marți, 18 februarie 2020

Două poezii semnate Mircea Dorin Istrate




DIN  NEAM  ÎN  NEAM

Azi, ca bun creștin ce încă mă socot a fi în stare,
Al meu gând și-a mea simțire m-andemnat să ’nalț o rugă,
Către Domnul din cerescuri, și-nchinat c-o lumânare,
Să cerșesc iertări smerite, din pomelnic, listă lungă.

MAMA-i prima și-apoi TATA, dragi părinți cum nu-s pe lume
Ce în lungă osteneală m-au crescut în vrednicie,
Să fiu și eu cum sunt alții, făcător de fapte bune
Și așa în a lor suflet, să le fiu, o bucurie.

Pentru BUNA și-apoi MOȘU mă rugat-am de iertare
Că au fost o bună vreme, vieții mele veghetori,
 Dascăli plini de-nțelepciune, iertători și cu răbdare
Ce mi-au pus în al meu suflet, aripi mari de visător.

Și la neamul meu ce încă-i risipit prin țintirime
Hodinind sub cruci de piatră  în umbrare de melin,
Domnul liniște le deie în vecia care vine
Că destul aici le fost-a, viața-amară de pelin.

Ca și mine, următorii, de vor fi creștini smeriți,
Dup-o vreme când ne ducem pe cărarea de uitare,
Bine-ar fi, ne pună dânșii boabe-lacrimi, mari fierbinți
Și în gând rosteascsă încă rugăciune de iertare.
                                   ***
De când lumea și pământul toți avem în spița noastră
Dragi ființé ce ne dat-au rostuite-nvățăminte,
Nu-i uitați, că ei vă fost-au veghetorii dumneavoastră
Ca să duceți neamul ăsta, pas cu un pas, mereu ‘nainte.

7.02.2020
      


UMBRA


Scai se ține-ntr-una, umbra mea de mine,
Nu mă las-o clipă, nu îi e rușine
Că-mi ascultă toate câte eu vorbesc
Și ar vrea cu mine fie și-n ceresc.

Dar vedeți că-n toate am și eu scăpare,
Când e întuneric umbra nu-mi apare,
Bucuros atuncea, fac ce voi a face,
Ce dorește gându-mi și ce încă-mi place.

Numai că de-o vreme stau ca priponit
Și tot rumeg încă ceea ce-am gândit,
Cela întuneric nu e și el umbră
Ce mă-văluiește-n manta lui cea sumbră?

De așa-i atuncea încă-s mai legat,
Și-n cel întuneric bine-s scufundat,
Așadară umbra, rece și negrie
Toată viața dânsa, fi-va ea cu mine.
                      *
Nu suntem, cum credem, liberi niciodată,
Cu a noastră umbră fi-vom laolaltă
Orișiunde-n viață pași-o să ne poarte,
Orișice am face, în negria noapte.
                      **
Când plecăm din lume o luăm cu noi,
Face-ne-om vecia tot așa, în doi,  
Bine e că lumii nu poate să spună,
Toate cât făcut-a, inima-mi nebună.

09.02.2020
    















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu