marți, 30 septembrie 2025

Articol propus pentru Gala Premiilor UZPR 2025, secțiunea concursului „Presă online”

 



*  *  *

ERORI în acordarea indemnizației stabilite

prin Legea nr. 8/2006, acordate cu 1 septembrie 2024.

SOLUȚIA de rezolvare[1]

 

30.09.2025                                                                                Conf. univ. dr. N. Grigorie Lăcrița

 

Cuprins:

1.PRECIZĂRI care trebuie avute în vedere în înțelegerea cât mai corectă a demersurilor făcute de subsemnatul pentru rezolvarea problemei în discuție

2. ERORI în acordarea indemnizației stabilite prin Legea nr. 8/2006, acordate cu 1 septembrie 2024. SOLUȚIA de rezolvare

3. Instituțiile statului cărora li s-au transmis materialele prin care s-a solicitat a interveni în acordarea indemnizaţiei, în baza art. 1, alin. (3) din Legea nr. 8/2006, la nivelul a 50% din pensia cuvenită unei luni începând cu septembrie 2024, și NU la nivelul pensiei unei luni anterioare datei de 1 septembrie 2024

4. Ziarele, revistele, site-urile,  în care sunt publicate articole de Nicolae Grigorie Lăctrița, pe tema erorilor comise, prin lege, începând cu 1 septembrie 2024, în acordarea indemnizației stabilite prin Legea nr. 8/2006

 

Rezumat:

Începând cu pensiile cuvenite pentru luna septembrie 2024, pensionari beneficiari ai indemnizaţiei acordate în baza art. 1, alin. (3) din Legea nr. 8/2006, au primit indemnizația la nivelul a 50% din pensia cuvenită unei luni anterioare datei de 1 septembrie 2024, ceea ce este nelegal, și NU la nivelul pensiei cuvenită unei luni începând cu septembrie 2024.

Prin articolul „ERORI în acordarea indemnizației stabilite prin Legea nr. 8/2006, acordate cu 1 septembrie 2024. SOLUȚIA de rezolvare” se demonstrează, pe bază de prevederi legale, clare, precise și la modul imperativ:

1) că și începând cu 1 septembrie 2024, indemnizaţia în discuție trebuie acordată tot la nivelul a 50% din pensia cuvenită în fiecare lună și NU la nivelul a 50% din pensia cuvenită unei luni anterioare datei de 1 septembrie 2024, și

2) se impune să se recalculeze diferența de indemnizație și să se acorde celor îndreptățiți retroactiv (cu 1 septembrie 2024), de Casa Naţională de Pensii Publice.

Conform „Legii nr. 287/2009 privind Codul civil”, termenul prescripţiei este de 3 ani.

Deci, în termen de 3 ani, respectiv până la 30 august 2027, pensionari, beneficiari ai indemnizaţiei acordate în baza art. 1, alin. (3) din Legea nr. 8/2006, care NU au mai primit indemnizația la nivelul a 50% din pensia cuvenită unei luni anterioare datei de 1 septembrie 2024, au dreptul legal la acțiunea în justiție prin care să solicite:

1) acordarea indemnizației la echivalentul a 50% din pensia fiecărei luni cuvenită și după data de 1 septembrie 2024,

2) recalcularea diferenței de indemnizație și acordarea celor îndreptățiți, retroactiv, cu 1 septembrie 2024, la echivalentul a 50% din pensia fiecărei luni cuvenită începând cu 1 septembrie 2024.

Personal consider că:

1) până la 30 august 2027, până la care expiră termenul de prescripție, este suficient timp pentru a introduce acțiunea în justiție, numai că trebuie așteptat și folosit „momentul favorabil”;

2) în cazul în care acest „moment favorabil” nu apare (= stabilitate politică, reducerea deficitelor bugetare etc.), se poate introduce acțiunea în justiție, cu convingerea fermă că se va obține o hotărâre favorabilă, bazat pe faptul că, atât elite în domeniul pensiilor, cât și avocați de elită mi-au confirmat temeinicia argumentației.

 

1. P R E C I Z Ă R I

care trebuie avute în vedere în înțelegerea cât mai corectă

a demersurilor făcute de subsemnatul pentru rezolvarea problemei în discuție[2]

 

Cuprins:

1. Precizări cu privire la esența problemei în discuție

2. Termenul prescripţiei este de 3 ani, între 1 septembrie 2024 și 30 august 2027

3. În sistemul de drept din România, practica judiciară nu este izvor de drept

4. Precizări pentru acțiunea în justiție

 

1. Precizări cu privire la esența problemei în discuție

 

Începând cu pensiile cuvenite pentru luna septembrie 2024, cei circa 14.061 de pensionari, beneficiari ai indemnizaţiei acordate în baza art. 1, alin. (3) din Legea nr. 8/2006, au primit indemnizația la nivelul a 50% din pensia cuvenită unei luni anterioare datei de 1 septembrie 2024, ceea ce este nelegal, și NU la nivelul pensiei cuvenită unei luni începând cu septembrie 2024.

Cele 9 uniuni de creatori legal constituite și recunoscute ca persoane juridice de utilitate publică sunt: 1) Uniunea Scriitorilor din România; 2) Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România; 3) Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România; 4) Uniunea Artiștilor Plastici din România; 5) Uniunea Teatrală din România; 6) Uniunea Cineaștilor din România; 7) Uniunea de Creație Interpretativă a Muzicienilor din România; 8) Uniunea Autorilor și Realizatorilor de Film din România; 9) Uniunea Arhitecților din România.

Prin mai multe materiale întocmite, dintre care baza o constituie articolul „ERORI în acordarea indemnizației stabilite prin Legea nr. 8/2006, acordate cu 1 septembrie 2024. SOLUȚIA de rezolvare”, completat cu „Noi argumente care susțin că indemnizația la Legea nr. 8/2006 trebuie acordată începând cu 1 septembrie 2024” se demonstrează, pe bază de prevederi legale, clare, precise și la modul imperativ:

1) că și începând cu 1 septembrie 2024, indemnizaţia în discuție trebuie acordată tot la nivelul a 50% din pensia cuvenită în fiecare lună și NU la nivelul a 50% din pensia cuvenită unei luni anterioare datei de 1 septembrie 2024, și

2) se impune să se recalculeze diferența de indemnizație și să se acorde celor îndreptățiți retroactiv (cu 1 septembrie 2024), de Casa Naţională de Pensii Publice.

Pentru rezolvarea problemei în discuție, materialele întocmite pe această temă au fost înaintate următoarelor instituții ale statului: 1) Casa Naţională de Pensii; 2) Ministerul Muncii și Solidarității Sociale; 3) Prim-ministru - Guvernul României, Marcel Ciolacu; 4) Guvernul României; 5) Camera Deputaților; 6) Senatul României; 7) Avocatul Poporului; 8) Consiliul Legislativ; 9) Curtea Constituţională; 10) Administraţia Prezidenţială.



[1] Precizez că abordez problema în discuție ca o persoană care, timp de peste 20 de ani, m-am preocupat temeinic și de perfecționarea sistemului de pensii din țara noastră. Am participat, până la cel mai înalt nivel (prezidenţial, parlamentar şi guvernamental), cu elaborarea unor materiale în vederea fundamentării unor soluţii practice, care au fost apreciate până la superlativ și care au fost avute în vedere în îmbunătățirea sistemului de pensii din țara noastră. Cu titlu de exemplu, menționez: 1) cărțile: „Sistemul de pensii bazat pe contribuţii şi venituri corelate”, Editor Tribuna Economică, Bucureşti, 2005. ISBN 973-688-031-1, „Sistemul de pensii bazat pe principiul contributivităţii. Necesitate. Posibilităţi de aplicare. Metodologie de calcul”, Editura Sitech, Craiova, 2010. ISBN 978-606-11-0698-10; 2) peste 100 de studii și de articole, ușor de văzut pe Internet.

[2] Am abordat problema în discuție ca o persoană care, timp de peste 25 de ani, m-am preocupat temeinic și de perfecționarea sistemului de pensii din țara noastră. Am participat, până la cel mai înalt nivel (prezidenţial, parlamentar şi guvernamental), cu elaborarea unor materiale în vederea fundamentării unor soluţii practice, care au fost apreciate până la superlativ și care au fost avute în vedere în îmbunătățirea sistemului de pensii din țara noastră. Cu titlu de exemplu, menționez: 1) cărțile: „Sistemul de pensii bazat pe contribuţii şi venituri corelate”, Editor Tribuna Economică, Bucureşti, 2005. ISBN 973-688-031-1, „Sistemul de pensii bazat pe principiul contributivităţii. Necesitate. Posibilităţi de aplicare. Metodologie de calcul”, Editura Sitech, Craiova, 2010. ISBN 978-606-11-0698-10; 2) peste 100 de studii și de articole, ușor de văzut pe Internet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu