Facebook ar putea renunţa la cea mai populară funcţie a
reţelei de socializare, News Feed (fluxul personalizat de ştiri).
Miercuri, în timpul discursului referitor la veniturile
companiei din al patrulea trimestru fiscal, CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, a
discutat despre evoluţia celei mai populare reţele sociale din lume. Unul din
aspectele discuţiei a atras atenţia celor prezenţi în mod deosebit, scrie
Business Insider.
„Ne aşteptăm ca Stories să depăşească numărul de postări al
News Feed-ului, devenind cea mai populară modalitate prin care oamenii
partajează conţinut”, a declarat Zuckerberg, potrivit Go4It.
Utilizatorii au interacţionat cu Facebook în ultimii zece
ani prin intermediul navigării în News Feed - colecţia de fotografii,
comentarii şi linkuri pe care o văd atunci când se loghează în contul personal.
Oamenii s-au familiarizat cu News Feed, funcţia fiind „la
fel de familiară ca tastatura unui smartphone”, scrie sursa citată. Chiar dacă
Facebook a încercat să modifice algoritmii care decid ce apare prima oară în
feed, structura reţelei a rămas aproape neschimbată.
La rândul său, Stories este un format mai nou de partajare a
clipurilor video şi fotografiilor şi le permite utilizatorilor să realizeze
adevărate „montaje” ale conţinutului lor. Faptul că Stories a fost dezvoltată
iniţial de Snapchat nu i-a deranjat pe cei de la Facebook, care au copiat funcţiile
şi le-au încorporat în produsele sale. Potrivit lui Zuckerberg, WhatsApp şi
Instagram sunt acum principalele două aplicaţii pentru partajarea prin Stories,
la nivel global.
Pe de altă parte, dacă Zuckerberg vede în Stories un
înlocuitor al News Feed-ului, ne putem gândi cum va arăta pe viitor Facebook
aşa cum îl ştim şi cât de stabil va fi afacerea cu reclame a companiei
americane.
Un format „rezistent”
la abuzuri?
Comentariile lui Zuckerberg despre Stories nu sunt
întâmplătoare, ci survin într-un moment în care Facebook încearcă să răspundă
criticilor legate de fake news, dependenţa de conţinut social media în rândul
copiilor şi alte fenomene ce ţin de prezentul tehnologic. Zuckerbeg vede în
Stories o funcţie mai puţin vulnerabilă în faţa abuzurilor, comparativ cu News
Feed.Sursa Mediafax
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu