miercuri, 30 septembrie 2015

Replică la articolul ,,Concursuri de literatură ,,doar” pentru unii! de Vasile Dan Marchiş

Bunul meu prieten ... Vasile Dan Marchiș - poet, membru fondator al revistei Izvoare codrene ... iertare-mi cer pentru această intervenție ... dar neavând numărul dumitale de telefon, pentru a comunica, iată-mă silit de împrejurări să ,,comentez” articolul tău prin mijloacele de informare rămase la dispoziție ... evident, revista fondată de dumneavoastră şi blogul administrat de profesorul Gelu Dragoş... Este vorba despre articolul ,,Concursuri de literatură ,,doar” pentru unii! ...( http://izvoarecodrene.blogspot.ro/2015/09/concursuri-de-literatura-doar-pentru.html ) văzându-mă silit să nu îți dau dreptate. Poate, zic eu, ești supărat din diverse pricini, pentru că ai trimis materiale literare și nu ai primit niciun răspuns, ,,bonus literar”, premiu, sau alte asemenea, ba văd, că din cauza unor condiții impuse de organizatori te vezi marginalizat, pentru că ... (și te citez!) ... ,,dacă au publicat una sau mai multe cărţi ori sunt trecuţi de 40 de ani ori n-au domiciliul în localitatea în care se desfăşoară un oarecare concurs, ori nu sunt membri USR-Uniunea Scriitorilor din România, ori că poeziile trimise la concurs de autori au fost publicate pe site, blog, ziare, reviste sau în volum, gata sunt anulaţi din start !
          Drag prieten, te rog să nu-mi înțelegi greșit mesajul! Dar sunt unii organizatori care, cu adevărat, impun niște reguli, despre care chiar nu am habar de unde ,,le scot!”. Dacă ai organiza un asemenea concurs, vin și întreb, nu ai pune nicio condiție? Eu, întreb doar, deși, te rog să mă crezi pe cuvânt, că nici nu am curajul de-a mă apropia să întocmesc o antologie, că tot suntem în ,,epoca” antologiilor, decum să organizez un concurs de poezie! Și crede-mă, cu toată modestia, va trebui să recunosc faptul că am o anumită ,,experiență literară”, chiar dacă unii colegi și prieteni de breaslă, nu mi-o recunosc! E treaba lor! Unora le trebuie mult să se înțeleagă pe ei. Mie, mi-ar trebui vreo trei veacuri să mă înțeleg ... d-apoi să-i înțeleg pe alții. Știi la cine fac referire?! La cei care nu-mi înțeleg scrisul! Ăstora, le recomand să mai citească ... să mai citească ... să mai citească! Nu din scrierea mea! Nu din poemele mele! Dar asta este o altă discuție, la care am să revin, că unii prea aruncă în alții cu vorbe de ocară ... Și toate astea chiar dacă au sau nu treabă cu literatura! Deci, promit să revin.
          Sfatul meu prietenesc, dacă vrei să-l primești, este următorul ... (și-acum permite-mi să-mi exprim respectul pentru activitatea dumitale în plan literar, pentru care am o anumită slăbiciune, recunoscând, că scrii minunat, poate mult mai bine și mai frumos decât mine!) ... și mă întorc la sfat, bun prieten ... nu pune la suflet toate cele ce se întâmplă! De ce-ți spun acestea? Și eu am făcut o ,,pasiune” în a trimite materiale la diverse concursuri și festivaluri de poezie, iar rezultatul...? Nu ți-l spun, pentru că ... nu am avut rezultate... de la multe din ele! Nimic nu m-a oprit din drumul meu! Eu, am mers înainte! Important este să nu te oprești!   
          Am înțeles de-aici, că nu scriu pe placul lor, că nu sunt din ,,rândul” celor chemați, că nu fac parte din formațiunea politică aflată la guvernare ... poate, la fel gândit-ai și dumitale! Nimic nu m-a oprit! Făcut-am pași în continuare ... și asta sfătuiescu-te și pe tine, drag prieten, cu rugămintea de-a nu te supăra pe sfatul meu. E o părere personală, bun prieten.
          Știi ce aș face, din punctul meu de vedere, dacă nu ar fi democrația noastră prost înțeleasă?! Impune-aș o cenzură! Crede-mă, asta aș face! Și-atunci cine-i puternic în plan literar să reziste, cine nu să continue! Dar cine să fie cenzorii? Aici este o mare problemă, pentru că nu poate fi oricine! Evident, specialiștii, ar fi absolvenți ai unor facultăți de profil ... nicidecum facultate de minerit ... săpat șanțuri ... tăiat piatră la câini ... inventat aparate de gătit .. sau absolvenți ai unor facultăți cu sediu social aflat la un parter de bloc! Supăra-se-vor mulți pentru cele afirmate ... dar nicio problemă! Știi cine vor fi împotrivă? Nerecunoscătorii! Amărâții!
          Bun prieten, drept urmare, face-mi-ar plăcere să știu că nu te-ai ,,opintit” în condițiile organizatorilor. Place-mi-ar să cred că ești un luptător și că orice ar fi tu vei merge mai departe cu scrisul. Și, din punctul meu de vedere, crede-mă că găsesc valoare și profunzime în poemele tale! Deci, bun prieten, rogu-te să nu te oprești, să nu te superi, să nu crezi că ești marginalizat, să nu dai înapoi, să mergi mai departe, și ... să, ... și să ....!
          Deci, luptă! Nu te opri! Du-te mai departe, orice ar fi! Ai putere și valoare în scrisul tău ... și asta este cel mai important. Trebuie să vezi viața așa cum este ea! Și cu bune și cu rele! Te rog să nu te superi pe cele scrise drept comentariu la articolul dumitale. Promit să revin, cu respect și stimă pentru tot ceea ce înseamnă artă, cultură sau literatură.
          Cât despre festivaluri sau concursuri ... același sfat ... continuă! Du-te înainte! Nu te opri!
          Semnez, drag prieten, cu speranța că voi fi înțeles așa cum mi-am dorit să fiu înțeles, de aceea îți mulțumesc pentru această înțelegere. În speranța unei întâlniri, la Cenaclul Scriitorilor, te las în seama Muzelor ...

Vasile Bele – 29 septembrie 2015




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu