faliment conform prevederilor Legii nr. 85 /2006 - legea insolventei. Din evidentele existente la nivelul Administratiei Judetene a Finantelor Publice Maramures reiese ca s-au initiat si inregistrat in cursul sem.I 2017, la Tribunalul Maramures, un numar de 85 actiuni pentru declansarea procedurii de declarare in stare de faliment in vederea  recuperarii de creante restante in suma de  22.794,25  mii lei.
    In cursul sem.I  2017 s-au recuperat pe aceasta cale creante bugetare restante  in suma de   9.479,61 mii lei.

       In sem.I 2017, la nivelul Administratiei Judetene a Finantelor Publice Maramures, activitatea juridica a inregistrat  un numar de  1.393  dosare noi, astfel:
-   48 contestatii la executare formulate impotriva actelor de executare emise de organele fiscale;
-      17  actiuni avand ca obiect drepturi banesti;
-  50 actiuni de contencios administrativ avand ca obiect contestatii formulate impotriva actelor administrative fiscale intocmite de Activitatea de inspectie fiscala;
-   822 actiuni privind restituirea taxei de poluare /taxa de timbru;
- 289 dosare penale si de cercetare penala avand ca obiect evaziunea fiscala, contrabanda;
-  56 cauze civile avand ca obiect uzucapiunea, obligatia de-a face despagubiri, actiuni in constatare, radieri, dizolvari;
-  26 plangeri la contraventie formulate impotriva proceselor verbale de contraventie incheiate de organele fiscale;
-   85 dosare insolventa.
         Total sume aflate in litigiu la finele sem.I 2017 - 1.285.561 mii lei.
                  
In cursul semestrului I 2017 au fost preluate spre valorificare bunuri legal confiscate sau intrate in proprietatea privata a statului in valoare de  1.708,86  mii lei, existand la finele perioadei bunuri de valorificat de 1.947,18 mii lei.
     Totalul bunurilor valorificate (cu precadere mijloace de plata liber convertibile -1.565,19 mii lei) in perioada analizata reprezinta 1.669,35 mii lei, valorificarea facandu-se in principal prin vanzare directa de la locul de depozitare ( 1.625,73 mii lei) si prin magazinul propriu ( 43,62 mii lei). Bunurile de aceasta natura existente in  stoc la finele sem.I 2017 reprezinta  196,87  mii lei, din care 94,93  mii lei reprezinta contravaloarea bunurilor greu vandabile.

       In cursul sem.I 2017 au fost eliberate un numar de 1912 certificate de cazier fiscal din care solicitate de persoane fizice un numar de 1.484 caziere si de persoane juridice  un numar de 428 caziere.
      Comparativ cu activitatea desfasurata in cursul sem.I 2016 cand au fost eliberate un numar de 1.793 certificate de cazier fiscal, in cursul sem.I 2017 au fost eliberate cu  119  certificate de cazier fiscal mai mult.
       In cursul semestrului I 2017 au fost transmise in cazierul fiscal national de la nivelul intregului judet un numar de 1.141  fapte care fac obiectul acestuia.  
      
      Privitor la activitatea registrului contribuabililor persoane juridice, la nivelul judetului, in cursul sem. I  2017au fost inregistrate un numar de:
       -  2.250 declaratii de inregistrare fiscala pt persoane juridice,asocieri si alte entitati fara personalitate juridica (formular 010);
       -    116 declaratii de inregistrare pt organizatii nonguvernamentale (formular 010);
       -    37 declaratii de inregistrare fiscala/declaratie de mentiuni pt institutii publice ( formular 040);
       -   156 modificari de domiciliu fiscal  al contribuabilului (formular 050);
 -   22 declaratii de inregistrare fiscala pt sediile secundare care potrivit legii au obligatii de plata (formular 060);
-    258 declaratii de inregistrare fiscala pt sediile secundare( formular 061);
-     59 declaratii de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pt persoanele impozabile inregistrate in scopuri TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania (formular 092);
-  61 declaratii de inregistrare in scopuri de TVA /declaratie de mentiuni a altor persoane care efectueaza achizitii intracomunitare(formular 091);
      -   2.261 certificate de depunere a declaratiilor on-line (formular 150) ;
      -        17 cereri de revocare a semnaturii digitale on-line (formular 151);   
      -  545 declaratii 152 pentru utilizarea certificatului digital calificat (accesul  direct pe internet al firmei la dosarul fiscal )conform OPANAF 230/2013; 
      -    2 declaratii 153 pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului acces controlat la informatiile cuprinse in dosarul fiscal conform OPANAF 230/2013; 
       -    22  adeverinte  pentru publicarea in Monitorul Oficial a pierderii codului fiscal;
       -    21 adeverinte eliberate pentru neplatitori TVA;
       -  128 certificate  de inregistrare in scopuri TVA;
       -  871 persoane juridice inactive si  reprezentanti legali ai firmelor inactive la care a fost intocmita fisa 506 de inscriere in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala;
       -   8 firme care a cesionat parti sociale au fost intocmite adrese catre unitatile fiscale unde sunt arondate fiscal;
    -   12 societati comerciale s-au inregistrat ca si platitori de TVA dupa ce le-a fost anulat codul de platitor TVA conform Ordinului 3331/2013;
       -  4 mentiuni de dizolvare, radiere si numire lichidatori comunicate de Oficiul national al Registrului Comertului in baza protocolului nr.55997/320746/2006;
       - 190 persoane juridice reactivate si reprezentanti legali ai persoanelor juridice declarate inactive au fost actualizati prin fisele de actualizare in cazierul fiscal, declaratia 508 (cf. O.P.M.F.P nr.2696/24.10.2011);
       -  14 bilanturi de lichidare a societatilor comerciale;
       -  14 declaratii de inregistrare fiscala  /declaratii de radiere pentru contribuabilii nerezidenti  care nu au sediul permanent in Romania ( formular 015);
       -  1 certificat privind nedeductibilitatea TVA aferent cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare conform Ordinului  nr. 33 /2012.                                                                            

                   Privitor la activitatea registrului contribuabililor persoane fizice la nivelul judetului, in cursul sem.I 2017 :
- au fost intocmite si distribuite adeverinte de venit pentru un numar de 37.655 contribuabili la solicitarea acestora;
- au fost calculate si distribuite contribuabililor  un numar de 407 decizii privind timbrul de mediu pentru autovehicule  in valoare de 647 mii lei;
- au fost emise un numar de 5310 certificate de TVA in scopul inmatriculari mijloacelor de transport vechi, achizitionate din U.E ;
- au fost  generate, editate si expediate plati anticipate pentru veniturile din 2017 , la activitati independente, agricole si chirii in numar de 17.178  cu o valoare de 15.525 mii lei;
- au fost prelucrate declaratii de venit pentru veniturile obtinute in anul 2016 din activitati independente , cedarea folosintei bunurilor , contracte de agent si comision in numar de 3.277;
- au fost prelucrate, editate si expediate un numar de 1.695 decizii de impunere privind contributiile de asigurari sociale pe anul 2017 (D600 – pensii);
- au fost prelucrate si editate un nr. de 410 decizii de impunere de sanatate pentru contribuabili care nu realizeaza nici un venit;
- au fost prelucrate declaratii de inregistrare si mentiuni pentru      persoane fizice (070, 091, 095, 092, 050);
- au fost prelucrate un numar de 105 acte de control primite de la inspecţia fiscală ;
- au fost eliberate un numar de 1.106 certificate de inregistrare   fiscala;
           - au fost prelucrate un numar de 16.275 declaratii D230 pentru calculul a 2 %
           din impozit pentru sponsorizarea ONG-urilor;
- au fost editate si expediate un numar de 1.898 decizii cu suma de plata reprezentand contributii de plata la CASS pentru cei cu venituri din chirii.
                  
          Pentru informarea contribuabililor , în cursul semestrului I 2017:
-  s-au organizat 25 întalniri saptamanale cu contribuabilii, din care o intalnire a avut loc la Camera de Comert si Industrie, la aceste intalniri au  au participat un numar   de 210 contribuabili;
-   s-a  raspuns unui numar de 457 solicitari ale contribuabililor  adresate scris si prin email, solicitari referitoare la problematica fiscala, precum si la  un numar de 1.274 solicitari telefonice;
- s-a acordat asistenta si informatii privind legislatia, obligatiile contribuabililor, precum si modalitatea de indeplinire a obligatiilor declarative si de plata a obligatiilor fiscale, unui numar de 5.381 persoane fizice si juridice, iar in cadrul compartimentului de dubla impunere in numar de 884;
- s-au dat spre publicre in presa locala 131 comunicate de presa referitoare la modificarile legislative;
- s-au inregistrat  4 iesiri pe post radio-tv;
- au fost furnizate informatii privind eliberarea programelor de asistenta ;
- s-au   desfasurat actiuni de formare si perfectionare a personalului, s-au prelucrat  tematici referitoare la acte normative ;
- s-au organizat intalniri cu contribuabilii la AJFP Baia Mare, Sighetu Marmatiei, Viseu de Sus si Targu Lapus ,  avand ca tematica obligatiile declarative si de plata, conducerea evidentei contabile si intocmirea registrelor obligatorii ;
- au fost intreprinse acrtiuni si s-au luat masuri de mediatizare a serviciului la distanta ‘’ Spatiul privat virtual’’ ca procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoane fizice.

B. ACTIVITATEA DE INSPECTIE FISCALA

In cursul semestrului I 2017 au fost verificati 640 agenti economici, fiind incheiate 659 acte de inspectie fiscala, ceea ce reprezinta circa  1,65 % din totalul contribuabililor activi, persoane juridice si fizice, inregistrati in evidentele Administratiei Judetene a Finantelor Publice Maramures ca platitori de impozite si taxe la bugetul general consolidat de stat, la data de 30.06.2016.
       In urma inspectiilor fiscale intreprinse a fost atrasa la bugetul de stat suma de   
63.532   mii lei reprezentand:

-       diferente fata de evidenta agentilor economici.......63.100 mii lei ( 99,33  %)
-       amenzi aplicate ……………………………………..........  432 mii lei   ( 0,67  %).

Din totalul de  63.532  mii lei suma stabilita suplimentar, a fost incasata suma de   8.952  mii lei, ceea ce reprezinta   14,09  %.

            Componenta surselor atrase stabilite, pe principalele venituri ale bugetului de stat, se prezinta astfel:
           
             -         TVA ……………………………………………    47.978   mii lei  ( 75,52 %)
    -   impozit pe profit………………………………  13.627   mii lei  ( 21,45 %)
  -     impozit pe venit ……………………………..... 1.889   mii lei  (   2,98 %)
  -     alte impozite.......................................................  38  mii lei   (   0,05 %).

         In sem.I 2017 au fost efectuate 307 verificari fiind incheiate 326 acte de inspectie fiscala privind contributiile sociale datorate de agentii economici, fiind atrasa la bugetul general consolidat al statului din aceasta sursa, suma de  426  mii lei, reprezentand:
      - contributii la asigurarile sociale de stat ………………110 mii lei ( 25,82 %)
      - contributii la fondul national unic de asigurari
  sociale de sanatate ………………………………………..302 mii lei (  70,89 %)
- contributii la bugetul fondului de somaj …………...…. 14 mii lei (     3,29 %).
     
            Din cele   659    acte de inspectie fiscala incheiate, in cursul sem.I  2017, cele mai multe - 417 ( 63,28 % ) - au vizat societatile comerciale cu capital privat, iar  un numar de   242 ( 36,72 %)  acte de inspectie fiscala s-au incheiat in urma verificarilor intreprinse la persoanele fizice autorizate.


 C. ACTIVITATEA DE TREZORERIE SI CONTABILITATE PUBLICA


      In cursul semestrului I 2017 prin cele 4 trezorerii teritoriale s-au realizat  operatiuni de incasari si plati in numerar, rascumparari de certificate de trezorerie, alimentari si depuneri de numerar la banci in suma de 173.422 mii lei din care :
            - incasari de impozite si taxe in suma de ..........................170.572 mii lei
            - plati cu CEC-uri numerar si alte restituiri in suma de ....... 52.020 mii lei
            - rascumparari de certificate de trezorerie in suma de ...........  247 mii lei.
     Activitatea de trezorerie si contabilitate publica din judetul nostru deserveste un numar de cca. 330 institutii publice care au deschise in trezoreriile locale un numar de peste 7.000 de conturi.
            O alta categorie de clienti deserviti de trezorerie o reprezinta persoanele juridice si fizice (agenti economici, asociatii familiale si independenti) platitori de  impozite si taxe care sunt in numar de peste 12.000 si pentru care sunt deschise cca 100.000 conturi analitice.
            Pe baza operatiunilor de incasari si plati inregistrate in trezoreriile operative s-au intocmit lunar conturile de executie pentru toate bugetele, respectiv: bugetul de stat, bugetele locale, bugetul  asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, bugetul trezoreriei statului.
            S-au efectuat actiuni de indrumare si supraveghere a unitatilor operative ale trezoreriei in scopul incheierii in bune conditii si la termenele stabilite a exercitiului bugetar al anului 2016 conform Normelor metodologice aprobate prin OMFP nr. 2890/2016 si a Instructiunilor MFP nr. 478599/23.12.2016.     
      S-a incheiat Conventia nr. 257 /12.01.2017 cu ING BANK N.V. AMSTERDAM in baza Protocolului nr. 471727 /07.04.2014, nr. 929609 /08.04.2014 si nr. WP /P/ 249/28.03.2014 incheiat la nivelul  Ministerului Finantelor Publice privind furnizarea de date.
            Pe tot parcursul semestrului I 2017 s-au efectuat instruiri cu personalul din trezoreriile operative privind activitatea de trezorerie in baza modificarilor si noutatilor intervenite in legislatie in vederea desfasurarii unei activitati eficiente in conformitate cu reglementarile legale.
S-au  efectuat controale si s-au intocmit rapoarte de verificare a activitatii trezoreriilor operative.
          S-au incheiat conventii cu bancile comerciale in baza Protocoalelor incheiate la nivelul  Ministerului Finantelor Publice privind furnizarea de date.         
            Pe baza operatiunilor de incasari si plati inregistrate in trezoreriile operative  s-au intocmit:
-  zilnic situatiile operative privind incasarile realizate pe bugetul consolidat al statului defalcat pe bugete si cheltuielile aferente de principalii ordonatori de credite subordonati bugetului de stat care se transmite la Ministerul Finantelor Publice.
-  s-au incasat impozitele, taxele si contributiile datorate bugetului consolidat al statului in conturile unice si s-au distribuit pe venituri bugetare corespunzatoare conform OP ANAF nr. 1294/2007 cu modificarile si completarile ulterioare.
In cursul semestrului I 2017 Serviciul asistenta elaborarii si executiei bugetelor l ocale  a desfasurat urmatoarele activitati:
- a asigurat informarea si indrumarea tuturor unitatilor administrativ – teritoriale privind modificarile legislative aparute, precum si verificarea bugetelor locale finale pe anul 2016;
- a verificat si centralizat situatiile financiare ale trim.IV 2016 pe toate unitatile administrativ - teritoriale si a intocmit situatia centralizatoare pe judet pe care a depus-o la Ministerul  Finantelor Publice, la termen;
- dupa aprobarea Legii nr.6 /2017  privind bugetul de stat pe anul 2017 a asigurat repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata si cotelor defalcate din impozitul pe venit pe unitatile administrativ-teritoriale ale judetului Maramures in vederea intocmirii bugetelor de venituri si cheltuieli pe anul 2017;
- a asigurat indrumarea si verificarea bugetelor locale pe anul 2017 la unitatile administrativ - teritoriale;
- a verificat si centralizat situatia privind soldurile conturilor de venituri si soldurile conturilor de cheltuieli din contul de rezultat patrimonial la data de 31.12.2016;
- pana in data de 15 a lunii s-au verificat, centralizat si s-au transmis la Ministerul  Finantelor Publice, la termen, executia cheltuielilor cu imprumuturile interne, executia veniturilor si cheltuielilor din fonduri externe nerambursabile (preaderare), executia veniturilor si cheltuielilor din venituri proprii si subventii si executia veniturilor si cheltuielilor din bugetul local (Titlul VIII - Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare);
- pana in data de 20 a lunii s-au verificat , centralizat si s-au transmis la Ministerul Finantelor Publice, la termen, bilantul lunar si platile restante.

                     


                                              ŞEF ADMINISTRAŢIE

                                                               CĂLIN CHILAT

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu