Asa cum bine spunea
cineva, atunci cand vrem sa stim ce gandeste si doreste SRI (sau mai exact
aripa Coldea a SRI) ori trinomul SRI-DNA-ICCJ, putem citi cu maxim folos
articolele lui Ioana Ene-Dogioiu. Cel recent, intitulat „Toti oamenii lui
Dragnea”, confirma aceasta observatie.
Desi agresiv pana la impertinenta, ca totdeauna, de asta
data textul lui Ene-Dogioiu in spatele acuzatiilor ascunde disperarea celor in
numele carora se vorbeste si ale caror mesaje se transmit. Despre ce este
vorba?
Asa cum au afirmat si alti analisti, iesirea din peisaj a
lui Liviu Dragnea a lipsit statul subteran de alibiul abuzurilor sale. Blocarea
legislatiei (cauza a „excesului” de OUG, deplans ipocrit de Comisia de la
Venetia), intrarea Presedintelui si a autoritatii judecatoresti pe terenul
executivului si sabotarea actelor de guvernare, arestarile si masurile
asiguratorii luate de procurori pe baza unor indicii imaginare, condamnarile
fara probe sau in baza unor informatii ascunse inculpatilor, defilarea
catuselor, precum si practica justitiei „populare” si a violentelor stradale,
limitarea drepturilor omului, nesfarsitele sesizari sicanatorii ale CCR
simultan cu ignorarea deciziilor acesteia privind solutionarea nenumaratelor
conflicte juridice de natura constitutionala si altele asemenea au fost
justificate de nevoia luptei cu „demonul” Liviu Dragnea, coruptul suprem al
Romaniei si inamicul jurat al independentei magistratilor.
Condamnarea „demonului” nu numai ca impune acum gasirea unei
noi tinte, ci pune la indoiala toata alerta trecuta privind incalecarea
autoritatii judecatoresti de catre politic. Cum sa nu fie independenta o
justitie capabila sa condamne pe omul numarul trei in ierarhia statului si asta
chiar la capatul unei proceduri vadit fortate, cel mult pentru niste gainarii
fara semnificatie penala?! Totul stropit cu sampanie sarbatoreasca de catre
niste judecatori de-a dreptul indecenti care s-au felicitat in vazul lumii
pentru solutie ca si cum ar fi fost niste activisti politici.
In aceste conditii este clar ca numarul sustinatorilor
onesti ai industriei anticoruptiei se va diminua masiv. Unii se vor simti
inselati. Mai ales dupa ce incarcerarea antipaticului presedinte al PSD le-a
permis eliminarea nadufului si i-a impins spre o judecata mai lucida.
Pe de alta parte, se anticipeaza si diminuarea numarului
nevroticilor cu spirit contestatar. Oricat de frustrati ar fi, nu multi pot sta
cu degetele in priza pentru prea multa vreme. Fervoarea revolutionara mai
oboseste. Mai ales dupa obtinerea unei victorii. Iar o ciorba racita si
reincalzita nu mai are aceeasi forta de atractie a consumatorilor.
Prin urmare, masa de manevra se va reduce drastic si aceasta
va face spectacolul strazii, care provoca interventia „disproportionata” a
fortelor de ordine si oferea acoperire interventiei puterilor straine, mult mai
putin impresionant.
Doamna Dogioiu anunta, insa, si un fenomen mai grav pentru
comitentii sai. Interventionismul extern in sustinerea statului subteran se va
dilua de asemenea, in perioada urmatoare. Asta nu pentru ca tintele au fost
atinse, zice dansa, ci pentru ca strainatatea va avea alte prioritati si nu va
mai gasi resurse sa alimenteze ca pana acum miscarea #rezist si expresia sa
parlamentara. Strainii s-au saturat sa tot fomenteze o revolutie redusa
totdeauna la o biata reactiune de romanii doritori de restauratie.
Trebuie adaugat la aceasta si faptul ca in lume vor aparea
curand schimbari majore sau ca modificarile de pozitie si stare de spirit ale
jucatorilor globali, anuntate de mult prin diferite semne, vor ajunge la faza
maturitatii cand vor deveni evidente si direct palpabile.
Peste doar cateva zile isi va incepe activitatea un nou
Parlament european in care fortele suveraniste vor avea o pondere mult mai mare
si nu vor mai permite eurocratilor interventii la fel de brutale ca pana acum
in chestiuni care tin de competenta statelor membre ale UE, precum politica
penala sau organizarea institutionala. De asemenea, actuala Comisie europeana
va fi inlocuita de alta, preocuparea pentru redactarea tendentionasa a
rapoartelor MCV privind Romania, fiind deja substituita de negocierile pentru
noua conducere a executivului UE. Din acesta este deja clar ca nu vor mai face
parte domnii Junker si Timmermans. (Cel din urma, cel putin, nu in calitate de
comisar pentru justitie.)
In acelasi timp, ambasdorul statului subteran american, Hans
Klemm, va parasi Romania in cateva saptamani. Ultima sa subversiune, realizata
in tandem cu amabasdorul statului paralel roman in SUA, George Maior, a fost
aceea de a impune primului ministru Viorica Dancila, in functia de ministru al
justitiei, pe Ana Birchall, lasand impresia ca aceasta ar fi sustinuta de SUA.
Lucrurile se vor clarifica, insa, de indata ce la Bucuresti va ajunge noul ambasador
american, Adrian Zuckerman, care a fost propus de Presedintele Donald Trump si
care nu are cum simpatiza cu statul paralel de aici, frate geaman cu cel
subteran care sapa zilnic la radacina administratiei legitime de la Casa Alba.
Senatul l-a audiat deja pe Zuckerman (declaratiile sale tactice menite sa
reduca ostilitatea senatorilor democrato-sorosisti nu trebuie sa ingrijoreze
prea mult) si votul final este asteptat dintr-o zi in alta. Tinand seama de
majoritatea republicana, el nu are cum fi decat pozitiv.
Prin urmare, Ioana Ene-Dogioiu avertizeaza ca oamenii
justitiei selective si abuzive romanesti nu mai au la dispozitie decat foarte
putin timp pentru a rasturna legislatia si institutiile adoptate pe timpul in
care Dragnea era inca in libertate. Justificarea teoretica a rebeliunii
magistratilor anti-sistem, pentru care pledeaza, prin amintita doamna, SRI,
este aceea ca daca Dragnea a mers la inchisoare, tot la „inchisoare” trebuie sa
mearga si legile justitiei, Sectia pentru investigarea infractiunilor din
justitie (SIIJ), precum si magistratii sau functionarii publici care inteleg sa
respecte acele legi si sa faca functional acel parchet. Asta desi Dragnea a
fost condamnat pentru ca doua mici birocrate de la primarie au fost incurajate
sa lucreze la partid in timpul programului de serviciu, iar nu pentru
legislatia adoptata de Parlamentul Romaniei sau pentru institutiile organizate
de Guvernul Romaniei. Acel Guvern caruia Parlamentul i-a reconfirmat votul de
incredere chiar dupa condamnarea Presedintelui sau. Numai prostii sau nebunii
pot musca dintr-o asemenea nada.
Asadar panica este maxima. Numai de si-ar da seama de asta
si coalitia PSD/ALDE.
Obiectivul stabilit pentru rebeliunea planificata este in
mod clar definit de doamna Dogioiu: desfiintarea SIIJ si proclamarea dreptului
ICCJ de a incalca Constitutia Romaniei, inclusiv prin ignorarea deciziilor CCR,
care – nu-i asa? – sunt inca infestate cu „oamenii lui Dragnea”. Pentru a
obtine asta, magistratii rebeli invita puterile straine la interventia in forta
impotriva legilor natiunii romane si se angajeaza sa recunoasca suprematia
diktatului institutiilor euro-atlantice (Comisia europeana, Comisia de la
Venetia, GRECO, Departamentul de Stat al SUA etc) fata de ordinea
constitutionala a statului roman. Daca nici asta nu este instigare la tradarea
de patrie, nu mai stiu ce ar putea fi. „Penalii” din justitie sunt insa
disperati ca vor fi chemati sa raspunda pentru nelegiuirile lor si de aceea
sunt gata sa-si vanda tara in schimbul impunitatii. Ei nu mai alcatuiesc o
putere a statului, ci o „coloana a cincea” organizata impotriva statului.
Ecoul acestor indemnuri s-a simtit la numai cateva ceasuri
de la aparitia articolului-manifest al Ioanei Ene-Dogioiu, cand un numar de
membri ai CSM au refuzat sa participe la sedinta care trebuia sa ia act de
castigarea concursului pentru ocuparea functiei de sef al SIIJ de catre
procuroarea Adina Florea. Fara nici o ezitare acestia si-au explicat absenta
prin imprejurarea ca pe ordinea de zi se aflau puncte referitoare la
organizarea si functionarea SIIJ. In consecinta, au anuntat pe fata ca nu vor
veni la lucru decat daca respectivele teme sunt eliminate. Ceea ce, sub aspect
juridic, aduce abuzul in serviciu la nivel de flagrant, iar sub aspect
constitutional, ii confera natura unei rebeliuni impotriva ordinii de stat,
constituind cel putin un conflict juridic de natura constitutionala al carui
obiect este refuzul autoritatii judecatoresti de a recunoaste deciziile puterii
legislative (fie ca este vorba de legiuitorul principal sau de cel delegat).
In plus, aceiasi membri CSM au cerut ca problema confirmarii
conducerii SIIJ sa nu se discute pana cand nu vor fi primite si supuse unei
dezbateri publice evaluarile si directivele Comisiei de la Venetia si ale
Grupului de state ale Consiliului Europei pentru lupta impotriva coruptiei
(GRECO) referitoare la aceasta sectie specializata a parchetului. Pretentia
este uluitoare!
Pot oare Comisia de la Venetia si GRECO modifica Constitutia
Romaniei si competentele puterilor statului stabilite de ea? Poate oare
rebeliunea unor magistrati sa transforme democratia reprezentativa in
democratie directa cu iz de anarhie, si sa rapeasca legislativului dreptul de a
legifera, mutand dezbaterea legislativa din Parlament in strada si conditionand
aplicarea legilor de un plebiscit ad hoc? Pot oare cativa magistrati cu mainile
patate de sange (sa ne amintim doar de moartea judecatorului Stan Mustata) sa
inlocuiasca procedura constitutionala de promulgare sau de abrogare a legilor,
ori cea privind initiativa cetateneasca, cu dezbateri ale unei asa zise
societati civile lipsite de orice legitimitate democratica? Pot oare
recomandarile forurilor internationale amintite anterior sa suspende aplicarea
legilor Romaniei, pana la eventuala modificare a acestora de catre legiuitorul
roman? Poate oare autoritatea judecatoreasca sa refuze aplicarea legilor pana
cand destinatarul acelor recomandari, care nu este ea, ci Parlamentul si
Guvernul, se conformeaza lor?
Intre timp raportul Comisiei de la Venetia a fost publicat
si s-a putut constata ca nu se cere desfiintarea SIIJ. Nu stim (doama Dogioiu
pretinde a sti, fara a ne spune si de unde) ce va scrie GRECO, care, insa, este
doar un fel de ONG international recunoscut de Consiliul Europei fara dreptul
de a participa ca atare la luarea deciziilor acestei organizatii
interguvernamentale. Sa admitem, insa, ca ar solicita renuntarea la SIIJ sau ar
dori amendarea procedurii de desemnare a componentei si conducerii acesteia. Ar
da asta competenta CSM sa blocheze functionarea SIIJ in pofida legislatiei in
vigoare? CSM aplica legile Romaniei sau fanteziile GRECO? Mai este CSM o
institutie romaneasca sau a devenit un for suprastatal?
O astfel de relativizare a Constitutiei nu face decat sa
relativizeze suveranitatea statului roman, ca prim pas catre disparitia
Romaniei. Iata spre ce duce rebeliunea magistratilor din CSM!
Este imposibil ca magistratii care au pornit pe un atare
drum sa nu isi fi dat seama ca au ars toate puntile, au trecut toate liniile
rosii si, daca nu vor invinge, asemenea tuturor insurgentilor ratati, vor
ajunge in boxa acuzatilor. Atat de incarcata le este insa constiinta si, in
consecinta, atat de profunda teama de raspundere incat au intrat intr-un razboi
total cu cetatea si cu legea; un razboi in care regulile de baza sunt „care pe
care” si „prizonieri nu se mai iau”.
In atare context, merita remarcat pasajul din articolul in
discutie care il acuza pe agentul guvernamental la Curtea de Justitie a UE
(CJUE) ca ar fi raspuns, fara sa-l fi consultat in prealabil pe ministrul
justitiei, intrebarilor acesteia puse in legatura cu sesizarile prin care ICCJ
si altii cereau ca recomandararile Comsiei de la Venetia si ale rapoartelor MCV
sa fie tratate ca obligatorii chiar daca nu sunt conforme cu Constitutia Romaniei
si ca hotararile instantelor judecatoresti sa fie obligatorii pentru CCR iar nu
invers. De aceea, ocolind Ministerul Justitiei, Guvernul Romaniei ar fi trimis
CJUE un punct de vedere care reitera si sustinea motivele aflate la baza
adoptarii legilor justitiei (inclusiv cele referitoare la infiintarea SIIJ) in
epoca lui Liviu Dragnea, de „trista amintire”. De parca – zice Dogioiu –
condamnarea lui Dragnea nu ar fi existat. De parca – intelegem noi –
condamnarea lui Dragnea ar fi modificat structura politica a Parlamentului
stabilita prin alegeri, ar fi condamnat legislativul si executivul roman in
ansamblul lor si ar fi implicat modificarea Constitutiei.
Dincolo de aberatia unei asemenea sustineri, atrage atentia
ideea implicita ca daca ministrul Ana Birchall ar fi fost consultat, Romania,
in loc sa isi apere la CJUE, legislatia si Constitutia, ar fi promovat
optiunile statului paralel. Si astfel, prin gratia CJUE, statul paralel ar fi
devenit stat legitim.
Lipsa oricarei reactii din partea doamnei Birchall, ba mai
mult, atitudinea sa din ultimele zile fata de CSM si SIIJ, confirma ipoteza
doamnei Dogioiu. Guvernul legitim nu are asadar de luptat numai cu statul
paralel, dar si cu sustinatorii acestuia din interiorul sau. Pe valul
condamnarii lui Liviu Dragnea, anti-sistemul vrea sa devina sistem. Evident, in
afara oricarui exercitiu democratic. Iar asta se intampla, pare-se, cu
complicitatea ministrului justitiei care ar fi fost gata sa permita celor care
au atacat in fata unei curti de justitie supranationale Guvernul si coalitia
politica reprezentate de el, dar si ordinea de drept a tarii, a obtine
condamnarea Romaniei prin lipsirea acesteia de apararea adecvata.
In acest punct, Ioana Ene-Dogioiu formuleaza mai mult decat
o supozitie. Avem o acuzatie, desigur involuntara dar cu atat mai grava,
impotriva ministrului justitiei.
Se pare insa ca s-a ajuns la faza in care conspiratorii si
conspiratiile nu se mai ascund. Iar asta intrucat timpul nu mai asteapta si
singura alternativa este victoria sau infrangerea. Remiza, compromisul,
tranzactia sunt excluse. Nu avem decat sa alertam Parlamentul si Guvernul
Romaniei asupra acestui mesaj al SRI, pentru a le face sa inteleaga ca vremea
declaratiilor corecte politic si a negocierilor a trecut. Cu uzurpatorii puterii
de stat nu este nimic de negociat. Ei trebuie tratati drept ceea ce sunt: o
amenintare la adresa securitatii nationale.
In aceasta lupta institutiilor legitime ale statului nu
trebuie sa le fie frica decat de frica insasi. Oricum, doamna Dogioiu ne-a
anuntat ca pana in toamna statul paralel va ramane fara munitie. De aceea,
orice subversiune, oricat de lasa, ar fi permisa. Sa nu intram in concursul lasitatii
cu acesta!
Autor: Adrian Severin
Sursa: CorectNews
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu