Decizia CCR de interzicere a candidaturii lui Călin Georgescu era previzibilă. Un om din afara sistemului post-decembrist nu avea cum să fie acceptat la masa puterii, mai ales că acesta avea un discurs considerat prea autohtonist, prea dur împotriva corupției de după 1990 și prietenesc față de Rusia într-un moment de război și de federalizare accentuată a Uniunii Europene. Dictonul vremii de astăzi consider că este acesta: Călin Georgescu pleacă însă problemele rămân. Criza este de sistem în România după 35 ani de la o revoluție, care conform documentelor istorice apare tot mai mult varianta ca o lovitură de stat din partea unei clici care să preia puterea și bogățiile țării. Călin Georgescu este doar efectul crizei, cauzele crizei sunt însă ilegalitățile și inegalitățile social-economice și de servicii speciale cu pensionabili de la 42 de ani, care sunt strigătoare la cer. Adică 5/6 la sută dintre pensionarii speciali beneficiază de 95 la sută din bugetul pensiilor celor care se pensionează la 65 de ani. Hai sa rezolvam cauzele crizei nu efectul. Observ că se vorbește tot mai mult și exagerat de efect nu de cauzele crizei. O sa apară la un moment dat un alt ”Georgescu” dacă nu soluționam criza sistemului, care este profundă. Cu toții știm că în România, dacă nu ești politruc, securist, ”membru discret” nu ai nicio șansă de evoluție în societate, Cred că trebuie sa rezolvam cauzele crizei, nu efectele acesteia. Dacă nu facem asta instituțional și democratic, va veni un alt ”Georgescu” și tot așa…Problema României este inegalitatea socială, economica și politică, unde ca în ”Neoiobăgia” lui C. Gherea de la 1907 o castă suprapusă și în minoritate conduce o majoritate tăcută și exploatată crunt. Nu o sa mai candideze azi Georgescu, dar problemele de inegalitate rămân pentru că guvernele nu reușesc să facă reforme reale de asigurare a șanselor egale a tuturor cetățenilor români în societate.
Trăim o criză sistemică, în care unii se pensionează
la 42 sau 45 de ani din structuri, apoi au cumul pensie speciala cu lucru la
stat, cu acces nelimitat la resurse și carieră nelimitată, în schimb ce
majoritatea românilor dacă nu sunt din partidele perene la putere, în structuri
secrete sau organizații discrete nu au nicio șansă. În România doar carnetul de
partid și apartenența la un serviciu secret face diferența la capitolul
bunăstare și acces la beneficii. De asemenea, lipsa unei politici de demnitate
românească pe plan internațional și subjugarea resurselor și bogățiilor țării
către firme și guverne străine ne-a epuizat economic și moral. De aici provine
criza, iar reformele structurale se lasă tot mai mult așteptate. S-a dovedit că
vor candida doar cei agreați pe lista scurtă oficială, adică cei care din 1990
sunt puși la butoane de un sistem care în decembrie 1989 l-au asasinat pe
Ceaușescu ca să-și păstreze puterea și să se înfrupte din bogățiile nelimitate
ale țării. De fapt în durata lungă a istoriei trăim un sistem importat pe 30
decembrie 1947. Narativul critic folosit de sistem împotriva valorilor
libertății se aseamănă cu cel din anii 50. Dacă cineva crede că stoparea unui
candidat la prezidențiale rezolvă problemele unei țări ca România izolată de
corupție și condusă de un cerc restrâns și complice de putere se înșeală
amarnic. De aceea consider că trebuie soluționată cauza crizei, nu efectul
pentru asigura o armonie social politică și economică într-un stat democratic.
Dacă nu se rezolvă criza de sistem și nu se lase
liber accesul egal la resurse și șanse în societate va apărea din nou un alt
Georgescu, care se va numi Ionescu sau un X-ulescu, pentru că nu s-a mers la
bazele crizei din România. Țara noastră din 6 decembrie 2024 este într-o criză
de legitimitate democratică așa cum au observat și liderii SUA. Într-o democrație
nu se poate vota pe liste agreate. Deocamdată democrația a înfrânt în România,
iar membri CCR se pot lăuda că au salvat-o de ”ruși” și pot să-și mănânce
liniștiți pensia specială cumulată cu lucru la stat. În realitate, România este
sfâșiată de lipsa reformelor, de un conflict dintre o castă conducătoare
subțire cu acces la resurse și un popor disperat și sărăcit trăitor într-o țară
cu datorii peste 150 miliarde de euro și cu război la granițe. De aceea,
reformele trebuie să înceapă imediat prin reabilitarea dialogului
social-politic și economic și a implementării reformelor în administrație,
economie și politică pentru șanse egale, iar redarea încrederii în democrație
și votul cetățeanului chiar să conteze. Într-o democrație bărbații politici
conduc, nu judecătorii. Suveranitatea provine de la popor, prin votul dat
partidelor și politicienilor. Legitimitatea nu poate veni de la 9 membri
dintr-o castă de magistrați. Restaurarea imediată a încrederii în democrație și
în vot este vitală într-o țară cu un stat în disoluție și în pericol de
dezintegrare datorită lipsei coeziunii naționale, a rupturii dintre o mare
parte din popor și clasa politică mai mult sau mai puțin coruptă. Sistemul pare
că l-au reinventat pe Ponta – candidatul suveraniștilor din partea serviciilor.
Restaurarea încrederii în instituțiile statului de drept prin democrație și
valorile libertății este vitală. Marile puteri ne așteaptă la cotitură și s-ar
putea să nu recunoască alegerile dacă acestea nu sunt libere, corecte și nu se
oferă dreptul constituțional de a candida. Asigurarea de alegeri libere și
egalitatea de șanse este cheia salvării statului român de la disoluție și
dezintegrare. Ca-n 1940, când românii nu au mai răspuns comenzilor clasei
politice corupte ce au anulat alegerile libere din decembrie 1937. Din păcate
judecătorii și politicienii nu au o viziune de ansamblu asupra acestor lucruri
astăzi. Ca istoric, vă spun că, dacă nu se fac reforme profunde în stat și nu
se restaurează democrația, încrederea românilor în procesul electoral și
egalitatea de șanse în societate, pot spune că viitorul nostru este sumbru:
Igen/Niet.
Ionuț
Țene
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu