Alianța pentru Unirea Românilor a sesizat Curtea Constituțională, cu privire la constatarea vacantării funcției de președinte al României, odată cu încetarea de drept a mandatului lui Klaus Werner Iohannis, și reluarea alegerilor prezidențiale cu turul II, în condițiile în care nu au existat motive reale pentru anularea procesului electoral.
„În data de 21 decembrie 2024, mandatul de cinci ani
al ex-președintelui României, numit Klaus Werner Iohannis, a expirat. Întrucât
procesul electoral privind alegerea unui nou președinte al României a fost
anulat prin hotărârea nr. 32/2024 a Curții Constituționale a României, este
evident că nu sunt întrunite condițiile articolului. 83 alin.2 din Constituție
pentru ca sus-numitul să rămână în funcție. De asemenea, nu sunt întrunite nici
condițiile are. 83, alin. 3 din Constituție, pentru ca sus-numitului să i se
poată prelungi mandatul de președinte, întrucât nu există nici stare de
catastrofă sau război, nici lege organică a Parlamentului României pentru
prelungirea mandatului de președinte a sus-numitului. În aceste circumstanțe și
condiții, este evident că sus-numitul este în imposibilitate definitivă de a
exercita atribuții de președinte al României. Posibilitatea ca CCR să constate
vacantarea funcției de președinte al României rezultă din articolul 146, litera
F din Constituție, care dă în componența CCR atribuția de a veghea la alegerea
președintelui, cât și din dispozițiile articolului. 142, alin 1 din
Constituție, din care rezultă că CCR este garantul supremației Constituției.
Or, supremația Constituției înseamnă aplicarea prioritară a dispozițiilor
articolului. 1, alin. 3 din Constituție, din care rezultă că România este un
stat de drept, democratic și social, iau nu un fief al unui dictator în
devenire”, se arată în sesizarea depusă la Curtea Constituțională, de președintele
AUR, George Simion, și avocatul Gheorghe Piperea, europarlamentar AUR.
De asemenea, cea de-a doua sesizare vizează
reanalizarea și revalidarea alegerilor prezidențiale din data de 24 noiembrie,
reprezentând turul I, și organizarea turului II al alegerilor prezidențiale
până pe 31 decembrie 2024.
„CCR a dispus anularea întregului proces electoral
și reluarea acestuia, fără a preciza un termen maximal în care aceste alegeri
să fie reluate. Pentru a dispune această măsură, CCR a considerat că există
indicii și suspiciuni că alegerile ar fi fost influențate prin ingerința unui
actor statal și prin manipularea prin intermediul unei rețele de socializare.
Baza factuală a hotărârii s-a constituit exclusiv din note informative ale
serviciilor secrete, note pe care CSAT le declasificare cu doar două zile
anterioare hotărârii nr. 32/2024. Probe ale ingerinței actorului statal și ale
manipulării electoratului prin rețele de socializare nu au existat.
Precizăm că notele informative de la serviciile
secrete nu au natură juridică de probe în procesul civile, penale sau
electorale, iar ingerința serviciilor secrete în procesele judiciare este
inadmisibilă, așa cum rezultă, de altfel, și din jurisprudența relativ recentă
a CCR. În data de 20 decembrie 2024, au apărut în spațiul public documente și
informații oficiale, emise chiar de Agenția Națională pentru Administrare
Fiscală, din care rezultă că rețeaua de socializare Tik-Tok care, în înțelesul
hotărârii nr. 32/2024 a CCR de anulare a întregului proces electoral, ar fi
fost instrumentul manipulării și al ingerinței actorului statal în alegeri, a
fost plătită de Partidul Național Liberal. Așadar, actorul statal este, de
fapt, un actor politic intern”, se arată în documentele depuse la CCR.
Sursa:
Napocanews.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu