Huawei a reuşit în trimestrul doi al lui 2015 să urce pe
locul trei în topul producătorilor de telefoane mobile. Compania chineză se
află astfel înaintea companiilor precum Xiaomi, Lenovo-Motorola şi Microsoft,
însă în continuare nu poate depăşi performanţele înregistrate de Apple şi
Samsung. Huawei a livrat 30,5 milioane unităţi de telefoane mobile în această
perioadă, o creştere cu 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Microsoft rămâne
astfel pe locul al patrulea. Chiar dacă deţine întreaga divizie de telefoane
mobile cumpărată de la Nokia ,
care include atât smartphone-urile Lumia (acum cu branding Microsoft), cât şi
seria de dispozitive non-smart, eforturile minime investite în dezvoltarea
dispozitivelor au dus la o scădere considerabilă a producţiei şi a cotei de
piaţă. Huawei deţine în acest moment 7% din piaţă la nivel global, în spatele
Apple cu 10% şi Samsung cu 20,5%.
Vorbind strict de
smartphone-uri, clasamentul la nivel mondial nu se schimbă foarte mult. Samsung
este pe primul loc cu 21,2% din piaţă, Apple pe locul 2 cu 14% din piaţă,
Huawei pe locul 3 cu 9% din piaţă, iar Xiaomi şi Motorola pe locurile 4 şi 5 cu
5,8, respectiv 4,8 din piaţă. Microsoft nici nu apare în rapoartele Strategy
Analytics, fiind inclus la grămadă cu alţi producători în categoria „Others”.
Se pare că Huawei nu este singura companie în ascensiune, ci întreaga industrie
de dispozitive mobile este în creştere, numărul de unităţi livrate în trimestrul
doi al acestui an fiind cu 15,1% mai mari decât anul trecut.
Cătălin Niţu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu