"Este important de retinut ca informatiile pe care le
distribuim pe pagina personala de Facebook sunt vazute nu doar de prietenii
apropiati, ci de diferite categorii de persoane, cum ar fi parteneri de
afaceri, colegi, familie si cunoscuti, fiecare grup intelegand in mod diferit
informatia pe care o publicam", a mai declarat acesta.
Studiul a analizat diferite tipuri de fotografii (cu propria
persoana, de la evenimente, cu familia, obiecte si animale) si felul in care
acestea influenteaza fiecare tip de relatie in parte (cu o ruda, cu partenerul
de viata, cu prietenii apropiati, cu colegii si cu ceilalti prieteni de pe
Facebook).
Pentru a evalua impactul fotografiilor asupra relatiilor
sociale, 508 participanti au fost intervievati si reactiilor lor au fost
masurate pe o scara care tine cont de doua elemente - "sprijin" si
"intimitate". Intr-un e-mail trimis publicatiei The Huffington Post,
David Houghton a definit "intimitatea" ca fiind "apropierea unui
individ fata de celalalt", iar "sprijinul" l-a descris ca
reprezentand "ajutorul reciproc pe care si l-ar oferi cei doi indivizi".
"Cresterea numarului de postari si distribuirea pozelor
cu tine insuti, indiferent de tinta de departajare a grupurilor, este
considerata ca facand parte din intimitate", au notat cercetatorii
britanici. "Suntem de parere ca oamenii trebuie sa foloseasca retelele de
socializare si sa se bucure de avantajele pe care acestea le aduc, pentru ca se
intampla multe lucruri amuzante acolo, dar trebuie sa fim foarte atenti la ceea
ce publicam. Gandeste-te de doua ori, publica o singura data", a adaugat
David Houghton. Autor Mediafax
Cristian
LAURENŢIU
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu