vineri, 27 octombrie 2023

DRUM LIN PRINTRE STELE ȘI ÎNGERI, ANA PODARU!


 În drum spre Basarabie-soră! Ploaie? Nuuu! Sunt lacrimile de fericire ale poetei Ana Podaru. Aici, în Basarabia-soră, prof. univ. dr. Victor Cobzac, unul dintre cei mulți care a promis neuitare și nemurirea acestei poete, a organizat un festival In memoriam - Ana Podaru ,,Începe ziua cu Ana!"... În drum spre Ungheni - Republica Moldova... Nu ploaie! Lacrimile de fericire... cu atât mai mult cu cât, azi, este ziua Anei... nu zic ,,LA MULȚI ANI CU SĂNĂTATE!". Nu am cum! Spun LA MULȚI ANI ÎNTRU NEUITARE ȘI NEMURIRE!

Ana Podaru - aniversare în cer...
(autor Vasile Bele)
Ți-am scris un vers, și încă unul,
Apoi, le-am adunat cunună.
Curg lacrimi, plânge ochiul ca nebunul
Și ploaia curge... o nebună!
Ce-o fi în cer? E sărbătoare!
Stă Ana noastră la cafea,
Cu cei zoriți spre Bolta Mare,
Cu cei plecați de pe-aicea!
Acolo, stau! Plâng și râd, mai scriu un vers,
Privesc spre noi... ne fac și semne,
Doar liniștea din Univers,
Azi, ploaie de suflet își cerne...
Penița ta e amorțită! Tristă! Ba, și supărată,
Ea, a rămas, aici, străină. Ea, a rămas nemângâiată!
Și vocea ta, e o lavandă? Nu! E crizantemă,
Astăzi își țese gând rătăcit în diademă!
Printre cuvinte ce mă dor,
Eu, îți trimit pe praf de nor,
Un gând albastru... neuitare
Privindu-ți, Sus, a ta Plecare.
Mă doare tot - poem și rimă,
Lumina din cuvânt mi-e seacă,
Gândului îi pun lumină
Șterg lacrima... și sper să treacă.
Încă mai sper să treacă toate,
De-a fost visare de o noapte,
Aștept ca pasul să-ți privească
Încă spre lumea pământească...

Dar toate astea sunt visare,
Căci tu te plimbi prin Carul Mare.
La mine-n gând e amăgire,
Ana... promit să-ți facem nemurire!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu