Vasile Ciurchea, preşedintele Casei Naţionale de Asigurări
de Sănătate, a afirmat pentru Realitatea TV că medicii trebuie să acorde
consultanţii chiar dacă primesc aceea eroare dată de cardul de sănătate.
"În momentul în care ajungi în cabinetul unui furnizor
de servicii medicale, introduci cardul şi PIN-ul. Chiar dacă pe ecran ţi-a
apărut o eroare, amprenta de timp şi loc rămâne acolo. După aceea se acordă
consultaţia, iar servciciul medical este validat în sistem în următoarele 72 de
ore", a afirmat acesta.
Preşedintele CNAS a explicat că este o defecţiune la
semnătura certificatului, nu la card. "Problema a apărut la 7 dimineaţa. O
remediem şi după anunţat că am rezolvat-o şi că serviciile pot fi validate în
sistem. Servicile acordate nu vor fi pierdute, iar pacientul nu poate fi
refuzat din această cauză", a detaliat Vasile Ciurchea, adăugând că
problema va fi remediată într-un timp foarte scurt.
Sistemul electronic al cardului de sănătate s-a
blocat
Sistemul
electronic al cardului de sănătate s-a blocat vineri dimineață pentru mai multe
ore, începând cu ora 7. Medicii spun că, deocamdată, pacienții trebuie să mai
aștepte sau să fie reprogramați. Excepție fac copii și urgențele.
"Avem
informații de la colegii din toate județele că nu funcționează validarea
cardului. Eroarea constă într-un mesaj care anunță: card invalid", a
declarat la Realitatea
TV Sandra Alexiu, Vicepreședinte al Societății Naționale de Medicina
Familiei.
"Chestiunea
este la nivel național. Se lucrează la remediere, dar asta se întâmplă de mai
bine de o oră și jumătate. Au
fost și alte erori și alte blocaje, dar de la 1 septembrie nu au mai
fost", a mai spus Alexiu.
Rodica Tănăsescu,
preşedintele Societății Naționale de Medicina Familiei, a explicat pentru
Realitatea TV că deţine informaţii din toate judeţele că sistemul nu blochează
validarea cardului de sănătate. "Apare card inactiv", a spus acesta,
adăugând că acest lucru se întâmplă şi la spitale sau la alte instituţii, însă
nu poate confirma.
"Am văzut că
se discută pe forumuri. Este
o problemă la nivel naţional. Ni se spune că se lucrează la remediere", a
mai afirmat Rodica Tănăsescu.
Reprezentantul
medicilor de familie a precizat că au mai fost erori, dar nu aşa de grave ca
aceasta. "Probleme este că nu putem consulta pacienţii", a continuat
aceasta.
Cardul de
sănătate a devenit obligatoriu de la 1 septembrie, cu toate că aproximativ
300.000 încă nu au intrat în posesia documentului prin care se validează
serviciile medicale.
Cardul de
sănătate se eliberează automat pentru cetăţeni la împlinirea vârstei de 18 ani
sau la dobândirea calităţii de asigurat.
Furnizorii de
servici medicale trebuie să verifice calitatea de asigurat şi situaţia cardului
de sănătate pe site-ul CNAS.
Asiguraţii care
au pierdut sau deteriorat cardul trebuie să meargă la casa de asigurări să
depună o cerere pentru eliberarea unui duplicat şi să plătească 15,5 lei.
Duplicatul va fi primit de asigurat tot prin Poştă. Sursa REALITATEA.NET
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu