România sfătuită să renunţe la promovarea unor
simboluri precum Miorița, Dracula sau Sfinxul dacic!
România trebuie să renunţe la promovarea unor
simboluri precum Miorița, Dracula sau Sfinxul, susține un specialist în
branding, care afirmă că aceste imagini nu ajută la consolidarea unui brand de
țară pe termen lung.
„Astea sunt niște mituri care nouă nu ne fac bine,
sunt multe altele de pus în loc. Dracula chiar este un mit fals creat de către
comuniști, undeva prin anii ’70-’80. Ar fi bine să renunțăm la el și să punem
altceva în loc și în cartea mea încerc să explic despre ce e vorba. În carte
tratez problematica care s-a întâmplat din ’90 încoace, toate campaniile de
așa-zis brand și de promovare a României, care, de fapt, au promovat niște
chestiuni turistice simple, Sfinxul etc., or noi n-avem nevoie de asta”, a
declarat Bogdan Brînzaș, potrivit Agerpres.
El a explicat că majoritatea campaniilor de
promovare a României de după 1990 au mizat pe elemente turistice izolate, fără
a construi o strategie coerentă de brand național.
„Ca brand de țară avem nevoie de un business
sustenabil. Or, brandurile sunt unelte de business, nimic mai mult. Ceea ce ne
duce cu ideea că trebuie să naștem o afacere pentru România, care să dureze
minim 30 de ani, dacă nu 50 de ani”, a mai spus Bogdan Brînzaș.
Ideile sunt dezvoltate în volumul „Brand România.
Marea evadare dintre Miorița și Dracula”, lansat la Festivalul Internațional de
Carte Transilvania. Autorul abordează problematica brandingului național și
oferă sugestii pentru o strategie pe termen lung, bazată pe resurse reale și pe
potențial economic.
Un
potenţial brand – apa
În opinia lui Brînzaș, unul dintre domeniile cu cel
mai mare potențial pentru a deveni brand național este apa.
„Trebuie să fie ceva integrat la nivelul întregii
țări. Ceva care poate să devină și un brand de țară și poate să devină și o
afacere pentru enorm de mulți români, inclusiv din diaspora. O sugestie ar fi
apa. Există în țara asta peste 2.000 de surse de trei tipuri de apă: termală,
balneo și una minerală. Nu vreau să zic mai mult, vreau să zic doar atât:
aceste lucruri nu sunt încă folosite la nivel național și pot deveni și brand,
dar și o afacere sustenabilă pe cel puțin 30 de ani”, a subliniat specialistul.
Contribuția sa a fost apreciată și de președintele
Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, care semnează prefața volumului.
„Autorul este un «pionier»’ al domeniului și ne
atrage atenția asupra unor importante chestiuni teoretice care presupun
făurirea unui brand de țară. O face cu multă știință, acuratețe și chiar cu
dăruire, oferind decidenților politici (dar și celor estetici) un adevărat ghid
de lucru și deschizând astfel reale perspective pentru adoptarea unui simbol al
României”, scrie acad. Ioan-Aurel Pop.
Lansarea cărții a avut loc în cadrul Festivalului
Internațional de Carte Transilvania (FICT), care se desfăşoară între 24 și 28
septembrie în Piața Unirii din Cluj-Napoca.
Sursa:
Napocanews.ro


Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu