Dosarul profesorului (cunoscut si sub denumirea de portofoliul profesorului) a devenit obligatoriu in ultimii ani si reprezinta un instrument esential de organizare si evaluare a activitatii cadrelor didactice.
Portofoliul
profesorului 2025-2026
Dosarul
profesorului reprezinta "cartea de vizita" a activitatii didactice a
profesorului eficient, care permite pastrarea materialelor si organizarea
acestora astfel incat sa fie operationale si obliga profesorul la o munca de
calitate, la responsabilitate si rigoare profesionala, intrucat toate
"documentele" sunt "la vedere".
Date
personale
•
Fisa postului
•
Incadrarea (clase, nr.de ore)
•
Curriculum Vitae
•
Raport de autoevaluare
A.
Proiectare / evidenta/ evaluare:
A.1.
Proiectare:
• Planificarea materiei (planificare anuala
personalizata, planificarea pe unitati de invatare)
• Proiecte didactice
• Programe scolare pentru discipline optionale noi;
• Proiectarea pregatirii suplimentare a elevilor
capabili de performanta;
• Proiectarea pentru orele remediale la clasa
A.2.
Evidenta:
• Calendarul olimpiadelor, concursurilor scolare
• Descriptori de performanta
• Subiecte propuse
• Tabel nominal cu elevii pregatiti pentru aceste
concursuri
• Planificarea pregatirii suplimentare
• Rezultatele obtinute la diferite faze
• Rezultatele evaluarii initiale
A.3.
Instrumente de evaluare si notare:
• Teste de evaluare (testele predictive, testele
sumative)
• Tipuri diferite de itemi de evaluare initiala;
• Grile, etc
A.4. Resurse
materiale proprii:
• Carti, culegeri, texte, teste, etc.;
A.5.
Documente curriculare necesare:
• Programe scolare ;
• Ghiduri metodologice de aplicare a programelor
scolare ;
• Precizari metodologice cu privire la predarea
specialitatii
• Programele de examene nationale;
• Subiectele/ teme/fișe pentru examene nationale.
A.6.
Activitati extracurriculare desfasurate in cadrul specialitatii:
• Mese rotunde, dezbateri, intalniri;
• Excursii, drumetii;
• Activitati desfasurate in vederea realizarii
echitatii in educatie.
B. Dezvoltare profesionala si cariera
B.1.
Perfectionare metodica
• Definitivat, grade didactice, doctorat ;
• Cursuri de perfectionare, formare si abilitare
curriculara;
• Participari la sesiuni de referate, mese rotunde,
simpozioane ;
• Participare cu referate la cercurile pedagogice ;
• Cercetare stiintifica.
B.2.
Activitate publicistica
• Articole in diverse publicatii;
• Carti in domeniul educational;
• Caiete metodice / ghiduri metodologice.
B.3.
Documente privind calitatea de:
• Mentor;
• Formator local/ judetean/ national;
• Propunator de subiecte la concursuri/ olimpiade/
exameene nationale;
• Membru in comisia de organizare a
concursurilor/olimpiadelor/ examenelor nationale;
• insotitor/ supraveghetor al elevilor la concursuri
si olimpiade scolare;
• Membru in Comisia nationala de specialitate/
comisii de lucru ale I.s.J./M.E.C (contributii la elaborarea de programe
scolare, regulamente, metodologii, indrumatoare/ ghiduri, manuale scolare,
auxiliare didactice, etc.)
• Coordonator cerc pedagogic/ metodist/ membru in
consiliu consultativ al inspectorului de specialitate;
• Indrumator reviste scolare/membru in colectivul de
redactie al revistelor de specialitate;
• Evaluator manuale;
• Membru in comisii stiintifice.
B.4.
Participarea la proiecte si parteneriate:
• Rezultatele comunicarii cu parintii si
autoritatile locale concretizate in reducerea abandonului scolar, a delicventei
juvenile, a comportamentelor marginale;
• Proiecte de parteneriat educational:
local/judetean/national/ international;
• Integrarea copiilor cu cerinte educative speciale;
• Realizari in educatia adultilor si reconversia
profesionala.
B.5. Premii
si recompense:
• Scrisori de multumire, diplome, ordine, medalii
acordate de M.E.C/ Guvernul /Presedintia Romaniei , alte institutii;
• Diplome acordate la nivel local si judetean.
C. Profesorul-diriginte:
- planificarea activitatilor specifice functiei de
diriginte,
- calendarul activitatilor educative extrascolare
ale clasei
- fisele psihopedagogice ale elevilor din clasa
respectiva
Autor: Portal Invatamant

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu