luni, 19 februarie 2018

Vă propunem pe tânăra poetă Bianca Georgiana BELE



BIANCA GEORGIANA BELE

- elevă (premiantă) la COLEGIUL NAȚIONAL ,,VASILE LUCACIU”, BAIA MARE;
- iubește satul și tradițiile lui ... poate și datorită educației primite acasă – tatăl ei fiind un pasionat pentru studierea și cercetarea folclorului și a lăzii de zestre extrem de bogată;
- apare în volum- broșurică (o carte de colorat) ce cuprinde un mesaj extrem de sensibil către MOȘ CRĂCIUN ...
- toată concepția și grafica acesteia aparține ei (Bianca Georgiana) împreună cu       fratele ei – Bogdan George – student la Universitatea Tehnică CLUJ-NAPOCA;
            LA TAIFAS CU MOȘ CRĂCIUN – - o poezie către Moș Crăciun și în același timp și o carte de colorat – pentru că MOȘ CRĂCIUN EXISTĂ!
 
-         PREMII OBȚINUTE IN PLAN LITERAR
1). PREMIUL III – obținut la CONCURSUL ,,NAȘTEREA DOMNULUI – RENAȘTEREA BUCURIEI”, cu participare națională, IAȘI – ediția a VI-a, noiembrie 2016 – mai 2017;
2). PREMIUL I – ACELAȘI CONCURS ...

ÎN CADRUL ACESTUI CONCURS AU FOST PREMIATE – POEZIA ȘI INTERVIUL CU MOȘ CRĂCIUN – la două secțiuni diferite (secțiunea poezie, secțiunea interviuri) – cele cuprinse in broșura LA TAIFAS CU MOȘ CRĂCIUN.

Concursul este cu participarea exclusivă a elevilor din toată țara ȘI ESTE SPRIJINIT ȘI SUSȚINUT DE:
-         INSPECTORATUL ȘCOLAR IAȘI;
-         INSTITUȚIA PREFECTULUI – IAȘI;
-         MITROPOLIA MOLDOVEI ȘI BUCOVINEI;
-         ȘCOALA GIMNAZIALĂ LITENI – IAȘI;
-         ȘCOALA GIMNAZIALĂ ,,B. P. HAȘDEU” – IAȘI;
-         CASA CORPULUI DIDACTIC IAȘI.

Debut în volum – 2016-2017 ... LA TAIFAS CU MOȘ CRĂCIUN

APARIȚII în volum colectiv:
2015
1). ANTOLOGIA – NINSORI ALBASTRE CERNE CERUL – Editura Napoca-Nova, Cluj-Napoca, nr. 9 (4/2015), îngrijitor antologie prof. univ. dr. VOICHIȚA PĂLĂCEAN-VEREȘ;
2017
2). ANTOLOGIA – PAȘI PE VISELE IERBII – Editura Napoca-Nova, Cluj-Napoca, nr. 14 (2/2017), îngrijitor ediție prof. univ. dr. VOICHIȚA PĂLĂCEAN-VEREȘ;

In curs de pregătire:
- TRADIȚII DE CRĂCIUN ÎN CHIUZBAIA – SEARĂ DE AJUN CU COLINDE - împreună cu BOGDAN GEORGE și VASILE BELE ... – culegere de texte și colinde tradiționale din Chiuzbaia ....




FIINȚEI DRAGI, AZI, ÎI MĂRTURISESC

Ființei dragi, azi îi mărturisesc,
Cu sinceritate – ce mult eu o iubesc,
E mamă și soție iubitoare,
Ființa cea mai înțelegătoare.
Nu vreau să treacă în zadar, această zi înălțătoare,
Când e a MAMEI – zi de sărbătoare.
Și vreau să fiu iarăși cu seamă,
Să spun ca și bunica-i cea mai bună MAMĂ,
Vă iubesc, vă prețuiesc
Și sănătate multă vă doresc,
Sunteți ființe pe acest pământ străbun,
Ce-ați investit în noi, tot ce a fost mai bun,
Vă mulțumim, iubite MAME
Și-atâta mai rostim,
Că vă IUBIM ... mult vă IUBIM.
La mulți ani MAMI! La mulți ani BUNICA!

Bianca BELE – Baia Mare, martie 2016
                      
            PRINTRE FLORI

Printre flori, printre urări,
Printre multe-mbrățișări,
Vreau să-ți spun MAMĂ iubită,
Cât mă simt de ocrotită.
...........
Tu știi să fii iubitoare,
Ești frumoasă ca o floare.
Tu știi să fii zâmbitoare,
Și cu toate răbdătoare.
..............
Te IUBIM, iubită MAMĂ,
Tu știi să pui pe toți seamă,
Ne iubești, ne ocrotești,
Tu și cu ochii zâmbești.
.............
La mulți ani cu sănătate,
Mulțumesc de bunătate,
De bucurii să ai parte
Și de rău să fii departe.
 
La mulți ani, măicuța mea,
Îți spune azi, fiica ta, BIANCA!”.


Bianca BELE, Baia Mare, martie 2016

O VORBĂ VREAU, AZI, SĂ MĂRTURISESC

O vorbă vreau azi să mărturisesc,
Să-i spun iubitei MAME ce mult o prețuiesc,
Ființă bună și-nțelegătoare,
Și mult-mul-mult, extrem de-ocrotitoare.
Astăzi îi spun din suflet ce mult eu o iubesc,
Și pentru toate-i mulțumesc,
Și pentru că e răbdătoare
Și pentru că e iubitoare
Și pentru că e primitoare
Și pentru că e caldă precum raza de soare.
LA MULȚI ANI – MĂICUȚA MEA IUBITĂ,
Am vrut să vezi că Andreea, fiica ta iubită,
Nu te uită ... nu te uită!


Bianca Bele – Baia Mare, martie – 2016


IUBITA  MEA MAMĂ ...

Iubită mea MAMĂ,
Atâta vreau să-ți spun, din suflet,
Dar și cu sinceritate,
Căci MAMA mea, e cea mai bună dintre toate.
Copil fiind mă rog la Dumnezeu,
S-o ocrotească și s-o păzea de rău.
Nu știu cum aș putea s-o răsplătesc,
Altfel, decțt, spunându-i,
Cât de mult eu o iubesc!
Îmi e ființa cea mai dragă                                                              
Și vreau s-audă lumea-ntreagă,
Rostind cuvântul – TE IUBESC!
Rostind cuvântul – MULȚUMESC!
Și-apoi o floare vreau să-ți dăruiesc.
MAMA - LA MULȚI ANI ȘI MULTĂ SĂNĂTATE!


Bianca BELE – Baia Mare, martie – 2016



MĂ UIT SPRE CER ...

Mă uit spre cer, spre soare și spre lună,
Acolo te găsesc măicuța mea cea bună,
Și de aici, de pe pământ, vreau să-ți mărturisesc,
Iubita mea măicuță,
Ce mult eu te iubesc!
Te-ai prea grăbit la ceruri să te duci
Și l-ai lăsat pe tata – să crească cei trei prunci
Și eu, și frații, și tata vrem să-ți mărturisim curat,
Iubită MAMĂ – nu te-am uitat. Nu te-am uitat!
Aș vrea de-acolo dintre stele, iubita mamă să ne vezi,
C-un ghiocel în mână, ieșit de sub zăpezi.
Pe care-am vrea ca să ți-l dăruim,
Și astăzi – de Ziua Mamei – să-ți spunem
Cât de mult te prețuim.
Și eu, și frații, și tata ... TE IUBIM!”.

Bianca BELE, Baia Mare, martie - 2016


NU POT CUPRINDE-N BRAȚE ...
                

Nu pot cuprinde-n brațe,
Căci de-aș putea,
Noroc și multă sănătate,
Iubită MAMĂ ți-aș ura.
Și-ncă o vorbă de-ar fi
Să mai rostesc,
Atâta vreau să-și spun,
MĂICUȚĂ – eu tare te iubesc!
Și-un sincer LA MULȚI ANI,
Doresc să-ți dăruiesc,
Și o floare,
Și o rază de soare.
Ești făptura cea mai minunată,
Și n-am spus acest lucru niciodată.
Dar vine vremea chiar să-ți mărturisesc,
MĂICUȚA dragă cât de mult te iubesc
LA MULȚI ANI! 

Bianca BELE, Baia Mare, martie – 2016


UN MĂRȚIȘOR ÎN PRAG DE PRIMĂVARĂ ...

Un mărțișor în prag de primăvară,
Și-a floare-ți dăruiesc,
Iubita mea măicuță
Și-ți spun cât te iubesc.
Din inimă-ți rostesc
Și cu sinceritate,
Tu ești cea mai frumoasă
MAMĂ dintre toate,
Iar viața fără tine,
Nu cred că se mai poate!
MĂICUȚĂ iubită – LA MULȚI ANI!


Bianca BELE, Baia Mare, martie- 2016

IUBITA MEA MĂICUȚĂ ...

Iubita mea MĂICUȚĂ,
Eu tare te iubesc,
Un sincer LA MULȚI ANI
Îți spun, și-o floare-ți dăruiesc.
Într-un buchet de flori,
Astăzi am adunat
Și dragoste și bucurie
Și ție ți le-am dat
Cu sufletul curat
Și ție și lui bunica mea cea dragă,
Sănătate o viață-ntreagă.
LA MULȚI ANI.

Bianca BELE, Baia Mare, martie - 2016


MĂICUȚA MEA IUBITĂ ...


Măicuța mea iubită,
Din suflet am să-ți mulțumesc,
Pentru fiecare clipă dăruită,
Dar cum? Spunându-ți din tot sufletul,
Cât de mult TE IBESC!
Azi că-i mare sărbătoare,
Mă-ndrept spre tine cu-o floare.
Un ghiocel proaspăt ieșit d esub zăpadă,
Dar vreau să știe lumea-ntreagă.
Că te iubesc, măicuța mea iubită
Și mă simt alături de tine,
Ființa cea mai ocrotită.
LA MULȚI ANI, MAMI!

Bianca BELE, Baia Mare, martie - 2016


O ALTĂ PRIMĂVARĂ NI SE-ARATĂ ...


O altă primăvară ni se-arată,
O altă primăvară minunată,
Iar dacă-i primăvară,
E și sărbătoare,
Astăzi am să-i dăruiesc
MAMEI – cu drag o floare.
Dar dacă în putința mea ar fi,
Toate florile din lume
MAMEI le-aș dărui.
Le-aș aduna-n buchet,
Mare și colorat,
Frumos- frumos înmiresmat,
Și poate printre lacrimi
Și printre-mbrățișări,
Rostindu-i LA MULȚI ANI,
Și multe-alte urări,
De-oi mai avea cuvânt,
Atât am să-i rostesc,
MAMĂ – să știi că te iubesc
Și pentru tot îți mulțumesc.

Bianca BELE, Baia Mare, martie - 2016


PRINTRE PUPICI ...

Printre pupici și calde-mbrățișări,
Iubitei mame, îi adresez urări,
Rugând pe Dreptul Dumnezeu,
S-o apere și s-o păzea de rău.
Oricum ar fi e mama mea,
Doar Dumnezeu mi-o poate lua,
A fost doar bună, nu știu să fie rea,
Dar m-a iubit cu sufletul curat
Și tot ea, cum a știut, ce mult m-a răsfățat.
...............
Și încă dragă mamă,
Mă simt astăzi datoare,
Să-ți dau și eu
O caldă și dulce-mbrățișare,
Și-ți mulțumesc de tot și pentru toate,
Căci încă astăzi se mai poate.
Îți mulțumesc MĂICUȚA mea cea bună,
Pentru această bună-nvățătură,
Tu mi-ai fost prieten,
La tine am plâns în brață,
Mă sărutai și-atunci
Și astăzi cu dulceață.
..................
Cuminte sunt căci de la tine-am învățat
Și stima, și respectul și dragostea
Necondiționat.
Așa precum știut-ai tu mai bine,
Să nu mă fac în viață de rușine.
Însă acum că anii au trecut,
Nu-mi amintesc iubită MAMĂ,
Ca să-ți fi mulțumit.
Și de născut, și de crescut
Și de cântat,
Și pentru tot ce
De la tine-am învățat.
..................
Iubita MAMĂ azi îți pot mărturisi,
Căci viață fără tine,
Doar stearpă ar fi.
Azi îți mărturisesc,
Că ești ființa pe care o iubesc
Ești MAMA cea mai bună
De pe acest pământ,
E drept ce spun fac
Mare jurământ!
LA MULȚI ANI măicuța mea iubită!

Bianca BELE, Baia Mare, martie - 2016




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu