joi, 29 august 2013

Ziua Limbii Române - Înţelepciunea Limbii Române

Patria îmi este Limba ce o vorbesc
pe care am supt-o de la mama
cu ochii blânzi
ca Mioriţa.
Când îmi aplec urechea de sânul pământului
aud lucrând Meşterul Manole
ce, încă, modelează ţara
pe care o numim
Limba Română.

De bat la porţile Cerului
şi iau o cană de lut
cu apă
simt sufletul izvoarelor
din adâncurile munţilor
acolo unde inimile rămân
pe oale de Horez.

De iau în palme un bulgăre
din marginea câmpului unde zarea a îngenunchiat
lutul îmi seamănă.
Poate-s oasele străbunilor mei
ceva din înţeleptul suflet respirând
în conturul măsurat.
Mă simt rudă cu acest bulgăre cuminte
şi-l pipăi simţindu-i respiraţia
în acea dimineaţă nerăbdătoare când bobul de grâu plesneşte în lutul
cu străluciri solare.

Când mănânc pâinea,urcă până la mine
neamurile noastre toate,
seva înţelepciunii
adusă până la noi
de Limba ce o vorbesc.

Patria îmi este Limba Română
în ea bobul de grâu
germinează
verbele poemelor eminesciene.


Al.Florin ŢENE

Un comentariu:

  1. Deosebit de metaforic! Se vede ca iubiti LIMBA ROMANA! FELICITARI DOMNULE ALEXANDRU FLORIN TENE PENTRU CEEA CE FACETI PENTRU LITERATURA ROMANA CONTEMPORANA!

    RăspundețiȘtergere