Gazdele italiene, partenere în acest proiect - Regiunea
Emilia Romagna și Universitatea Sacre Cuore
Piacenza, au conectat aceste evenimente specifice proiectului cu deschiderea
celui mai mare parc agro-alimentar din lume: FICO - Fabrica Italiana Contadina
(fabrica italiană a fermierilor și
producătorilor locali).
Prezența echipei de
proiect la acest eveniment inaugural este strict legată de obiectivele
FoodChains 4 Europe, un proiect ce își
propune îmbunătățirea lanțurilor alimentare prin instrumente
inovative, astfel încât să se asigure dezvoltarea sustenabilă a regiunilor
partenere.
Pentru regiune, deschiderea FICO a însemnat crearea a peste
3000 de locuri de muncă, cât și
revitalizarea unei zone aferente unei vechi piețe
agro-alimentare intrată în paragină. Fondatorii acestui concept se raliază unei
filosofii pe care echipa proiectului FoodChains 4 Europe a auzit-o pe parcursul
zilelor aferente evenimentelor din proiect: promovarea culturii și valorilor agro-alimentare, respectul
pentru marca și produsul promovat, dar
mai ales pentru consumatorul final, totul în spiritul valorificării
specificului local.
Experiența FICO, cât
și vizitele pe teren la micii
producători locali incluși în consorții prestigioase sub egida ”coroanei de
Parma”, fie ele din domeniul cărnii sau brânzeturilor au constituit un model de
bună practică pentru partenerii din cadrul proiectului FoodChains 4 Europe, cât
și o sursă de inspirație. Liderul partener, regiunea Flevoland, a
prezentat experiența unor producători
locali, reuniți sub numele de Flevo
Food Network (Rețeaua alimentară din
Flevoland), o inițiativă recentă ce își dorește
să crească și să valorifice produsele
locale încercând să creeze un brand puternic local.
”În acest context, această vizită de studiu a constituit o
sursă de inspirație și pentru județul
nostru, astfel că, prin prisma acestui proiect, județul Maramureș își propune cât mai multe consultări prin care
să identifice produsele locale ce pot fi reprezentative. Lista de produse va fi
evaluată de factori de decizie relevanți,
dar și de o echipă de experți din cadrul proiectului, din celelalte
regiuni partenere. Aceștia vor veni în
Maramureș, în anul 2018, și vor derula o analiză de tip peer-review
(de la coleg la coleg), iar în funcție
de expertiza fiecăruia se va alcătui o analiză-raport ce va determina potențialul fiecărui produs de reprezentativitate,
valoare și cultură locală, dar și potențialul
de a accede pe piața de desfacere.
Documentul final va fi extrem de valoros, deoarece va conține și
un plan de acțiune în acest sens, fiind
un punct de pornire pentru diferitele forme de susținere pe care instituția
Consiliului Județean dorește să le inițieze
în anul următor, în vederea promovării produselor tradiționale maramureșene”, a
declarat Noemi Ganea, responsabil comunicare proiect, Biroul Relații Externe.
CJMM
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu