Potrivit declarației
președintelui Consiliului Județean Maramureș,
Gabriel-Valer Zetea, reabilitarea infrastructurii rutiere a fost una din
prioritățile sale, încă din 2016, în
acest sens căutându-se finanțări pentru
cât mai multe tronsoane de drumuri din Maramureș.
”Echipe mixte din executivul Consiliului Județean
Maramureș au pregătit un set de
documentații pentru mai multe tornsoane
de drum, iar pentru proiectul ”Reabilitare Drumul Nordului – Maramureș, etapa I” s-a semnat Contractul de Finanțare pe POR, Măsura 6.1, în 2017, în prezența ministrului Marius Nica. Pentru alte patru tonsoane de drum
s-a reușit obținerea finanțării prin
Programul Național de Dezvoltare
Locală”, a precizat președintele
Gabriel-Valer Zetea.
Contractul care s-a semnat acum este parte dintr-un proiect
mai amplu de reabilitare a drumurilor județene
prin PNDL, care mai cuprinde: sectorul de drum județean DJ109F ce străbate localitățile:
Baba, Drăghia, Coroieni, Văleni, Răzoare, Târgu Lăpuș, Dămăcușeni și Rogoz, în lungime totală de 27,426 km;
sectorul de drum județean DJ186 care
străbate localitățile: Bârsana,
Strâmtura, Rozavlea, Șieu, Bogdan Vodă,
Dragomirești, Săliștea de Sus, Săcel, în lungimea totală de 39,223 km și sectorul de drum județean DJ187, pe traseul Leordina, Ruscova,
Repedea, Poienile de Sub Munte, în
lungimea totală dă 20,139 km.
”Pentru reabilitarea DJ 109 F Târgu Lăpuș, există o contestație în instanță, iar
pentru DJ 186 și DJ 187 documentațiile sunt validate în SEAP, urmând ca, în
ianuarie 2019, să fie deschise ofertele. Faptul că semnăm acest prim contract
dintre cele patru amintite e un prim pas foarte important pentru Maramureș. Aceasta, cu atât mai mult cu cât
procedurile de licitație, se știe, sunt foarte greoaie. Este un contract în valoare de
25.605.388,08 lei fără TVA, cu un termen de realizare de 360 de zile, din care
180 de proiectare și 180 de zile de
execuție”, a afirmat președintele Consiliului Județean Maramureș,
Gabriel-Valer Zetea.
Ing. Vasile Șpan,
directorul Direcției Tehnice din cadrul
Consiliului Județean Maramureș a prezentat câteva elemente tehnice ale
contractului. ”Lungimea totală a traseului este de 14,366 km, iar lucrările vor
viza și colectarea apelor pluviale,
amenajarea rigolelor, consolidări și
terasamente, poduri și podețe, elemente de siguranță a circulației.
Toate lucrările se vor efectua sub trafic. Dorim ca această lucrare să fie
realizată măcar la nivelul celei din cadrul proiectului de reabilitare a
traseului Baia Sprie – Bârsana. Prestatorul va avea întreaga noastră susținere pentru ca lucrările să se deruleze la
termen și în condiții tehnice corespunzătoare. Acest tronson de
drum va deveni unul foarte important pentru legătura cu județul Sălaj, în perspectiva finalizării podului
peste Someș.” – apreciază ing. Vasile Șpan.
Directorul general al firmei câștigătoare, ARL Cluj-Napoca, Dan Mihancea a dat asigurări în
ceea ce privește încadrarea în termene și rigori. ”Nu dorim doar să încasăm niște bani, ci să lăsăm o amprentă în Maramureș, în ceea ce privește calitatea lucrărilor noastre.” Finalizarea acestor proiecte
de infrastructură, fie ele prin POR sau prin PNDL, va reuși să contruiască o coloană vertebrală, o axă
a drumurilor reabilitate la nivelul județului
Maramureș, fapt care va avea un impact
economic și turistic major.
CJMM
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu