* * *
ERORI în acordarea indemnizației stabilite
prin Legea nr. 8/2006, acordate cu 1
septembrie 2024.
SOLUȚIA de rezolvare[1]
30.09.2025
Conf. univ. dr. N. Grigorie Lăcrița
Cuprins:
1.PRECIZĂRI care trebuie avute în vedere în înțelegerea
cât mai corectă a demersurilor făcute de subsemnatul pentru rezolvarea problemei
în discuție
2. ERORI în acordarea indemnizației stabilite prin Legea
nr. 8/2006, acordate cu 1 septembrie 2024. SOLUȚIA de rezolvare
3. Instituțiile statului cărora li
s-au transmis materialele prin care s-a solicitat a interveni în acordarea indemnizaţiei,
în baza art. 1, alin. (3) din Legea nr. 8/2006, la nivelul a 50% din pensia
cuvenită unei luni începând cu septembrie 2024, și NU la nivelul pensiei unei
luni anterioare datei de 1 septembrie 2024
4. Ziarele, revistele,
site-urile, în care sunt publicate
articole de Nicolae Grigorie Lăctrița, pe tema erorilor comise, prin lege,
începând cu 1 septembrie 2024, în acordarea indemnizației stabilite prin Legea
nr. 8/2006
Rezumat:
Începând
cu pensiile cuvenite pentru luna septembrie 2024, pensionari beneficiari ai
indemnizaţiei acordate în baza art. 1, alin. (3) din Legea nr. 8/2006, au primit
indemnizația la nivelul a 50% din pensia cuvenită unei luni anterioare
datei de 1 septembrie 2024, ceea ce este nelegal, și NU
la nivelul pensiei cuvenită unei luni începând cu septembrie 2024.
Prin
articolul „ERORI
în acordarea indemnizației stabilite prin Legea nr. 8/2006, acordate cu 1
septembrie 2024. SOLUȚIA de rezolvare”
se demonstrează, pe bază de prevederi legale, clare, precise și la modul
imperativ:
1)
că și începând
cu 1 septembrie 2024, indemnizaţia în discuție trebuie acordată tot la nivelul a 50% din
pensia cuvenită în fiecare lună și NU la nivelul
a 50% din pensia cuvenită unei luni anterioare
datei de 1 septembrie 2024, și
2)
se impune să
se recalculeze diferența de indemnizație și să se acorde celor îndreptățiți
retroactiv (cu 1 septembrie 2024), de Casa Naţională de Pensii Publice.
Conform „Legii nr. 287/2009 privind
Codul civil”, termenul prescripţiei este de 3 ani.
Deci, în termen de 3 ani, respectiv până la 30 august 2027, pensionari,
beneficiari ai indemnizaţiei acordate în baza art. 1, alin. (3) din Legea nr.
8/2006, care NU au mai primit
indemnizația la nivelul a 50% din pensia cuvenită unei luni anterioare
datei de 1 septembrie 2024, au dreptul legal la acțiunea în justiție
prin care să solicite:
1) acordarea indemnizației la echivalentul a 50% din pensia
fiecărei luni cuvenită și după data de 1 septembrie 2024,
2) recalcularea diferenței de indemnizație și acordarea
celor îndreptățiți, retroactiv, cu 1 septembrie 2024, la echivalentul a 50% din
pensia fiecărei luni cuvenită începând cu 1 septembrie 2024.
Personal
consider că:
1) până la 30 august 2027, până la care
expiră termenul de prescripție, este suficient timp pentru a introduce acțiunea
în justiție, numai că trebuie așteptat și folosit „momentul favorabil”;
2) în cazul în care acest „moment favorabil” nu apare (=
stabilitate politică, reducerea deficitelor bugetare etc.), se poate introduce
acțiunea în justiție, cu convingerea fermă că se va obține o hotărâre
favorabilă, bazat pe faptul că, atât elite în domeniul pensiilor, cât și avocați
de elită mi-au confirmat temeinicia argumentației.
1. P R E C I Z Ă R I
care trebuie avute în vedere în înțelegerea cât mai
corectă
a demersurilor făcute de subsemnatul pentru rezolvarea
problemei în discuție[2]
Cuprins:
1.
Precizări cu privire la esența problemei în discuție
2.
Termenul prescripţiei este de 3 ani, între 1 septembrie 2024 și 30 august 2027
3.
În sistemul de drept din România, practica judiciară nu este izvor de drept
4.
Precizări pentru acțiunea în justiție
1. Precizări cu privire la esența problemei în discuție
Începând cu pensiile cuvenite pentru
luna septembrie 2024, cei circa 14.061 de pensionari, beneficiari ai
indemnizaţiei acordate în baza art. 1, alin. (3) din Legea nr. 8/2006, au primit
indemnizația la nivelul a 50% din pensia cuvenită unei luni anterioare
datei de 1 septembrie 2024, ceea ce este nelegal, și NU
la nivelul pensiei cuvenită unei luni începând cu septembrie 2024.
Cele
9 uniuni
de creatori legal constituite și recunoscute ca persoane juridice de utilitate
publică sunt: 1) Uniunea
Scriitorilor din România; 2) Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România; 3)
Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România; 4) Uniunea Artiștilor
Plastici din România; 5) Uniunea Teatrală din România; 6) Uniunea Cineaștilor
din România; 7) Uniunea de Creație Interpretativă a Muzicienilor din România;
8) Uniunea Autorilor și Realizatorilor de Film din România; 9) Uniunea
Arhitecților din România.
Prin
mai multe materiale întocmite, dintre care baza o constituie articolul „ERORI în
acordarea indemnizației stabilite prin Legea nr. 8/2006, acordate cu 1
septembrie 2024. SOLUȚIA de rezolvare”,
completat cu „Noi
argumente care susțin că indemnizația la Legea
nr. 8/2006 trebuie acordată începând cu 1 septembrie 2024” se
demonstrează, pe bază de prevederi legale, clare, precise și la modul
imperativ:
1) că și începând
cu 1 septembrie 2024, indemnizaţia în discuție trebuie acordată tot la nivelul a 50% din
pensia cuvenită în fiecare lună și NU la nivelul
a 50% din pensia cuvenită unei luni anterioare
datei de 1 septembrie 2024, și
2) se impune să se recalculeze diferența de indemnizație și
să se acorde celor îndreptățiți retroactiv (cu 1 septembrie 2024), de Casa
Naţională de Pensii Publice.
Pentru rezolvarea problemei în discuție,
materialele întocmite pe această temă au fost înaintate următoarelor instituții
ale statului: 1) Casa Naţională de Pensii; 2) Ministerul Muncii și Solidarității Sociale; 3) Prim-ministru -
Guvernul României, Marcel Ciolacu; 4) Guvernul României; 5) Camera Deputaților;
6) Senatul României; 7) Avocatul Poporului; 8) Consiliul Legislativ; 9)
Curtea Constituţională; 10) Administraţia
Prezidenţială.
[1] Precizez că
abordez problema în discuție ca o persoană care, timp de peste 20 de ani, m-am
preocupat temeinic și de perfecționarea sistemului de pensii din țara noastră. Am participat, până la cel mai înalt nivel
(prezidenţial, parlamentar şi guvernamental), cu elaborarea unor materiale în
vederea fundamentării unor soluţii practice, care au fost apreciate până la
superlativ și care au fost avute în vedere în îmbunătățirea sistemului
de pensii din țara noastră. Cu titlu de
exemplu, menționez: 1) cărțile: „Sistemul de pensii bazat pe contribuţii şi venituri
corelate”, Editor Tribuna Economică, Bucureşti, 2005. ISBN
973-688-031-1, „Sistemul
de pensii bazat pe principiul contributivităţii. Necesitate. Posibilităţi de
aplicare. Metodologie de calcul”, Editura Sitech, Craiova, 2010.
ISBN 978-606-11-0698-10; 2) peste 100 de studii și de articole, ușor de văzut
pe Internet.
[2] Am abordat
problema în discuție ca o persoană care, timp de peste 25 de ani, m-am
preocupat temeinic și de perfecționarea sistemului de pensii din țara noastră.
Am participat, până la cel mai înalt nivel (prezidenţial, parlamentar şi
guvernamental), cu elaborarea unor materiale în vederea fundamentării unor
soluţii practice, care au fost apreciate până la superlativ și care au fost
avute în vedere în îmbunătățirea sistemului de pensii din țara noastră. Cu
titlu de exemplu, menționez: 1) cărțile: „Sistemul de pensii bazat pe
contribuţii şi venituri corelate”, Editor Tribuna Economică, Bucureşti, 2005.
ISBN 973-688-031-1, „Sistemul de pensii bazat pe principiul contributivităţii.
Necesitate. Posibilităţi de aplicare. Metodologie de calcul”, Editura Sitech,
Craiova, 2010. ISBN 978-606-11-0698-10; 2) peste 100 de studii și de articole, ușor de
văzut pe Internet.

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu