Ne aflăm, din nou, într-o primăvară atipică din multe puncte de vedere. Știm, nu e ușor. Fiecare dintre noi a trăit sentimente de tot felul și s-a implicat cum a putut. Am văzut în jur multă empatie, compasiune, o mobilizare uimitoare a societății civile, multă speranță. Este o perioadă dificilă, însă acum, mai mult ca oricând, avem nevoie să ne conectăm cu resursele interioare, să privim în jur și să ne încărcăm cu ce ne aduce bucurie, să tindem către echilibrul de care avem cu toții nevoie.
Sperăm că ceea ce am realizat în ultima lună să contrasteze cu situația internațională care ne influențează pe toți în fiecare zi. Pentru noi au fost momente de bucurie pe care am dori să le împărtășim cu tine.am aflat numele celor 15 finaliști ai Galei Profesorul Anului din mediul rural, un eveniment aflat la prima ediție, prin care ne dorim să recunoaștem și să premiem meritele profesorilor extraordinari de la sat;în noul număr al DOR, Sorana Stănescu a documentat povestea Mihaelei Purcaru, învățătoare și alumnă Teach, care a devenit un fel de părinte pentru copiii din comunitate; am lansat două episoade din podcastul „Teach la fața locului”. Într-unul am vorbit despre „Leadership transformațional” - un curs pilot dedicat directorilor de școli din medii vulnerabile despre cum gândești strategic o schimbare sustenabilă și cum articulezi o tactică adecvată, în măsură să angreneze eco-sistemul în care se dezvoltă copiii. Iar în al doilea episod, am vorbit cu două învățătoare Teach despre cum au abordat ele subiectul războiului din Ucraina la clasele lor.
|
|
Mai sunt câteva zile și aflăm care sunt câștigătorii primei ediții a Galei Profesorului Anului din mediul rural 2022. Ne bucurăm să îți spunem că, în ultimele săptămâni, am descoperit povești incredibile. Am primit 310 nominalizări făcute de către părinți, elevi și foști elevi, colegi de cancelarie, prieteni și parteneri din mediul ONG și nu numai. Zilele trecute, jurizările s-au finalizat și am aflat numele celor 15 finaliști ai celor 5 categorii de premiere.
Prin organizarea Galei „Profesorul Anului din mediul rural” dorim să punem accent pe calitatea educației din mediul rural și să promovăm acele cadre didactice care cred în potențialul fiecărui copil, își doresc să ajungă la fiecare în parte și să le ofere șansa la un viitor mai bun prin educație.
Le suntem recunoscători celor 51 de profesori, alumni și colegi din echipă, care s-au implicat în etapa de preselecții, cât și celor 25 de membri ai juriului din domeniul ONG, corporate, media, parteneri instituționali și Consiliul Național al Elevilor, care s-au alăturat în ultima și cea mai importantă etapă a jurizării. |
|
CATEGORII DE PREMIERE ȘI FINALIȘTI |
|
|
Dragă Miha, Vreau să îți spun că aceste clipe, pe care le-am petrecut cu tine au fost magice. În fiecare an mă înveți câte o lecție și mereu vrei ca toată lumea să fie fericită. De aceea te iubesc.
A semnat Maria. Acesta a fost modul ei de a mulțumi Mihaelei Purcaru pentru tot ceea ce face ea acolo, de peste 5 ani, la școala de pe Griviței, din București. Elevii îi lasă deseori mesaje și desene, ca semn de mulțumire și iubire. Unii nu ar fi mers niciodată la școală fără ajutorul ei.
Miha este învățătoare și alumnă Teach for Romania, iar pentru elevii ei este sora mai mare sau chiar al treilea părinte care merge cu ei la doctor, se internează în spital cu ei, caută soluții pentru lipsurile materiale, caută chirie, îi duce la cursuri de robotică și câte și mai câte. Sorana Stănescu de la Decât o Revistă a descoperit povestea și lumea din jurul Mihaelei. Aceasta poate fi regăsită aici și în ultimul număr DOR. |
|
În comunitățile cele mai vulnerabile, intervențiile educaționale de calitate nu sunt suficiente; degeaba crești calitatea școlilor, dacă nu încerci „să repari” și familia, și comunitatea. Pe de altă parte, degeaba îmbunătățești comunitatea, dacă nu intervii și asupra școlilor. Sunt și cazuri în care unii profesori, cum e Mihaela Purcaru, încearcă să rezolve ambele tipuri de probleme și ajung într-adevăr să aibă impact în viața a zeci de familii. Riscul, spun specialiștii în protecție socială, e de a se epuiza, de a-și epuiza resursele și de a crea o dinamică de tipul „eu sunt salvatorul, tu ești neputincios și ai nevoie de ajutor”. În astfel de situații, rolul și limitele unui cadru didactic intră în conflict cu nevoile reale, nesatisfăcute, ale elevilor, or, de cele mai multe ori, tocmai aceste nevoi îi împiedică să vină la școală. Ca să susții copiii din familii vulnerabile la școală trebuie să începi de la a ajuta familia să aibă o locuință stabilă și bani pentru întreținere. Apoi trebuie să-i ajuți să-și facă dosarele pentru burse și ajutoare sociale, să mergi cu ei la ANAF, la primărie și la notariat pentru că birocrația e punitivă, să-i ghidezi cum să-și administreze veniturile, chiar să navighezi alături de ei prin sistemul medical. Abia când nevoile de bază sunt acoperite poți veni cu programe educaționale de calitate sau profesori dedicați și competenți. Teoretic, oamenii au dreptul la toate cele de mai sus și, teoretic, asistenții sociali ar trebui să-i însoțească prin acest hățiș. Practic, de multe ori legislația și birocrația îi împiedică. Și așa ajunge uneori un profesor să joace roluri multiple într-o comunitate. Binele pe care îl face e evident. Dacă e indicat să facă atâtea e întrebarea mai complicată.
Text preluat din Decât o Revistă. |
|
De 3 săptămâni, lumea întreagă privește cu îngrijorare la războiul din Ucraina. Fiecare dintre noi a trăit sentimente de tot felul și s-a implicat cum a putut. Știrile sunt numai despre asta, iar în mintea și sufletele noastre se nasc zeci de întrebări. Episodul al 12-lea din podcastul „Teach la fața locului” urmărește modul în care profesorii susținuți de Teach for Romania au gestionat la clasă această criză și învățăm de la ei un lucru pe care probabil mulți dintre noi nu au știut cum să îl gestioneze în relația cu propriii copii: cum le povestim despre ce se întâmplă în Ucraina.
În acest episod le avem alături pe Yasemin Agi, învățătoare la Școala Spiru Haret din Medgidia, și pe Alexa Mitrica, învățătoare la Sarinasuf, județul Tulcea. Ambele comunități sunt aproape de granița cu Ucraina și am vrut să vedem cum se simte războiul, dar și cum arată solidaritatea acolo. Nu vorbim despre eroi, ci despre simpli oameni ai comunității care au văzut că e nevoie de ajutor și au explicat acest lucru și elevilor.
Podcastul „Teach la fața locului” este prezentat de UniCredit Bank. |
|
Au rămas mai puțin de 3 săptămâni până la finalul acestui sezon de recrutare. Cunoști oameni din sistem care își doresc un suflu nou și ar fi potriviți cu profilul pe care îl căutăm? Ai prieteni pasionați de educație, care își caută un job cu sens? Povestește-le despre Teach și îndeamnă-i să aplice în programul nostru! Hai să aducem împreună cei mai motivați oameni din țară în școlile vulnerabile din România! Viitorul copiilor de aici depinde de deciziile pe care le luăm noi, astăzi, și de șansa pe care o primesc la o educație de calitate. |
|
Îți mulțumim că ne ești aproape și că ne ajuți să ajungem la copiii care au cea mai mare nevoie de susținere și încredere. Noi știm că și ei pot să devină cea mai bună versiune a lor, dacă profesori bine pregătiți le dau curajul să viseze și să își atingă potențialul. |
|
|
| |
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu