luni, 27 februarie 2012

poemul de luni - mi-ar place dacă ...


                        I.
 mi-ar place dacă iubirea s-ar veșnici
            mi-ar place dacă sărutul nu ar lipsi
mi-ar place dacă zâmbetul ar fi tot mai des
mi-ar place dacă nu ar fi vorbe făr-de-nțeles
mi-ar place dacă cuvântul ar fi tot mai bogat
mi-ar place dacă poetul n-ar mai fi măcar un veac sărac
mi-ar place dacă ar dispărea tristețea din noi
mi-ar place să nu mai revină durerea-napoi
 
mi-ar place dacă sărutul ar fi unul cinstit
mi-ar place dacă poemul ar fi de nelipsit
mi-ar place dacă orașul ar fi tot mai curat
mi-ar place dacă poetul ar fi tot mai strigat
mi-ar place dacă lacrimi n-ar curge de loc
mi-ar place să nu se vorbească-n lume de-amar și nenoroc
mi-ar place dacă rătăcirea ar avea un final
mi-ar place ca totul să se termine cu-n bal
 
mi-ar place dacă apele limpezi mereu ar fi
mi-ar place dacă toți cu toți ne-am iubi
mi-ar place dacă-n lume totul ar fi cinstit
mi-ar place ca răul să se fi isprăvit
mi-ar place să nu văd gropi în asfalt
mi-ar place dacă bradul s-ar naște înalt
mi-ar place dacă toți am fi gospodari
mi-ar place la nuntă să cânte lăutari.
 
II.
 
mi-ar place din lacrimi să fac un râu frumos
mi-ar place dacă în lume n-ar fi totul pe dos
mi-ar place dacă toți am fi bogați
mi-ar place să nu existe în lume săraci
mi-ar place să văd lucruri frumoase
mi-ar place să văd flori pe la case
mi-ar place să-aud liniștea cum sună
mi-ar place să-aud un cântec pe-o strună
 
mi-ar place să nu văd necaz ori supărare
mi-ar place să văd bucurii și flori pe cale
mi-ar place dacă necazuri și nevoi n-ar fi
mi-ar place dacă toți cu toți ne-am iubi
mi-ar place să aud păsări cântând
mi-ar place să-aud vânturi suflând
mi-ar place să văd parcuri curate
mi-ar place să văd cum se-nțelege frate cu frate
 
mi-ar place dacă ura ar dispărea
mi-ar place dacă dușmănie n-ar exista
mi-ar place ca poemul să fie citit
mi-ar place ca poetul să fie fericit
mi-ar place dacă supărare n-ar exista
mi-ar place tare dacă așa s-ar întâmpla
mi-ar place dacă din tot și din toate
mi-ar place dacă n-ar exista moarte.
 
III.
 
mi-ar place dacă poetul ar fi bucuros
mi-ar place dacă am parcurge mai multă distanță pe jos
mi-ar place dacă am râde și-am fi mai bucuroși
mi-ar place să știu că avem copiii sănătoși
mi-ar place dacă ați înțelege ceva
din tot ce-i aici din toată suferința mea
mi-ar place să știu că-ați învățat
din tot cei aici scris citeț și curat
 
mi-ar place dacă n-am auzi de război
mi-ar place dacă am da tot ce-i mai bun din noi
mi-ar place ca drumul să nu aibă rătăcire
mi-ar place ca toți să creadă-n iubire
mi-ar place dacă om tânăr ar fi mereu
mi-ar place să nu fiu numit derbedeu
mi-ar place ca totul să rămână sincer și curat
mi-ar place dacă poetul ar fi ascultat
 
mi-ar place s-ascult al cântecului vers
mi-ar place să zbor în univers
mi-ar place dacă floarea n-ar ofili
mi-ar place de ne-am iubi zi de zi
mi-ar place să văd oameni mereu fericiți
mi-ar place să nu-i văd pe alții mereu rătăciți
mi-ar place să văd oamenii cum mereu se iubesc
mi-ar place să nu-i văd pe alții cum mereu rătăcesc.
 
 
IV.
mi-ar place dacă am ști trăi cumpătat
mi-ar place să nu mai trăiesc în păcat
mi-ar place dacă poetul ar fi prețiut
mi-ar place poemul să fie tot mai citit
mi-ar place să nu aud de ură sau de mânie
mi-ar place dacă-aș vedea în suflet mereu bucurie
mi-ar place să văd omul cum mereu zâmbește
mi-ar place să-l văd pe cel care mereu îndrăznește
 
 
mi-ar place dacă totul ar fi de un alb extreme de frumos
mi-ar place dacă lumea n-ar fi întoarsă pe dos
mi-ar place să cred nu să visez
mi-ar place să am pe ce să mă bazez
mi-ar place dacă omul n-ar fi prins ca-ntr-un jug
mi-ar place să văd arând a țăranului plug
mi-ar place să alerg singur prin pădure
mi-ar place să culeg în fiecare toamnă fructul de mure
 
mi-ar place dacă rugul n-ar înțepa
mi-ar place atunci de frumusețea sa
mi-ar place de-al casei pridvor
mi-ar place de n-aș fie u etern călător
mi-ar place de cuvântul ce-ar trebui mereu respectat
mi-ar place de cântecul vessel ce mereu este cântat
mi-ar place de-al păsării tril
mi-ar place un veac de aș mai rămâne un copil.   
 
 
V.
mi-ar place dacă am da tot ce-i mai bun din noi
mi-ar place să n-aud mereu de nevoi
mi-ar place dacă apa mereu limpede ar fi
mi-ar place dacă omul mereu stăpân s-ar simți
mi-ar place să nu existe nici necaz și nici boală
mi-ar place dacă totul ar fi-ntr-o perfectă rânduială
mi-ar place dacă totul ar fi frumos aranjat
mi-ar palce dacă omul n-ar fi mai tot timpul supărat.
 
mi-ar place ... mi-ar place ... mi-ar place
și ies pe-o ușă dându-vă pace.
 
 
 VASILE BELE
  Baia Mare, februarie, 2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu